• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Surprice

Fippla ang KUB

Bor i Sörmland och här får man inte KUB. Däremot ett grundligt tidigt UL som jag kände mig nöjd med.

• Sanandra
    Fippla skrev 2015-01-29 19:46:05 följande:

Alla ni som ska göra/har gjort KUB, bekostar sjukvården det? Här verkar det inte som man får det om man inte har anlag för "problem"!

Bara jag som inte kommer göra KUB?

Vi betalar vårt själv och åker till en annan stad. Bara de över 35 år som erbjuds i vårt landsting.
  • Fippla
    Surprice skrev 2015-01-29 19:37:59 följande:

Vad tycker ni? Jag och maken var först överens om att kolla om det blir en pojke eller flicka. Det är tredje barnet och de andra kollade vi inte. Nu har jag ändrat mig men maken är fast besluten att han skall veta vad det blir, vad jag än tycker. Han skall hålla det för sig själv. Jag känner mig överkörd och tycker att det här måste vi på något vis vara överens om. Jag tror inte heller att han kommer att vara helt opåverkad i sitt vetande. Frustrerande.

Känns väldigt taskigt mot dig!!

Här hemma har vi alltid tyckt det varit fusk att ta reda på könet! Vet inte ens om vi har den möjligheten här! Tycker absolut att man måste vara överens om ett sådant beslut!! Han ska inte köra över dig!
  • charlotta1985

Vad tycker ni? Jag och maken var först överens om att kolla om det blir en pojke eller flicka. Det är tredje barnet och de andra kollade vi inte. Nu har jag ändrat mig men maken är fast besluten att han skall veta vad det blir, vad jag än tycker. Han skall hålla det för sig själv. Jag känner mig överkörd och tycker att det här måste vi på något vis vara överens om. Jag tror inte heller att han kommer att vara helt opåverkad i sitt vetande. Frustrerande.

Ni båda har ju lika mycket rätt i era viljor. Han blir ju lika överkörd om ni går på din vilja ;). Nu är jag o min sambo överens om att vi vill veta, men om inte hade jag tvingat fram ett konsensus :). Ni får argumentera för er sak båda två, det kommer säkert ge sig :)
  • Kottex

Ena kan inte veta och inte den andra. Jag skulle inte fixa att vara någon av dem. Någon av er behöver släppa viljan, frågan är vem. Ni hinner säkert båda ändra er om det är ett tag kvar :)
  • Kottex

Vecka 12, 11+0 idag, en liten milstolpe avklarad av många. 16 dagar kvar till först ul och kub sedan kommer både familjen och arbetskamrater få veta. Det är idag 3 personer som vet. Min chef, sambons chef och en ev pratikant då någon måste in och börja lära sig mitt jobb och hon är idag en bra kandidat. Man känner sig lite taskig att utomstående vet, hahaha. Men vad ska man göra. Har mått vädligt bra hela tiden, uppsvälld mage, ont i brösten, illamående någon enstaka stund. Det gör mig samtidigt nervös men lyckligt lottad. Hoppas ni andra mår bra

• Lilla My82
    Fippla skrev 2015-01-29 19:46:05 följande:

Alla ni som ska göra/har gjort KUB, bekostar sjukvården det? Här verkar det inte som man får det om man inte har anlag för "problem"!

Bara jag som inte kommer göra KUB?

2012 fick vi åka till ett annat landsting och betala men fick veta när jag bokade tid nu att landstingen har gått ihop och att det numer är gratis. Måste dock åka till andra landstinget ändå...
  • Queenxiter

Jag mår ibland så bra att jag glömmer att jag är gravid, ibland som idag har jag mått dåligt hela dagen.. Trodde det skulle bli bättre efter man gått in i v13, men känns inte så än iallafall.

• Agnesmaria

Jag är i v. 10. Jo jag hoppas på det. Ska till Bm imorgon, så får fråga då om det finns något man kan göra. :( blir som sagt galen på detta snart

familjenl skrev 2015-01-29 16:13:36 följande:

Men fy så jobbigt! Vilken vecka är du i? Det finns ingen medicin som du kan få?? :/ Hoppas det vänder snart!

Svar på tråden Bf Augusti 2015