Hej! Nu är det även dags för mig att hoppa in i den här tråden. Roligt att se att den är så aktiv.
Jag väntar mitt andra barn runt 14 augusti enl egen uträkning och är därmed i v 11 (10+2) Liksom förra graviditeten har jag haft jobbigt med magkatarr fram och tillbaka. Till och från så jobbigt att jag inte kunnat göra annat än vila. Däremot har det börjat bli bättre nu efter att jag börjat med Omeprazol, eller om det är för att jag helt enkelt börjar närma mig 12 veckors-milstoplen. Tröttheten har börjat komma smygande mer och mer senaste 2 veckorna. Trodde jag var förskonad den här gången, men icke! Jag har börjat bli kissnödig på nätterna och vaknar ofta tidigt och har lite svårt att somna om. Varit mycket mer känslig denna gång och många humörsvängningar har mannen fått stå ut med. ;)
Har sedan innan en son som kommer vara drygt 2 år när nr 2 kommer. Känns jätteroligt och pirrigt såklart. Har innan aldrig sett mig själv med två barn, utan längtan kom efter vi fick vår första och kände att vi ville ha ett syskon ganska tätt. Det har gått väldigt lätt för mig att bli gravid och endast ett försök varje gång, så vi är förstås väldigt lyckligt lottade. Även om det kom som en chock första graviditeten då vi var beredd på att det kunde ta tid.
Inskrivning har vi inte förrän 23/1 och sedan kommer vi göra KUB-test 3/2 så då får vi kika på underverket. Längtar så! :D