• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Jessi20
    TantB skrev 2015-01-12 16:32:13 följande:

Vilken lycka! Har gjort vul och där fanns en bebis med ett slående hjärta. Den var exakt så stor som den ska vara (om man räknar enligt sista mens) och jag är i vecka 8 +1. Nu ska jag sluta oroa mig och börja njuta! Den enorma tröttheten har inte varit så enorm idag. Det kanske betyder att illamåendet också ger med sig snart. Wiiiieeeee

Åh va underbart!

Jag va också på vul idag o nu kunde man se en liten bebis, innan såg de ju mest ut o va en liten rund plupp typ. Men nu kunde man se huvudet o benen mm. Kändes så häftigt!! Tårarna va inte långt borta o leendet man har på läpparna är så härligt!

Har känt mig lite nere då jag inte tycker att man har känt så mycket mer än illamående men nu har man massa lyckorus och allt känns mer verkligt! Är i v 11 nu (10+3) en bm idag :)

När är det man brukar känna av sparkar eller rörelse? Tycker man inbillar sig att de rör sig :)
  • Lovven
    familjenl skrev 2015-01-12 17:10:34 följande:

Underbart!!!!

Själv så har jag så svårt att greppa att jag är gravid och vågar inte tro på det än trots att jag såg det lilla livet i v 7. Blir så sur på mig själv att jag inte kan vara mer positiv - det är inte riktigt likt mig.. men är kanske lite extra känslig pga hormonerna oxå. Vem vet. :)

Jag har känt som du! Det tog flera veckor innan jag blev glad. Det är ju en så sjukt stor omställning. Men det blir bättre :)
  • Sanandra

Vissa kan känna lätt fladder tidigt men de flesta brukar känna av den i magen först kring V.20.:)

• Micka!
    Jessi20 skrev 2015-01-12 17:37:36 följande:

Åh va underbart!

Jag va också på vul idag o nu kunde man se en liten bebis, innan såg de ju mest ut o va en liten rund plupp typ. Men nu kunde man se huvudet o benen mm. Kändes så häftigt!! Tårarna va inte långt borta o leendet man har på läpparna är så härligt!

Har känt mig lite nere då jag inte tycker att man har känt så mycket mer än illamående men nu har man massa lyckorus och allt känns mer verkligt! Är i v 11 nu (10+3) en bm idag :)

När är det man brukar känna av sparkar eller rörelse? Tycker man inbillar sig att de rör sig :)

Jag kände fladder i magen v 12+ 0 med dottern och i v 12+3 med sonen, det är väldigt tidigt, men första sparken kom i v 17 och 18! Längtar så dit, är i v 10+ 2 idag, har sett lilla underverket på vul 9+ 6, var helt underbart Bara väntar att få känna. ..
  • TigerEmmlis
    Minxy skrev 2015-01-12 16:07:13 följande:

Jag tycker vi ska lägga in en beställning var på en kärnfrisk bebis med 33-34 i hattmått :D

Ha ha! Det tycker jag låter fantastiskt!! ;-P
  • Jessi20
    Micka! skrev 2015-01-12 17:55:38 följande:

Jag kände fladder i magen v 12+ 0 med dottern och i v 12+3 med sonen, det är väldigt tidigt, men första sparken kom i v 17 och 18! Längtar så dit, är i v 10+ 2 idag, har sett lilla underverket på vul 9+ 6, var helt underbart Bara väntar att få känna. ..

Ja de va ju tidigt men mysigt o känna så tidigt! :D ja man vill ju att tiden ska springa iväg nu samtidigt som man vill njuta av tiden men just nu är ja bara illamående o hungrig hela tiden så de får gärna gå lite fortare, plus att ja är ivrig att få berätta för mina föräldrar efter v 12 att dom ska äntligen få sitt första barnbarn :)
  • Minxy

Jag kände fladder först i v.20 med första barn. Ungefär v.16-17 med andra barnet. Hade moderkakan i framvägg med båda, och det gör ju att man känner lite senare. Får se hur det blir den här gången :)

Mitt illamående fortsätter hålla sig borta, samma sak med den överdrivna hungern! Det är så skönt att kunna äta normalt igen :)

• Micka!
    Minxy skrev 2015-01-12 19:04:11 följande:

Jag kände fladder först i v.20 med första barn. Ungefär v.16-17 med andra barnet. Hade moderkakan i framvägg med båda, och det gör ju att man känner lite senare. Får se hur det blir den här gången :)

Mitt illamående fortsätter hålla sig borta, samma sak med den överdrivna hungern! Det är så skönt att kunna äta normalt igen :)

Det var ju tidigt för att ha moderkaka i framvägg, jag hade i bakvägg båda gångerna, om jag såg rätt på vul så såg det ut som att moderkakan kommer i bakvägg den här gången också, vill bara känna den lill* nuuuu!
  • Jessi20
    Minxy skrev 2015-01-12 19:04:11 följande:

Skönt att ditt illamående o hungern är borta! I början va ja tvungen att ha frukost typ 5 på morgonen när ja går upp till jobbet men nu får ja inte ner nånting förens 2-3 timmar efter ja har gått upp. Ändrades på 1 dag kändes de som, man blir lite förvirrad ;D annars är ja hungrig konstant!
  • Sommar15
    Micka! skrev 2015-01-12 19:16:18 följande:

Det var ju tidigt för att ha moderkaka i framvägg, jag hade i bakvägg båda gångerna, om jag såg rätt på vul så såg det ut som att moderkakan kommer i bakvägg den här gången också, vill bara känna den lill* nuuuu!

Hur ser moderkakan ut på vul? Läkarna har inte sagt något om det till mig och jag har heller inte tänkt på att fråga när jag gjorde vul.
Svar på tråden Bf Augusti 2015