• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • familjenl

Åh, vad fantastiskt ni som fått vara på rul och få se bebisen samt veta vilket kön! Vi har varit så inställda på att ta reda på könet den här gången så nu är jag lite orolig att de inte ska kunna se det på rul om drygt 2 veckor. Kommer bli galen om jag måste vänta till förlossningen igen! :P

• charlotta1985

Har en bekant som var på RUL i måndags och då var navelsträngen i vägen så de fick inte veta! Vilket antiklimax. Jag och sambon har sagt att vi lämnar inte rummet förrän liten avslöjar vad h*n är :). Bara två dagar kvar!!

• Hildes mamma
    Fippla skrev 2015-03-04 17:32:51 följande:

Drömde om bäbis i natt!!

Gick runt i huser, kände att jag plötsligt skulle föda, lätt som en plätt kom bäbis ut, men till min besvikelse var bäbis en katt!!! Lite halv jobbigt faktiskt....

Inte riktigt som jag tänkt men ändå!

Sambon tyckte det var jättekul när jag berättade i morse men jag får fortfarande ångest när jag tänker på det!! :-P

Måste passa på att berätta vad min dotters pappa drömde innan vi skulle på ultraljud med förra barnet

Han drömde att när vi tittade på skärmen vid ultraljudsundersökningen så såg man en hoppboll! En sån där som man kan sitta på med två stroppar att hålla i. Barnmorskan som gjorde undersökningen i drömmen bara sa: ja, det är sånt som kan hända ibland.....

Det är något vi skrattar år fortfarande. Vi får väl se vad det kommer för konstiga drömmar de närmsta dagarna. Vi har tid för RUL med vårar andra barn om en vecka....
  • Lilo
    MissJP skrev 2015-03-04 18:31:59 följande:

Det där har jag drömt om med, fast i förra graviditeten. En fullvuxen svart katt i en dröm och en katt som sa till mig att dennes pappa var i min mage i en annan dröm. Det kanske är något speciellt samband mellan foster och katter :p

Haha!! Läskigt!

Gravid drömmar är INTE att leka med!

Jag drömmer oftast helt sjuka mardrömmar, och vaknar ofta halvt panikslagen..
  • Lilo

Var btw till mvc igår. Det är ju höjdpunkten att få lyssna på hjärtljuden!

Dom låg på snabba 157, och min bm sa att bebis ligger jätte långt ner. Så att jag springer och kissar heela tiden är inte så konstigt, när bebis ligger och slåss med min kissblåsa :-P

Kissprovet var inte bra, då få se vad det är denna gång.. förra besöket fick jag veta att jag hade uvi.

Har också fått känningar i ryggen, men bara på kvällen. Vilket är konstigt..?

Men bebis lever ju!! Så jag klagar inte!!

• Fippla
    Hildes mamma skrev 2015-03-04 19:29:34 följande: 
    Han drömde att när vi tittade på skärmen vid ultraljudsundersökningen så såg man en hoppboll! En sån där som man kan sitta på med två stroppar att hålla i. Barnmorskan som gjorde undersökningen i drömmen bara sa: ja, det är sånt som kan hända ibland.....

Haha!! Ja i drömmen verkar det helt normalt! En katt, en hoppboll! 
    Inget att oroa sig över liksom! =) 

• doccah

Haha på tal om katter och foster hittade jag en helkul bild på instagram!! Haha!

• MissJP
    Lilo skrev 2015-03-04 20:00:42 följande:

Haha!! Läskigt!

Gravid drömmar är INTE att leka med!

Jag drömmer oftast helt sjuka mardrömmar, och vaknar ofta halvt panikslagen..

Nej det kommer saker i drömmarna som man aldrig trodde. Känner igen det där! Och otrohetsdrömmar där min stackars fästman får höra både det ena och det andra när jag vaknar fly förbannad!

Såna där drömexperter säger att det kan bli bättre om man skriver ner sina drömmar/mardrömmar eller ritar av dem. Jag tänker om man får problem och faktiskt mår dåligt på nätterna.
  • MissJP
    doccah skrev 2015-03-04 20:13:44 följande:

Haha på tal om katter och foster hittade jag en helkul bild på instagram!! Haha!

Men herregud så lustigt och obehagligt haha
  • charlotta1985
    doccah skrev 2015-03-04 20:13:44 följande:

Haha, jag dööör vilken rolig bild! :D
Svar på tråden Bf Augusti 2015