• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Plutten120301
    Cvs skrev 2015-03-04 08:28:26 följande:

Drygt två veckor kvar till rul..har en märklig känsla i kroppen, som att det inte finns någon bebis kvar. Trots att jag redan gjort ett ul och sett en sprattlig liten en där inne. vet inte hur det kommer sig, tror det är för att jag inte känner så mycket än.. Så jag blir lite tveksam.. hmm jobbigt.

Känner precis likadant. Tycker inte magen vuxit så mycket det senaste heller. Den växte iofs tidigt så jag ser ju ut som i v17 men varannan dag är jag övertygad om att liten dött därinne typ. Men försöker att inte tänka negativt och bara avvakta RUL
  • Lycka Olycka
    charlotta1985 skrev 2015-03-03 14:51:12 följande:
    Åh vad jobbigt, förstår din nervositet. Hur långt gången var du vid MA de tidigare ggr?
    V 11 båda gångerna men fostren hade slutat utvecklas i v 5-6. Fått se detta foster i v 8 och v 12 och det såg bra ut båda gångerna. Nu vill jag bara att tiden går fort till den 13:e, känns som en milstolpe i graviditeten. Bara så rädd att de hittar något allvarligt fel på barnet. Dock känner jag tydliga sparkar sedan 1,5 vecka tillbaka :) Däremot tror jag aldrig oron kommer ge med sig. :(
  • Agentkia
    Cvs skrev 2015-03-04 08:28:26 följande:

Drygt två veckor kvar till rul..har en märklig känsla i kroppen, som att det inte finns någon bebis kvar. Trots att jag redan gjort ett ul och sett en sprattlig liten en där inne. vet inte hur det kommer sig, tror det är för att jag inte känner så mycket än.. Så jag blir lite tveksam.. hmm jobbigt.

Sådär var jag med. Helt övertygad nästan att det inte var som det skulle. Men så i måndags lyssnade vi på hjärtljudet och lillen lät helt perfekt.

Det brukar vara lugna veckor från typ vecka 15-18. Nu känner jag bäbisen åtminstone vid nåt tillfälle om dagen.

Jag har en graviditet med blödningar, mediciner och sjukdom bakom mig så jag hade verkligen orsak till min oro. RUL på fredag och då hoppas vi på en stor okstämpel i rumpan.
  • charlotta1985
    Lycka Olycka skrev 2015-03-04 09:18:16 följande:
    V 11 båda gångerna men fostren hade slutat utvecklas i v 5-6. Fått se detta foster i v 8 och v 12 och det såg bra ut båda gångerna. Nu vill jag bara att tiden går fort till den 13:e, känns som en milstolpe i graviditeten. Bara så rädd att de hittar något allvarligt fel på barnet. Dock känner jag tydliga sparkar sedan 1,5 vecka tillbaka :) Däremot tror jag aldrig oron kommer ge med sig. :(
    Okej, skönt att denna graviditet redan har ett bekräftat annorlunda mönster!
    Oro känner man nog alltid, det är bara att försöka se till att glädjen överstiger det jobbiga. Allt är nog finfint med lilla livet, lycka till!
  • Sanandra

Åhh, känns som att våren är här nu. Längtar till RUL 25/3 å sedan åker jag å min bästa vän på weekend till London i april. Då ska det shoppas!:)

Hoppas det är bra med er alla!

• Minza83
    Minza83 skrev 2015-03-02 11:10:17 följande:
    Jag har gjort det flera ggr hittills , senast var i förra veckan och alla ggr visar det på flicka :)

Med tredje barnet stämde det! (Provade aldrig med mina söner, visste inte ens att det fanns då tyvärr hehe) :)
    Nä denna gången stämde det inte! :D

Var på rul idag och min spontana känsla hade rätt! En tredje pojke <3 (har två sen innan plus en flicka) :)
  • MuffinCake

Grattis till er som varit på lyckade rul! :)

Så härlig känsla!

Verkar bli många pojkar här i tråden tror jag :D

• Fippla

Drömde om bäbis i natt!!

Gick runt i huser, kände att jag plötsligt skulle föda, lätt som en plätt kom bäbis ut, men till min besvikelse var bäbis en katt!!! Lite halv jobbigt faktiskt....

Inte riktigt som jag tänkt men ändå!

Sambon tyckte det var jättekul när jag berättade i morse men jag får fortfarande ångest när jag tänker på det!! :-P

• MissJP
    Fippla skrev 2015-03-04 17:32:51 följande:

Drömde om bäbis i natt!!

Gick runt i huser, kände att jag plötsligt skulle föda, lätt som en plätt kom bäbis ut, men till min besvikelse var bäbis en katt!!! Lite halv jobbigt faktiskt....

Inte riktigt som jag tänkt men ändå!

Sambon tyckte det var jättekul när jag berättade i morse men jag får fortfarande ångest när jag tänker på det!! :-P

Det där har jag drömt om med, fast i förra graviditeten. En fullvuxen svart katt i en dröm och en katt som sa till mig att dennes pappa var i min mage i en annan dröm. Det kanske är något speciellt samband mellan foster och katter :p
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-03-04 08:22:29 följande:

Åh vad tråkigt! Min livmoder verkar ligga väldigt djupt in den här graviditeten vilket innebär att när jag ligger ner så är magen helt jäkla platt fortfarande, trots att jag hunnit till v.17

När jag står upp ser det annorlunda ut, men det beror nog bara på slappa magmuskler och ett visst mått späck + tarmar som inte har vett att uppföra sig :-P

Så känns det lite här med! Drar jag in magen så ser jag inte gravid ut längre :P llängtar efter att få en mage som inte går att dra in ;)
Svar på tråden Bf Augusti 2015