• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Zora

Rättelse till ovanstående inlägg, 2 v innan BF ska det stå, inte 3 v.

• Surprice

Går in i vecka 12 imorgon (11 +0). Ser så fram mot när den är förbi! Knappa 2 v till UL och hjärnspökena har hållit sig hyfsat lugna. Det går bra nu:)

• Kattflickan

Charlotta: Tipsa din svägerska om PGD! Preimplantorisk genetisk diagnostik. Embryona testas med avseende på det genetiska felet man har. Sen kan ett friskt embryo väljas ut och sättas in. Jag har ett genetiskt fel och har gjort PGD för att få friska barn. Dottern dom snart är två år kom till via PGD och även mitt barn i magen.

Ett barn med DS är ingen dans på rosor. Många barn har allvarliga följdsjukdomar.

• Minxy
    Surprice skrev 2015-01-11 20:41:20 följande:

Går in i vecka 12 imorgon (11 +0). Ser så fram mot när den är förbi! Knappa 2 v till UL och hjärnspökena har hållit sig hyfsat lugna. Det går bra nu:)

Skönt att den magiska gränsen är nära nu! :)
  • Minxy

Idag har jag roat mig med att läsa mina gamla graviditets- och förlossningsjournaler!

Himla roligt att läsa och bli påmind om allt som hände :)

"Ja just ja, sådär hette den där surtanten på förlossningen som jag avskydde" och "Jaa, det där var ju den underbara BM-studenten som var med mig hela vägen!"

Roligt att se skillnaderna på båda förlossningarna i ett diagram (värkarna, när man tog hål på hinnorna osv)

• familjenl
    Minxy skrev 2015-01-11 22:23:50 följande:

Idag har jag roat mig med att läsa mina gamla graviditets- och förlossningsjournaler!

Himla roligt att läsa och bli påmind om allt som hände :)

"Ja just ja, sådär hette den där surtanten på förlossningen som jag avskydde" och "Jaa, det där var ju den underbara BM-studenten som var med mig hela vägen!"

Roligt att se skillnaderna på båda förlossningarna i ett diagram (värkarna, när man tog hål på hinnorna osv)

Så kul! Jag har läst igenom min journal med dottern en flertal gånger också. Hade även en kalender som jag antecknade i under hela graviditeten så jag har suttit och jämfört hur jag mår nu med vad jag skrev i kalendern. Så roligt! 

Något som var mindre roligt var att jag såg att jag gick upp 4 kg (!!!) sista veckan med dottern (gick över en vecka) så nu får vi innerligt hoppas att den här bebisen vill komma ut på bf. ;) 
  • Minxy
    familjenl skrev 2015-01-11 22:44:58 följande:
    Så kul! Jag har läst igenom min journal med dottern en flertal gånger också. Hade även en kalender som jag antecknade i under hela graviditeten så jag har suttit och jämfört hur jag mår nu med vad jag skrev i kalendern. Så roligt! 

Något som var mindre roligt var att jag såg att jag gick upp 4 kg (!!!) sista veckan med dottern (gick över en vecka) så nu får vi innerligt hoppas att den här bebisen vill komma ut på bf. ;) 
    Hehe då håller vi tummarna för att den här kommer lite tidigare :)

Jag hittar tyvärr inte mina dagböcker från någon av graviditeterna :( Dom måste ha lagts på ett väldigt säkert ställe vid senaste flytten.
  • Julle86

Hehe ja det är intressant att läsa sin journal. Min är på 12 sidor, ska försöka få planerat snitt denna gången. Förra graviditeten blev jag igångsatt i v.42, hade sån extrem smärta i ett revben (som sonen antagligen sparkat någon spricka i... morfin hjälpte inte ens) och jag bröt ihop.. smärta+v.42 är ingen bra kombination och igångsättning på det. Jag ville ha KS då.. men jag fick någon ballong som skulle hjälpa till att öppna mig på onsdagen, sen gele på torsdagen, fredag morgon gjorde dom hål på hinnorna och gav värkstimulerande dropp... hade fruktansvärd ångest och var helt utmattad fredag natt.. jag har luckor stora delar av natten och allt känns bara mörkt och hemskt, man minns ju hur rädd man var. Jag var fullt öppen vid midnatt fast hade rejäla värkar från fredag morgon. Han är född 06.24 lördag morgon med akut snitt. Hans hjärtslag gick upp till 200 och jag hade feber... dom sprang iväg med honom till ett annat rum direkt efter snittet och körde mig till uppvaket (jag var vaken) i en annan byggnad så fick inte se honom på flera timmar .. lånade sjukhusets telefon och ringde grinandes till sambon och frågade om vår son mådde bra.. nä usch vilka mardrömmar man haft efter den upplevelsen. Känslan av att ingen lyssnade på en.. Man går ju inte igenom så många förlossningar i sitt liv och nästa ska inte få gå till på samma sätt.. Min BM ska skicka remiss till Aurora sen får vi se helt enkelt.. har hört att det är svårt att få beviljat ett planerat snitt.. :/ nu blev visst detta jättelångt, men på något sätt är det skönt att få skriva av sig lite ibland :)

• Minxy

Julle: hoppas verkligen dom lyssnar på dig den här gången! Jag förstår att det måste ha varit en väldigt otäck och uppslitande situation :(

• Minxy

Jag blev lite orolig nu när jag läste om huvudomfånget på nyfödda.

Sonen hade 36 och dottern hade 33,5.

Dotterns förlossning var enkel om man jämför med sonens och jag har tillskrivit hennes mindre huvudomfånget en del av "äran" för det snabba förloppet :)

Läste som sagt nu om huvudomfång och ser att på flickor brukar man säga att 35 cm är genomsnittligt och på pojkar är det 35,5-36 cm.

Gah! Jag vill ju ha en till med ett liiiiitet huvud! Nu när jag läste det där så känns det som om jag får räkna med ett huvud på minst 35 cm :(

Svar på tråden Bf Augusti 2015