• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sommar15

Ni som mår bättre, hur långt gångna är ni?

Jag som haft MA förut är så rädd för det... Såg hjärtat för bara en vecka sen men har redan börjat oroa mig igen. Har bokat nytt vul nästa fredag för att kolla, ser allt bra ut då är jag 10+2 och då ska ju väldigt mycket till för att det inte ska gå vägen. Är idag 9+1 och har fortfarande ömma bröst och är trött men har knappt någon växtvärk längre och mår inte illa heller. Mådde inte speciellt illa innan heller men lite grann när jag var hungrig.

Mitt förra MA upptäcktes på kub-ul i v 13 men hade avstannat redan i v7, så den "gränsen" har jag lyckligtvis redan passerat o då såg det bra ut.

• MissPin
    Sommar15 skrev 2015-01-15 15:28:23 följande:

Jag som haft MA förut är så rädd för det... Såg hjärtat för bara en vecka sen men har redan börjat oroa mig igen. Har bokat nytt vul nästa fredag för att kolla, ser allt bra ut då är jag 10+2 och då ska ju väldigt mycket till för att det inte ska gå vägen. Är idag 9+1 och har fortfarande ömma bröst och är trött men har knappt någon växtvärk längre och mår inte illa heller. Mådde inte speciellt illa innan heller men lite grann när jag var hungrig.

Mitt förra MA upptäcktes på kub-ul i v 13 men hade avstannat redan i v7, så den "gränsen" har jag lyckligtvis redan passerat o då såg det bra ut.

Förra graviditeten fick jag MA i början av vecka 12. Livrädd för att det ska hända igen. Jag förstår verkligen din oro! Jag är i vecka 8 nu och känner ingenting, ingen växtvärk, inget illamående, ingen trötthet. Det ända är att jag går upp och kissar 1 gång per natt.

Just nu är jag inställd på att det har gått åt skogen, vågar inte glädjas förens jag har sett om det finns någon som lever där inne. Vi har läkartid den 2 feb.
  • Minxy
    excalibur skrev 2015-01-15 09:11:54 följande:

Här kommer min tjockis bild, v10 - sjukt! :)

Tjusig! Jag ser likadan ut, eller kanske ännu "värre"..

Börjar bli svårt att dölja på jobbet nu. Jäkla uppblåsta tarmar!
  • familjenl

Har aldrig laddat upp bild här förut så vi får se om jag lyckades. ;) bilden ska iaf visa min svällda mage nu i v 11 (10+5). Det är inte så lätt att dölja den!!

• Minxy
    Sommar15 skrev 2015-01-15 15:28:23 följande:

Jag har tappat mitt illamående men är inte alls särskilt ledsen över just det :P

Är i v.10 (9+2) och har ingen växtvärk alls. Däremot har jag liiiite ömma bröst fortfarande och dessutom min omättliga hunger (inte undra på att jag redan väger som en mindre flodhäst...)

Jag oroar mig också lite grann, men så länge jag inte blöder tänker jag försöka vara positivt inställd. Funderar på att boka in ett till UL hos min privata BM runt v.14, bara för att se att allt står rätt till.
  • Minxy

Familjen: fin tidig mage! Så ser jag också ut ;)

Nä...visst börjar det bli svårt? På eftermiddagarna hjälper det inte med bylsiga tröjor, jag får huka mig lite framåt och inte gå rak i ryggen eftersom tröjan då skulle stå rakt ut som ett tält!

Jag har precis hittat den Skärblacka jag vill ha. Jättefin! Jag är kär. Men har bara sett den på nätet och är egentligen emot näthandel eftersom man då inte kan klämma och känna. Och köpa skötväska nu, i v.10, känns ju bara jättefel..

• Surprice

Vaknade inte förrän kl fyra inatt! Jippiii! Passade på att gå på morgonsimning med cykel fram och åter. Efter en stadig frukost hoppade jag åter ner i sängen för att sova. Sen en lur till på eftermiddagen. Skönt! Tar en slappar dag till imorgon. Sen kommer nog mitt energiska jag åter:)

Fina magar ni lagt ut. Själv är jag lite mitt emellan. Att få magen platt är omöjligt nu mera:)

• KramKolan
    familjenl skrev 2015-01-15 19:12:33 följande:

Har aldrig laddat upp bild här förut så vi får se om jag lyckades. ;) bilden ska iaf visa min svällda mage nu i v 11 (10+5). Det är inte så lätt att dölja den!!

phpFgTcXu89293.jpg

Jag ser lika ut och har gjort rätt länge. Svullen som bara den!!Är nu i v.14. Så snart börjar det anas lite "riktig" mage!
  • Sommar15
    MissPin skrev 2015-01-15 17:01:46 följande:

Förra graviditeten fick jag MA i början av vecka 12. Livrädd för att det ska hända igen. Jag förstår verkligen din oro! Jag är i vecka 8 nu och känner ingenting, ingen växtvärk, inget illamående, ingen trötthet. Det ända är att jag går upp och kissar 1 gång per natt.

Just nu är jag inställd på att det har gått åt skogen, vågar inte glädjas förens jag har sett om det finns någon som lever där inne. Vi har läkartid den 2 feb.

Förstår dig! Jag har ändå sett att den lever o frodas, iaf tills för en vecka sen. Nu vet jag inte och det är osäkerheten som är jobbig.

Men 2 feb var väldigt sent, du kan inte få en tidigare tid? För att minska din oro?

Tycker också det är så himla svårt att glädjas när man gått igenom något sådant. Det är inte lätt när alla säger "tänk positivt!" :)
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-15 19:12:38 följande:

Jag har tappat mitt illamående men är inte alls särskilt ledsen över just det :P

Är i v.10 (9+2) och har ingen växtvärk alls. Däremot har jag liiiite ömma bröst fortfarande och dessutom min omättliga hunger (inte undra på att jag redan väger som en mindre flodhäst...)

Jag oroar mig också lite grann, men så länge jag inte blöder tänker jag försöka vara positivt inställd. Funderar på att boka in ett till UL hos min privata BM runt v.14, bara för att se att allt står rätt till.

Ja det är ju helt rätt inställning, försöker tänka så! Blödde smått till o från då jag fick MA och det har jag inte gjort alls denna gång. Men hjärnan och hjärtat är inte alltid överens :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015