• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • MissJP

För övrigt åt jag en hel del snabba kolhydrater i olika former under min förra graviditet. Jag gick upp 20 kilo men ut kom en liten på 2900 gram :)

Den här gången tänker jag inte gå upp mer än tio. Utgångsvikten är samma för båda graviditeterna, 60 kilo.

• charlotta1985
    MissJP skrev 2015-01-17 15:26:48 följande:

För övrigt åt jag en hel del snabba kolhydrater i olika former under min förra graviditet. Jag gick upp 20 kilo men ut kom en liten på 2900 gram :)

Den här gången tänker jag inte gå upp mer än tio. Utgångsvikten är samma för båda graviditeterna, 60 kilo.

Tack för recept! Ska jag definitivt testa, vi brukar ha allt det där hemma ändå (förutom honung).

Jaså, kanske bara är en myt, det där med kolhydraterna :)

Men såklart att man vill undvika onödigt ändå!
  • MissJP
    charlotta1985 skrev 2015-01-17 15:42:53 följande:

Tack för recept! Ska jag definitivt testa, vi brukar ha allt det där hemma ändå (förutom honung).

Jaså, kanske bara är en myt, det där med kolhydraterna :)

Men såklart att man vill undvika onödigt ändå!

Ja men testa och se om det funkar :)

Kanske, men snabba kolhydrater i stor mängd är aldrig bra hur som helst. Men väldigt gott...
  • Sommar15

Tack för glass-recept!

Min craving har hela tiden varit snabba kolhydrater, något jag aldrig äter annars. Bröd, pasta, potatismos, mackor... :) men har senaste tiden också varit sugen på krispiga och syrliga saker som ärtor, gurka, citrus, gröna äpplen, kanske alla carbs behöver vitaminer som sällskap!

Känns som att bebisen/livmodern/vad det nu är är inne i en growth spurt just nu (är 9+3 idag), har varit sjukt mkt tröttare och haft mer växtvärk idag, den har annars hållit sig borta ett tag.

• Kottex

Hur ser ni på Kub-test? Har inskrivning på måndag, sambon vill göra men jag själv är tveksam. Kommer ni/du göra Kub?

• Zora
    Kottex skrev 2015-01-17 19:24:31 följande:

Hur ser ni på Kub-test? Har inskrivning på måndag, sambon vill göra men jag själv är tveksam. Kommer ni/du göra Kub?

Har skrivit det förut och vi kommer göra KUB. Blir 37 om ett par månader och för oss känns det som en bra kontroll just med tanke på min ålder. Hade jag varit yngre hade vi inte gjort det.
  • Sanandra

Vi ska göra kub-test för att utesluta att liten i magen inte har ngr genetiska defekter.
  • Smurfina

Jag kommer inte göra KUB, blir 35år i år. Känner att jag inte klarar konsekvenserna av dåliga siffror, d.v.s gå vidare med fostervattensprov som kan riskera missfall (kan inte siffrorna, men såg någon siffra tidigare i tråden) och i senare skede ev. ta ställning till att avbryta graviditeten. Tänker att det är högst individuellt hur man vill göra och att det finns inget rätt eller fel. 
  • stjärnasomärdin

Tidigare har alla haft tillgång till KUB i vårt landsting. Från årsskiftet är möjligheten borta med anledning av brist på barnmorskor. Däremot betalar landstinget för genomförande på annan ort. Vi kommer göra det. Jag vill veta alla fakta jag har möjlighet att veta inför bebis ankomst! Hoppas vi får en tid bara.

• charlotta1985

Skrivit det förut, men vi kommer göra kub då vi vill veta sannolikheten för avvikelser. Absolut tufft om det skulle komma till att fatta ett tråkigt beslut, men hellre det än att möta en, enligt mig, tråkig verklighet senare. 

Utöver det tycker jag att det är toppen med blodprov och ett extra UL efter de kritiska veckorna, som en bekräftelse på att allt är bra och kunna slappna av fram till rutin-ultraljudet när nästa koll på bebis sker.

Svar på tråden Bf Augusti 2015