Erienne skrev 2015-01-11 18:00:12 följande:
Jag känner lite som du Zora. Jag var inte alls nervös för förlossningen förra graviditeten men fick göra planerat kejsarsnitt pga placerat previa. Och nu känner jag mig jättenervös för den här gången. Tänkte att jag ska försöka prata med barnmorskan nu på inskrivningen om aurorasamtal så man kan få komma in med det i ett tidigt skede så kanske det känns lättare sen.
Jag kanske borde prata med någon jag också för jag känner mig redan ganska orolig som sagt.. Skönt att nån mer känner som jag.
Mitt var också planerat, men det kom väldigt plötsligt. Blev KS pga sätesläge och tillväxthämning, så även om jag visste att det kanske skulle kunna bli KS pga säte (vilket ju inte var säkert eftersom hon ju skulle kunna vända sig och annars vändningsförsök) så blev det väldigt hastigt bestämt när tillväxthämningen upptäcktes ca 2 v innan KS. Definitivt besked om KS fick jag en torsdag och på tisdagen plockades hon ut, nästan 3 v innan BF, så jag hann liksom inte riktigt med i svängarna. Kan bara tänka mig hur jag skulle känna om det blev akutsnitt. Är en såndär människa som behöver tid på mig att vänja mig vid saker...
Skönt att höra att det gått bra för andra iallafall, men oron att det ska hända nåt för mig finns tyvärr ändå. Försöker dock väga upp mina "domedags"googlingar med historier som faktiskt går bra.