• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • MissPin
    Sommar15 skrev 2015-01-15 20:08:08 följande:
    Förstår dig! Jag har ändå sett att den lever o frodas, iaf tills för en vecka sen. Nu vet jag inte och det är osäkerheten som är jobbig.

Men 2 feb var väldigt sent, du kan inte få en tidigare tid? För att minska din oro?

Tycker också det är så himla svårt att glädjas när man gått igenom något sådant. Det är inte lätt när alla säger "tänk positivt!" :)
    Jag kommer va i vecka 11 när jag är hos läkaren, jättesent! Jag började blöda i den veckan sist.. Men dom sa att dom inte hade någon tidigare tid. Jag är glad att jag slipper vänta tills rutinultraljudet i alla fall.

Det är svårt att inte oroa sig. Skönt att du har fått se att den lilla lever. Men ja man oroar ju sig ändå! Ska bli skönt när sparkarna kommer, om jag kommer så långt. Då känner man att bebisen lever i alla fall

Får se hur det blir i februari, jag försöker hålla mig lugn tills dess.
  • charlotta1985

Fina magar! Jag är någonstans mittemellan. Svårt att hitta kläder som passar.

Jobbigt att vara så orolig, men jag antar att vi alla är det i någon utsträckning. Illamåendet är bättre, men har märkt att det kommer när jag blir lite stressad. Går in i v 12 om två dgr. Längtar tills ul 26/1, då kommer jag vara i v13 och ser allt bra ut då tänker jag fasiken sluta oroa mig!!

• MissJP

Jag fick precis ett enormt lyckorus! Ett till barn! Helt fantastiskt underbart! Vilken känsla :)

• Sanandra

Ska å bo på hotell i Umeå hela helgen, käka på restaurang, shoppa osv. Behöver jag säga att det kändes mkt bättre när jag bokade i november än nu när man mår som man gör! Bläää! Vill verkligen inte må såhär mer.:(

• MissPin
    charlotta1985 skrev 2015-01-15 20:36:45 följande:

Fina magar! Jag är någonstans mittemellan. Svårt att hitta kläder som passar.

Jobbigt att vara så orolig, men jag antar att vi alla är det i någon utsträckning. Illamåendet är bättre, men har märkt att det kommer när jag blir lite stressad. Går in i v 12 om två dgr. Längtar tills ul 26/1, då kommer jag vara i v13 och ser allt bra ut då tänker jag fasiken sluta oroa mig!!

Skönt att snart vara i vecka 12! Ja jag tycker inte du ska vara orolig efter ultraljudet. Då är det bara att njuta. Efter att jag har varit på ultraljudet och det ser bra ut så tänker jag inte heller oroa mig något!
  • MammaEmm

nu är jag inskriven hos barnmorskan och allt känns lite verkligare :)

fick lergigan comp utskrivet mot mitt hemska illamående... förhoppningsvis blir jag mindre trött av dom än av postafen för just nu skulle jag kunna somna stående lite då och då under dagarna :(

frågade om ul och hon rekommenderade mig att försöka boka ett privat om jag gärna ville göra ett och det vill jag ju!

ser fram emot helg och sovmorgon ;)

• Julle86

Fina magar :) Jag är jättesvullen och det känns väldigt mycket längst upp i magen och inte nertill som jag har för mig att det gjorde förra grav? Jag var tvungen att berätta för mina kollegor och chefen på jobbet då jag blev sjukskriven i måndags pga illamående. Känns på något sätt skönt att dem vet om det även fast jag bara är i v.9 nu..  Jag ska på vul nästa fredag, längtar!! Förra veckan var jag så trött så jag kunde sova flera dagar i sträck, nu ligger jag klarvaken på nätterna och går upp och antingen äter/kissar med jämna mellanrum.. 

Någon mer som fått huvudvärk av lergigan comp förresten? Strålade i ena tinningen hela dagen efter jag hade tagit den.. så nu vågar jag inte ta de igen.. sen kan det väl ha berott på dåligt vätskeintag osv kanske..

• Minxy
    MissPin skrev 2015-01-15 21:50:20 följande:

Jag tycker det vore kul med en bildtråd! Eller vad tycker ni?

En bildtråd kanske vi kan dra igång lite längre fram, när antalet bilder i den här tråden börjar växa okontrollerat :)

Än så länge är det ju bara någon enstaka bild, så det kanske inte gör så mycket, eller hur känner ni?
  • Sommar15
    MissPin skrev 2015-01-15 20:33:08 följande:

Jag kommer va i vecka 11 när jag är hos läkaren, jättesent! Jag började blöda i den veckan sist.. Men dom sa att dom inte hade någon tidigare tid. Jag är glad att jag slipper vänta tills rutinultraljudet i alla fall.

Det är svårt att inte oroa sig. Skönt att du har fått se att den lilla lever. Men ja man oroar ju sig ändå! Ska bli skönt när sparkarna kommer, om jag kommer så långt. Då känner man att bebisen lever i alla fall

Får se hur det blir i februari, jag försöker hålla mig lugn tills dess.

Håller tummarna för oss bägge! Kommer också göra ett ul i v 11 (fast för mig blir det om en vecka). Klarade inte av att vänta tills kub-ul eftersom det var där mitt ma upptäcktes. Måste liksom veta att allt är bra innan jag gör kub igen, annars kommer jag inte klara att ens gå dit! Så då blir det ett par stycken ganska tätt för mig, men det sägs ju att det är bättre att minska oron något än att skippa ultraljud. Idag ska jag på inskrivning men jag kommer inte ta hem några broschyrer eller annat, det känns bara psykiskt påfrestande att ha sånt hemma just nu. Har ju ändå koll o kan ta med den hem efter nästa besök om jag kommer så långt.
Svar på tråden Bf Augusti 2015