• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Maglizz

Är det någon mer än jag som känner typ mensvärkkänsla i nedre delen av ryggen? Är i v10(9+3) och det känns liksom som mensen är påväg? Skum känsla. Kanske är för livmoder blir större? Brösten känns också stora och otypliga(har ju normalt C-D i kupa så är ännu jobbigare nu än innan). Jag har fortfarande illamående, kräks och kan bara äta typ gurka om jag är sugen på något. All sorts läsk är ur mitt liv då jag spyr som en gris.. Däremot saft och te är nya favvisar! När brukar dessa "spökveckorna" gå över? Vill så himla gärna göra ett ultraljud så jag får bild ocj kan överraska min mamma.. Men jag måste nog berätta tidigare än v18-20 ;)

• stjärnasomärdin
    Chasingdreams skrev 2015-01-18 14:10:24 följande:
    Det låter som att du också bor i Värmland :). I alla fall är det samma här. Jag lyckades få tid i Örebro. Det var dock svårt att få trots att jag ringde flera veckor före. Hoppas du får en tid :).
    Det stämmer bra :) Fick infon i fredags så skall ringa idag, håller tummarna! Fick ni ringa runt till olika ställen för att få tid eller fick ni tid i Örebro direkt?
  • Singoalla14

Maglizz...jag har samma sorts smärta från och till, livmodern är verkligen aktiv! Är i v 16+3. Illamåendet (det ihållande) gick över i v 13 ca:)

Kram

• Minxy

Idag står det i gravidappen att jag gjort 24,6% av graviditeten. Helt crazy....snart 25% ju! :)

Är i v.10 (9+5) och tycker återigen att tiden går långsamt. Det är underligt, det är som om den kommer i sjok. Ibland rusar det förbi flera dagar, ibland segar sig varje enstaka timme fram som en hel vecka....

Jag mår iaf såpass bra att jag ska ta tag i träningen igen. Skönt! Idag blir det skivstång på gymmet. BM sa att det var bara att köra på som tidigare, men att lyssna lite extra på kroppen, stå stadigt, tänka på att knipa när man gör övningar som frestar på bäckenbotten osv.

• charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-19 08:12:16 följande:

Idag står det i gravidappen att jag gjort 24,6% av graviditeten. Helt crazy....snart 25% ju! :)

Är i v.10 (9+5) och tycker återigen att tiden går långsamt. Det är underligt, det är som om den kommer i sjok. Ibland rusar det förbi flera dagar, ibland segar sig varje enstaka timme fram som en hel vecka....

Jag mår iaf såpass bra att jag ska ta tag i träningen igen. Skönt! Idag blir det skivstång på gymmet. BM sa att det var bara att köra på som tidigare, men att lyssna lite extra på kroppen, stå stadigt, tänka på att knipa när man gör övningar som frestar på bäckenbotten osv.

Jag håller med om intervallen, v 11 gick jättefort, medan v12 nu bara har gått 2 dgr på men känns som 2 veckor...

Skönt att du kan komma igång med träningen. Jag har kört hela tiden, men det har varit tungt med illamåendet. Nu börjar jag känna mig bättre och då går det lättare. Min bm sa samma sak, var skönt att höra! Dock får jag lite ont i svanken när jag kör knäböj och marklyft, så har fått reducera vikterna rejält. Trist, men det får man väl ta.
  • Sanandra
    doccah skrev 2015-01-19 11:35:14 följande:

Tycker oxå tiden har rusat fram. V 13 och kub idag!

Hur gick kub?
  • doccah

Det gick super! Vilken känsla att se sin bebbe första gången! H*n sprallade som attan och fick 1:20.000 så allt var tipp topp

• Sanandra
    doccah skrev 2015-01-19 16:32:29 följande:

Det gick super! Vilken känsla att se sin bebbe första gången! H*n sprallade som attan och fick 1:20.000 så allt var tipp topp smile2.gifphp4kVsUe49674.jpg

Kul! Grattis!:)
  • MissPin
    doccah skrev 2015-01-19 16:32:29 följande:

Det gick super! Vilken känsla att se sin bebbe första gången! H*n sprallade som attan och fick 1:20.000 så allt var tipp topp smile2.gifphp4kVsUe49674.jpg

Åh, underbart!
Svar på tråden Bf Augusti 2015