• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • charlotta1985
    Surprice skrev 2015-01-14 19:36:13 följande:

Är det någon mer som ligger sömnlös på nätterna? Lägger mig skapligt för att vakna vid midnatt och kan ligga vaken tre till fyra timmar... Ibland hjälper det att äta lite youghurt eller nötter. Imorgon flexar jag från jobbet för jag måste få återhämta mig. Berättade för chefen tidigt för att kunna köra med öppna kort och hittills har jag inte varit hemma något. Är i v. 12 nu.

Jag blir trött tidigt, lägger mig runt 21. Går upp och kissar ca två ggr. Andra ggn brukar vara runt 2-3, och då kan det ibland ta riktigt lång tid att somna om. Jättejobbigt!

Skönt att ha berättat på jobbet, ökar kanske förståelsen. Jag har inte berättat, men jag har tack o lov ganska flexibla tider så har blivit många tidiga dagar... Dock inte heller sjukskrivit mig en enda dag, trots att det lockat. Som tur är inföll julledigheten under mina jobbigaste veckor :)
  • TantB

Jag har också berättat för chefen. Kändes skönt då jag fortfarande mår dåligt. Julledigheten har verkligen varit min räddning. Hade behövt vara sjukskriven annars.

Jag har också svårt att sova och det är riktigt jobbigt. Hoppas att det ger med sig innan man blir så där härligt stor och inte kan sova på grund av att det trycker och sparkas m.m.

• excalibur
    KramKolan skrev 2015-01-14 18:17:16 följande:

Äsch, klart det kommer gå bra! Jag var o v.10+2 på julafton när vi gick ut med det. Det får bära eller brista. Skönare att kunna prata med folk om det skulle skita sig.

Men det SKA gå bra!

Lycka till nu!!!!

Tack för de fina orden! :) Jaa man får ju verkligen hoppas det, och det känns bra men fy om det skulle gå åt pipan nu. Blää.
  • Surprice

Jag har haft samma problem, med sömnstörningar, med mina två tidigare graviditeter. Som om jag inte minns hur det känns att nattamma, jag behöver inte någon mental förberedelse. Jag vill bara sova. :) Testar att lägga mig lite senare idag.

• familjenl
    Minxy skrev 2015-01-14 07:23:01 följande:

V.10 (9+0) idag! Mår bra, bara lite illamående då och då men fullt hanterbart. Är gasig och uppsvälld, ser ut att vara gravid i 6:e månaden tycker jag själv :P

Allt bra med er övriga?

Illamåendet har minskat lite men inte helt, brösten växer och spänner lite och jag har mycket värk i ljumskarna (ligamenten kanske?). I övrigt känner jag mig fortfarande orolig men försöker vara positiv och tänka att det faktiskt inte finns några tecken på att något skulle vara fel. 

Men jag tror min största skräck är MA...  Hoppas på att få höra ett hjärta som slår i helgen! :) 
  • familjenl
    excalibur skrev 2015-01-14 17:51:06 följande:

Den senaste veckan har äldsta flickan frågat och frågat varför jag har blivit så tjock! Försökte skylla på julmaten men den gick hon inte på! ;) Erkänn att det är en bebis där inne istället, sa hon bara :P Hur som helst, vi fick ju helt enkelt berätta för barnen hur det var till slut. Men! Tänkte mig inte så noga för, självklart ville hon ringa sin pappa och berätta den roliga nyheten! Till saken hör att vi har en hel del gemensamma vänner fortfarande, och vi ville ju inte att alla skulle höra det från honom, så i förrgår gick vi ut med graviditeten och jag är sååå nervös, tänk om inte allt står rätt till nu :/ Är ju bara i v10 :(

Vad jobbigt att ni blev så illa tvugna att berätta nu om ni inte kände er redo för det - men jag tror allt kommer att gå bra! :)
  • excalibur
    familjenl skrev 2015-01-14 21:54:00 följande:
    Vad jobbigt att ni blev så illa tvugna att berätta nu om ni inte kände er redo för det - men jag tror allt kommer att gå bra! :)
    Ja precis, kände oss inte redo, ville iaf veta att den lille lever där inne innan :/ Men på tisdag är det dags för inskrivning, då är det vi som tänker tvinga oss till ett vul! ;) Tack! :)
  • winterlilja
    Bio skrev 2015-01-14 17:47:54 följande:
    Hej, kul att vi har lite samma historia! Jag har också PCO och blev utredd för barnlöshet men hann inte till IVF innan jag blev gravid ändå. :) Och så födde jag v 32+0 pga nåt som liknade hf fast man vet inte riktigt.
    Ja, jag såg ett tidigare inlägg du skrivit också och tänkte att det var mycket som stämde mellan oss! Häftigt att det kan vara så mycket som är så likt :)
    BF 27/8-15
  • Minxy

Sådär, nu har jag iaf fått papper på att jag är tillsvidareanställd. Om tre veckor ska jag släppa bomben hos chefen..

Svar på tråden Bf Augusti 2015