• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • saranen
    doccah skrev 2015-01-18 18:12:34 följande:
    Vart bor du då? Hon borde ju ha nämnt ngt om de kostade tycker man ju, hon vet ju hur gammal jag är ^^
    Uppsala.
  • Minxy

Alltså, jag VET ju rent logiskt att det måste vara tarmarna, men fasen vad det känns som små små pick/sprattel ibland till vänster långt nere i buken. Det känns precis som de allra första rörelserna med de tidigare barnen, men man KAN ju inte känna nåt i v.10-11!

• familjenl

Jag är såååå hungrig nu. Har ätit massor idag men sitter nu ändå och känner mig lika hungrig som om jag inte hade ätit på hela dagen. Skickade precis en lååång beställning till maken på mat som han måste köpa med sig hem från Max. Har begär efter snabbmat just nu!

• familjenl
    Minxy skrev 2015-01-18 19:44:46 följande:

Alltså, jag VET ju rent logiskt att det måste vara tarmarna, men fasen vad det känns som små små pick/sprattel ibland till vänster långt nere i buken. Det känns precis som de allra första rörelserna med de tidigare barnen, men man KAN ju inte känna nåt i v.10-11!

Så kände jag också en del för några dagar sen!!! Kändes precis som de sprattel jag kände med dottern men är ändå övertygad om att det var tarmarna här med. Men det får ju en att verkligen längta efter rörelser! :)
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-18 19:44:46 följande:

Har ju inget barn sen tidigare, så ingen aningen hur det ska kännas, men har också känt sprattel. Fattar att det inte är bebis såklart, men ändå nåt jag aldrig känt förut! Som en fisk som simmar omkring under naveln :)
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-18 20:14:42 följande:

Åh fy fan vad gott med Max! *avis*

Eller hur! Dröjer nog 30 min till innan jag får maten dock men det kommer säkerligen vara värt väntan!
  • AS92

Hej allihopa! 

Jag väntar äntligen första barnet med min älskade sambo och är så spända!

Jag är i vecka 9 (8+5) och har beräknat bf 24 augusti. 
    Jag har mått lite illa och varit riktigt trött under de första veckorna, har också haft svårt för dofter, men nu börjar det släppa och helt ärligt känner jag mig inte speciellt gravid längre. Längtar till kub den 10/2 så att man kan få se att allt är okej med vårat hjärta. 
    Man kan ju inte låta bli att bli orolig när man nästan helt slutar känna symptom :/

Såg att det finns en fb grupp? hur går man tillväga för att få vara med?

Kram på er alla <3

• Minxy
    AS92 skrev 2015-01-18 21:04:42 följande:

Hej allihopa! 

Jag väntar äntligen första barnet med min älskade sambo och är så spända!

Jag är i vecka 9 (8+5) och har beräknat bf 24 augusti. 
    Jag har mått lite illa och varit riktigt trött under de första veckorna, har också haft svårt för dofter, men nu börjar det släppa och helt ärligt känner jag mig inte speciellt gravid längre. Längtar till kub den 10/2 så att man kan få se att allt är okej med vårat hjärta. 
    Man kan ju inte låta bli att bli orolig när man nästan helt slutar känna symptom :/

Såg att det finns en fb grupp? hur går man tillväga för att få vara med?

Kram på er alla <3

Välkommen! FB-gruppen är tyvärr stängd för fler medlemmar, men häng gärna med oss här ändå :)

Vi är många som "tappat" symptomen runt v.9-10. Kallas ofta för spökveckor, men jag håller med om att man blir lite nojig.
  • Julle86

Ja jag har också tappat en del symptom, är i vecka 9.. Jobbigast just nu är ju hungern/illamåendet.. som ett stort hål i magen, tar 2 tuggor och är sen proppmätt.. sen vrålhungrig igen :). Från att ha haft cravings för choklad och salt har det nu gått över till snabbmat..det enda jag kan tänka på just nu är hamburgare haha!

Svar på tråden Bf Augusti 2015