• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • familjenl
    Kottex skrev 2015-01-17 19:24:31 följande:

Hur ser ni på Kub-test? Har inskrivning på måndag, sambon vill göra men jag själv är tveksam. Kommer ni/du göra Kub?

Vi ska som sagt inte göra det. Eftersom resultatet inte skulle påverka vårt beslut (+att jag är under 30 år och att vi måste betala för det) så ser vi ingen anledning till att göra det. Är dock lite avis på er som får se bebisen en extra gång. :)
  • familjenl
    doccah skrev 2015-01-18 13:17:27 följande:

Ska på kub imorgon... Men kostar det ngt förresten om bm erbjuder det??

Det beror på vilket landsting och vilken ålder man är i tror jag. Här erbjuds alla kub men man får betala för det om man är under 35 (rätt säker på att det är så iaf).
  • excalibur

Där jag bor erbjuds alla att göra kub-testet kostnadsfritt oavsett ålder, kanon tycker jag.

• Nool

Hej! Nu är det även dags för mig att hoppa in i den här tråden. Roligt att se att den är så aktiv. 

Jag väntar mitt andra barn runt 14 augusti enl egen uträkning och är därmed i v 11 (10+2) Liksom förra graviditeten har jag haft jobbigt med magkatarr fram och tillbaka. Till och från så jobbigt att jag inte kunnat göra annat än vila. Däremot har det börjat bli bättre nu efter att jag börjat med Omeprazol, eller om det är för att jag helt enkelt börjar närma mig 12 veckors-milstoplen. Tröttheten har börjat komma smygande mer och mer senaste 2 veckorna. Trodde jag var förskonad den här gången, men icke! Jag har börjat bli kissnödig på nätterna och vaknar ofta tidigt och har lite svårt att somna om. Varit mycket mer känslig denna gång och många humörsvängningar har mannen fått stå ut med. ;) 

Har sedan innan en son som kommer vara drygt 2 år när nr 2 kommer. Känns jätteroligt och pirrigt såklart. Har innan aldrig sett mig själv med två barn, utan längtan kom efter vi fick vår första och kände att vi ville ha ett syskon ganska tätt. Det har gått väldigt lätt för mig att bli gravid och endast ett försök varje gång, så vi är förstås väldigt lyckligt lottade. Även om det kom som en chock första graviditeten då vi var beredd på att det kunde ta tid.  

Inskrivning har vi inte förrän 23/1 och sedan kommer vi göra KUB-test 3/2 så då får vi kika på underverket. Längtar så! :D 

• Chasingdreams
    stjärnasomärdin skrev 2015-01-18 08:14:10 följande:

Tidigare har alla haft tillgång till KUB i vårt landsting. Från årsskiftet är möjligheten borta med anledning av brist på barnmorskor. Däremot betalar landstinget för genomförande på annan ort. Vi kommer göra det. Jag vill veta alla fakta jag har möjlighet att veta inför bebis ankomst! Hoppas vi får en tid bara.

Det låter som att du också bor i Värmland :). I alla fall är det samma här. Jag lyckades få tid i Örebro. Det var dock svårt att få trots att jag ringde flera veckor före. Hoppas du får en tid :).
  • charlotta1985

I Sthlm är det gratis för alla, isf de jag hört om.

Borde vara gratis om bm inte säger annat kan man tycka.
  • Zora

Om BM erbjuder det bör det vara gratis (om hon inte säger att det kostar pengar förstås). Här erbjuds alla över 35 och då är det gratis.

Förra gången var jag 34 (skulle fylla 35) och blev inte erbjuden. Nämnde för BM att jag ville göra det och då sa hon bara att jag får söka privat i ett annat landsting, vilket vi också gjorde. Kostade nästan 2000:- + resa tur och retur, men för oss var det värt det.
  • doccah

Ja hon nämnde inget om varken ålder eller kostnader så hoppas de stämmer då :) är nämligen bara 21

• doccah
    saranen skrev 2015-01-18 16:03:27 följande:

Här blir alla erbjudna kub men är du under 35 kostar det 2500:-

Vart bor du då? Hon borde ju ha nämnt ngt om de kostade tycker man ju, hon vet ju hur gammal jag är ^^
Svar på tråden Bf Augusti 2015