• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • MuffinCake
    KramKolan skrev 2015-01-19 21:45:54 följande:

Nej va kul!!

Jag la ut en bild på fb för nån dag sen, känner du igen mig..?

Lite nyfiken på vem du är...

Ja jag känner igen dig, till utseendet iaf :)

Jag skickar en vänförfrågan, mina initialer är A.H.

Jag har dock tänkt vänta med att outa graviditeten på fb tills efter RUL ????
  • MuffinCake
    Minxy skrev 2015-01-19 22:38:45 följande:

Ähum.....jag undrar vad "seloternas" är för ord och varför min telefon tyckte att det passade in precis där?

Hur som helst skulle det stå september! :)

Jag blev tillsvidareanställd i sept efter ett halvårs prov... Sen gravid i nov...(Vi hade ju varken räknat med att det skulle gå så fort eller att jag skulle behöva vara sjukskriven i början).

Dessutom vill jag både söka havandeskapspenning och vara hemma 18-19 månader efter det..

Men men, inget negativt om det so far iaf :)
  • KramKolan
    MuffinCake skrev 2015-01-20 06:26:30 följande:
    Ja jag känner igen dig, till utseendet iaf :)

Jag skickar en vänförfrågan, mina initialer är A.H.

Jag har dock tänkt vänta med att outa graviditeten på fb tills efter RUL ????
    Självklart! Din hemlighet är safe with me!

Nu måste jag titta in på fb efter det här!
  • MissJP

Haha ja men skönt att sömnen ändå verkar fungera :) 25% är stort! Det är typ nu man börjar bli gravid på riktigt.

Det där med värmen är konstigt. Ena stunden som en isbit och nästa som glödande kol typ. Kroppen har svårt att bestämma sig!

Hoppas det ordnar sig med jobbet och chefen.

Jag drömde att min lilla bebis kröp ut ur magen inatt! Kände små buffar och sen tittade jag under tröjan och då var det en liten varelse där som jag var tvungen att säga år att gå tillbaka in igen för h*n inte var färdig. Så sjukt att jag nästan dog när jag vaknade :p

• Minxy
    MissJP skrev 2015-01-20 06:39:06 följande:

Haha ja men skönt att sömnen ändå verkar fungera :) 25% är stort! Det är typ nu man börjar bli gravid på riktigt.

Det där med värmen är konstigt. Ena stunden som en isbit och nästa som glödande kol typ. Kroppen har svårt att bestämma sig!

Hoppas det ordnar sig med jobbet och chefen.

Jag drömde att min lilla bebis kröp ut ur magen inatt! Kände små buffar och sen tittade jag under tröjan och då var det en liten varelse där som jag var tvungen att säga år att gå tillbaka in igen för h*n inte var färdig. Så sjukt att jag nästan dog när jag vaknade :p

Hahaha, skum dröm :D
  • Minxy
    MuffinCake skrev 2015-01-20 06:32:34 följande:
    Jag blev tillsvidareanställd i sept efter ett halvårs prov... Sen gravid i nov...(Vi hade ju varken räknat med att det skulle gå så fort eller att jag skulle behöva vara sjukskriven i början).

Dessutom vill jag både söka havandeskapspenning och vara hemma 18-19 månader efter det..

Men men, inget negativt om det so far iaf :)
    Gud vad härligt! Ja, jag får se hur dom tar det helt enkelt. Chefen kan ju egentligen inte säga så mycket. Han får nog bara hålla god min och gratulera. Värre är det med arbetskamraterna, man känner sig lite som en svikare. Här ägnar dom flera månader åt att lära mig arbetsuppgifter, sen blir jag gravid och dom måste lära upp en ny som ska vara min vikarie! Jag har själv varit handledare åt nyanställda på mitt tidigare jobb, så jag vet hur stor arbetsinsats det krävs att ta in en ny...för att inte tala om vad det kostar! Usch.. :/
  • doccah

Är oxå nervös pga jobbet. Inte så mycket för att outa det utan mest för att jag jobbar på ett gruppboende för psykiskt sjuka människor, där våld och tunga förflyttningar är en stor del av jobbet :/

• Sommar15

Själv har jag kontorsjobb så rent fysiskt är inte jobbet några problem. Däremot är det stor press och mycket stress, långa dagar m.m. Som gör att jag längtar efter att få berätta, så de har förståelse för att man inte alltid kan prestera på topp. Pga mina två missfall förra året varav ett var relativt sent med skrapning o allt, vet min närmaste chef om dem så det lär inte komma som någon överraskning för henne att vi försöker få barn. Hon kommer nog snarare bli glad för vår skull med tanke på vad vi gått igenom. Men har ingen som kan täcka upp för mig så de kommer behöva anställa en vikarie vilket ju kan vara krångligt. Men vi delar lika på föräldraledigheten så jag blir ju inte borta sådär väldigt länge. Tänkte dessutom jobba fram till sommaren o sen ta semester tills bebisen kommer :) känns sjukt när man tänker efter, att det ändå är såpass kort tid kvar tills dess!

• Zora

Jag är också nervös inför att berätta på jobbet... Hann jobba ca 4 mån på nya jobbet innan jag gick på föräldraledighet. Kom tillbaka efter ledigheten i november och nu ska jag snart vara borta igen...

Funderar på att berätta senare den här veckan, är i v11 och det skulle på ett sätt kännas bra att få det överstökat.

• Mollan88

Hmm jag var tvungen att berätta tidigt v.8 till chefen pga utbildning. Jobbar som vikarie och nu kommer flera tjänster ut. Det stoppar mig inte att söka men jag har på känn att jag inte får nånting denna gång, kommer väl att gå i slutet på maj med havandeskaps penning så dom ser väl ingen mening i att jag ska få nåt. Nää jag ska söka ändå.

Svar på tråden Bf Augusti 2015