• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • doccah
    MissJP skrev 2015-01-16 21:45:03 följande:

Sen jag blev gravid så har jag gått ner nästan 3 kilo.. går in i vecka 9 strax. MEN det ser ut som att jag har gått upp 10. Jag är så uppblåst och det gör ont att vara det. Jag har noll hungerskänsla och äter för lite, men minsta lilla tilltugg gör att jag vill kräkas av mättnad. En kiwi till frukost så håller jag mig mätt till sent på eftermiddagen. Någon mer som har problem?

Jag har oxå rasat i vikt fastän det känns som jag äter mkt mer. Är iofs hungrig hela tiden med så de är inte riktigt samma. Men de är olika för alla och bebisen växer ju "mer" vissa perioder och då är man klart hungrigare :)
  • Sanandra

Sen jag blev gravid så har jag gått ner nästan 3 kilo.. går in i vecka 9 strax. MEN det ser ut som att jag har gått upp 10. Jag är så uppblåst och det gör ont att vara det. Jag har noll hungerskänsla och äter för lite, men minsta lilla tilltugg gör att jag vill kräkas av mättnad. En kiwi till frukost så håller jag mig mätt till sent på eftermiddagen. Någon mer som har problem?

Jag har gått ner 4 kg på 3 veckor även fast jag tycker jag äter konstant. Får ju i mig så lite åt gången.:)
  • Maglizz

Jag har också gått ner massor, men det är för jag inte får behålla någon mat alls :( spyr upp allt... Endast gurka och röda äpplen har jag fått behålla. Sinnesjukt faktiskt :(
  • excalibur

Nattens dröm!

Hade liite ont i magen och drömmen började så vitt jag minns i ambulansen (?), personalen där sa direkt att det är missfall. Hur kan ni veta det tyckte jag, jag blödde ju inget. Väl inne på sjukan så kapade sambon och jag ett ultraljudsrum, haha! Smidigt att maskiner och allt var på med ;) hur som helst, jag var ju high på den där maskinen och i magen lpg 2 bebisar med tickande hjärta! Fint att vakna till det iaf :)

Hoppas verkligen vk kan tjata till oss ett ultraljud på inskrivningen på tisdag så oron kan släppa! :)

God morgon på er :P

• Lilla My82

Vad skönt att det inte bara är jag som har liten mage

1 månad kvar till kub test längtar sååå till att få se den lilla.

Excalibur vilken skum dröm Hoppas ni får ett till ultraljud.

• MissJP

Då kanske det är normalt att inte få i sig så mycket mat, hur det än sker. Antar att det kommer vända snart och vågen visar 20 kilo plus helt plötsligt :p

• charlotta1985

Lite avis på er som inte är så svullna och matglada :). +5 kg här, gick in i v 12 idag... Fått enormt godissug för första gången under graviditeten, inte bra! Innan har jag mått illa vid bara tanken, nu vill jag ha godis till frukost. Får hejda mig dock, har läst att mkt snabba carbs= stor bebis. Plus såklart onödiga kilon!

• MissJP
    charlotta1985 skrev 2015-01-17 13:49:45 följande:

Lite avis på er som inte är så svullna och matglada :). +5 kg här, gick in i v 12 idag... Fått enormt godissug för första gången under graviditeten, inte bra! Innan har jag mått illa vid bara tanken, nu vill jag ha godis till frukost. Får hejda mig dock, har läst att mkt snabba carbs= stor bebis. Plus såklart onödiga kilon!

Hur har du det med glass? Vill du ha det? Jag brukar göra en supernyttig glass som tar bort sötsuget på två sekunder. Vill du ha receptet? Min onyttiga last består av lättsaltade chips.. innan jag blev gravid så var jag en riktig godisråtta!
  • charlotta1985
    MissJP skrev 2015-01-17 14:11:12 följande:

Hur har du det med glass? Vill du ha det? Jag brukar göra en supernyttig glass som tar bort sötsuget på två sekunder. Vill du ha receptet? Min onyttiga last består av lättsaltade chips.. innan jag blev gravid så var jag en riktig godisråtta!

Ja, skriv gärna receptet! Säkert fler som kommer drabbas också :). Har inget speciellt sug för glass, men kan säkert ta udden av suget ändå. Värt att testa iaf!

Salta saker var jag sugen på i början men inte lika mycket nu. Lustigt hur det kan växla!
  • MissJP
    charlotta1985 skrev 2015-01-17 14:40:08 följande:

Ja, skriv gärna receptet! Säkert fler som kommer drabbas också :). Har inget speciellt sug för glass, men kan säkert ta udden av suget ändå. Värt att testa iaf!

Salta saker var jag sugen på i början men inte lika mycket nu. Lustigt hur det kan växla!

Om inte annat hjälper den mot illamående samtidigt som man får i sig någon föda :)

Frys in skivad banan, inte för omogen. Blanda frysta bär (t.ex. blåbär och/eller hallon), bananen, turkisk yoghurt, en skvätt honung och kakao. Kör allt i en mixer och ÄT. Den här glassen gör jag var och varannan dag för att stilla illamående och faktiskt få i mig något alls.

Man kanske kör salt först och sen sött och sen typ kolhydrater och till sist bacon eller nåt :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015