• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-15 23:26:16 följande:

En bildtråd kanske vi kan dra igång lite längre fram, när antalet bilder i den här tråden börjar växa okontrollerat :)

Än så länge är det ju bara någon enstaka bild, så det kanske inte gör så mycket, eller hur känner ni?

Håller med! Ngn enstaka bild här funkar bra än så länge :)
  • Chasingdreams

Jag har också fått lergigan comp utskrivet. Hade tidigare lergigan 25, men blev bara supertrött av dem och mådde illa. Compen har gett mig mer ork, men hade svårt att sova i natt och tog därför lergigan 25 vilket läkaren okejat. Tycker också att compen är bättre mot illamåendet. Upplevde dock övergående huvudvärk första dagen. Idag känner jag mig trött trots compen, men det kanske beror på dålig sömn. Är så trött på att må illa och vara sjukskriven :(.

• Sanandra

Jag har lergigan comp men vet inte om jag tycker det hjälper så mkt. Funkar nästan bäst att äta lite å ofta. Å heller inte det som luktar alltför mkt.:) Tur att det hjälper ngt iaf!

Nu ser vi fram emot helgen! Ska bli skönt att komma bort en sväng å se ngt annat ngr dagar. Behövs ibland!:)

Ha en trevlig helg!

• MissPin
    Sommar15 skrev 2015-01-16 07:13:35 följande:
    Håller tummarna för oss bägge! Kommer också göra ett ul i v 11 (fast för mig blir det om en vecka). Klarade inte av att vänta tills kub-ul eftersom det var där mitt ma upptäcktes. Måste liksom veta att allt är bra innan jag gör kub igen, annars kommer jag inte klara att ens gå dit! Så då blir det ett par stycken ganska tätt för mig, men det sägs ju att det är bättre att minska oron något än att skippa ultraljud. Idag ska jag på inskrivning men jag kommer inte ta hem några broschyrer eller annat, det känns bara psykiskt påfrestande att ha sånt hemma just nu. Har ju ändå koll o kan ta med den hem efter nästa besök om jag kommer så långt.
    Jag håller också tummarna! Vad skönt med en koll om en vecka. Jag förstår din oro. Idag har jag faktiskt känt molande värk, så något händer ju i alla fall. Tiden går så sakta, vill bara att det ska bli februari nu!
  • Lilla My82

Har alla svårt att dölja sina magar?

Jag är inte direkt svullen alls och jag är i v 7+5...

Är ruskigt orolig för ma den här graviditeten. Var mycket lugnare förra gången. Kanske just är för att jag inte har någon mage fastän jag "borde" ha en...

• MissPin
    Lilla My82 skrev 2015-01-16 15:21:29 följande:

Är ruskigt orolig för ma den här graviditeten. Var mycket lugnare förra gången. Kanske just är för att jag inte har någon mage fastän jag "borde" ha en...

Jag är med i 7+5 och jag har ingen mage. Är med orolig. Men förra graviditeten fick jag en liiiiten mage i vecka 25.
  • charlotta1985
    Lilla My82 skrev 2015-01-16 15:21:29 följande:

Jag började bli svullen typ när halva v 9 gått tror jag.... Riktigt svullen v10-11
  • Zora

Jag är lite svullen om magen, men det beror nog främst på allt jag stoppar i mig hela tiden... Förra gången tror jag magen började anas runt v 18-20.

Någon som vet när den nattliga kissnödigheten går över? Börjar bli jobbigt att gå upp 4-5ggr/natt. För visst är det så att den går över för att sedan komma tillbaka på slutet? Minns inte hur det var.. Är i v 10 nu (9+3)

• Sommar15

Var på inskrivning idag och vägde mig då. Har ingen våg hemma så hade ingen aning om hur mkt jag skulle ha gått upp. Har ju fått mkt större bröst och svullen mage och har ätit som en häst i flera veckor - ändå hade jag inte gått upp någonting alls! Mysterium! Undrar vart allt tagit vägen...

• Minxy

Jag är övertygad om att min svullna mage beror dels på tarmarna (som trycks uppåt i tajt med att livmodern växer) samt det faktum att jag under drygt 2 veckors tid åt två lagade luncher + två lagade middagar per dag + otaliga småbitar däremellan, allt för att hålla illamåendet borta :D

Eftersom jag inte kräktes nåt så la sig allt väl tillrätta på magen :P

Svar på tråden Bf Augusti 2015