• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minza83
    Minxy skrev 2015-03-02 12:39:22 följande:
    Ja, ersättning är inte som amning. Ersättning är betydligt mer svårsmält (vilket många ser som en fördel eftersom barnet då ofta sover hela nätter eftersom den inte vaknar och är hungrig). Men vad jag vet så ska man ändå låta bebisens hunger styra hur ofta/mycket den ska äta? Tycker det låter lite konstigt att begränsa maten för ett litet växande barn, men jag kan ju ha fel smile1.gif
    Både ja och nej. Beror på hur stor mängd de äter också ju. Min första åt varannan timma hela nätterna igenom! Åt ersättning! :O med min trea började sova hela nätter väldigt tidigt , och kunde inte äta alls nattetid :) första barnet växte sjukt fort men hon växte mer lagom takt (även fast hon då dock var stor för sin ålder redan vid födseln).

Om bebisen vill äta hela tiden så kanske det eg handlar om att hon har stort snuttbehov och då får de försöka hitta en napp som funkar
  • Minza83
    AnnaBanana skrev 2015-03-02 12:18:34 följande:
    Hoppas verkligen de stämmer för oss bådas :) blev så exalterad att jag gick in o började kolla på kläder till pojkar ^^ 10 dagar kvar till RUL så vi får se men sen kommer de bli att shoppa loss om allt ser bra ut :)
    Har rul i övermorgon! Nedräkning har pågått sen länge :D
  • Zora
    Minxy skrev 2015-03-02 17:23:05 följande:

Bara 17 dagar kvar då brudar smile2.gif

Wohoo!
  • Lilo
    AnnaBanana skrev 2015-03-02 14:49:30 följande:

Någon mer som har börjat få mer hår mellan naveln och blygdbenet? :p känns jättekonstigt! Men e glad för tyckte mig verkligen känna bebis i torsdagskväll när jag lagt mig men vågar nog inte riktigt tro de förrän vi varit på RUL :) känns som att jag har börjat få tillbaka min aptit lite nu, skönt! Jag ska till bm den 9:e för diskussion om min foglossning , tror ni hon kommer kolla efter hjärtljud då eller gör dem bara de senare ? :/

Fråga henne! Min bm ville själv testa lyssna på hjärtljuden när jag va i v 11, och dom hördes bra!

Har tidigare graviditeter fått höra första gången i v 13 och 14.
  • AnnaBanana
    Minza83 skrev 2015-03-02 17:41:11 följande:

Har rul i övermorgon! Nedräkning har pågått sen länge :D

Åh nu blev jag lite avis :p
    Lilo skrev 2015-03-02 19:19:38 följande:

Fråga henne! Min bm ville själv testa lyssna på hjärtljuden när jag va i v 11, och dom hördes bra!

Har tidigare graviditeter fått höra första gången i v 13 och 14.

Oj vad tidigt ! :)Har hört dem inte brukar vilja göra de förrän efter v 16 el nåt ifall de inte går att höra :p ska fråga henne ändå :)
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-02 19:47:45 följande:

Åh nu blev jag lite avis :pOj vad tidigt ! :)Har hört dem inte brukar vilja göra de förrän efter v 16 el nåt ifall de inte går att höra :p ska fråga henne ändå :)

Jag fick höra idag. Har vart så orolig att ngt är fel o så ringde jag om ett provsvar och då sa jag att jag var rädd att vi skulle komma till rul och så är ngt helt galet. Så då fick vi komma in och lyssna. Det var alldeles underbart. Är ju i vecka 18 och har inte känt ngt ännu.
  • Lilo
    AnnaBanana skrev 2015-03-02 19:47:45 följande:

Åh nu blev jag lite avis :pOj vad tidigt ! :)Har hört dem inte brukar vilja göra de förrän efter v 16 el nåt ifall de inte går att höra :p ska fråga henne ändå :)

Ja, väldigt tidigt! Trodde att hon skojade när hon sa att hon ville testa

Ibland kan det vara lite svårt att hitta rätt när det är så tidigt. Och då kan man ju bli orolig att något är fel. Men hittar man rätt så hör man hur bra som helst!

Så fråga på du!
  • doccah

Jag ska på RUL imorgon eftermiddag , är såå nervös! Varför blir man alltid det innan ultraljud? Var likadant innan kub men de gick ju prima ^^

• livet från ljusa sidan
    doccah skrev 2015-03-02 21:07:56 följande:

Jag ska på RUL imorgon eftermiddag , är såå nervös! Varför blir man alltid det innan ultraljud? Var likadant innan kub men de gick ju prima ^^

Jag med ???? skall bli väldig spännande!! Vi har två killar sedan innan så vi tror på en kille till ;)

Men det viktigaste är att hen lever och ser bra ut!
Svar på tråden Bf Augusti 2015