• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    Fippla skrev 2015-03-03 19:44:51 följande:
    Jag var övertygad om det med men sen läste jag, minns inte vart! Att man ibland gjorde RUL vaginalt. Men det kanske var vid speciella fall, eller väldigt tidigt av någon anledning!
    Jag har för mig att man bara gör vaginalt RUL om mamman har väldigt mycket bukfett eftersom det kan vara svårt att se allt. Men då gissar jag att det handlar om relativt höga vikter där mamman väger mer än 100 kg.
  • Sanandra
    Plutten120301 skrev 2015-03-03 19:01:30 följande:

Skönt att höra att fler känner ungefär samma. Frågade min BM idag om jag fick komma och lyssna efter hjärtljud men hon tyckte det var dumt eftersom det kan vara svårt att hitta fosterljud i v16+3 och då skapa onödig oro. Jag har redan beställt en angelsound doppler för att kunna lyssna själv så nu är frågan, ska jag lyssna när den kommer om ett par dagar eller inte?

Har lyssnat med angelsound ngn gång per vecka sedan V.13+4 då jag hittade första gången. Dock kan det ibland vara svårt att hitta, lyssnade söndag morgon men hittade inget, lyssnade sedan på kvällen å då hördes det klockrent.:)
  • Fippla
    Minxy skrev 2015-03-03 20:14:59 följande:

Jag har för mig att man bara gör vaginalt RUL om mamman har väldigt mycket bukfett eftersom det kan vara svårt att se allt. Men då gissar jag att det handlar om relativt höga vikter där mamman väger mer än 100 kg.

Ok! Då klarar jag mig med vanligt ul!
  • Plutten120301
    Sanandra skrev 2015-03-03 20:19:08 följande:

Har lyssnat med angelsound ngn gång per vecka sedan V.13+4 då jag hittade första gången. Dock kan det ibland vara svårt att hitta, lyssnade söndag morgon men hittade inget, lyssnade sedan på kvällen å då hördes det klockrent.:)

Ok, jag tänker så här; om jag hör något blir man ju helt lugnad men om man inte hör så gäller det väl att inte få panik direkt, får se hur jag gör ...
  • Agentkia

Doccah: vilken otroligt söt bild!

RUL görs normalt sett på magen. VUL är vaginalt ul som oftast görs innan vecka 12 för att man inte kan se annars. Som ni skrivit innan finns det olika omständigheter som gör att man ibland gör VUL när man ska ha RUL

• livet från ljusa sidan

Doccah: vilken fantastiskt bra bild! Vi fick några mkt suddiga bilder som man knappt ser ngt på. Men så har det varit de tidigare graviditeterna också ;)

Det verkade vara en frisk krabat som vi tjuvkikade på.

Vi tog reda på kön och det är en tredje kille. Jag bröt faktiskt ihop i bilen därifrån... Nu känns det såklart mkt bättre men jag tror det blev så svart på vitt och slutgiltigt att jag aldrig kommer få en tjej och det var faktiskt en liten sorg för mig.. Men som sagt nu känns det såklart mkt bättre och vi är lika glada hur som helst eftersom det verkar som det är en pigg och frisk liten kille :)

• Agentkia
    livet från ljusa sidan skrev 2015-03-04 00:05:46 följande:

Doccah: vilken fantastiskt bra bild! Vi fick några mkt suddiga bilder som man knappt ser ngt på. Men så har det varit de tidigare graviditeterna också ;)

Det verkade vara en frisk krabat som vi tjuvkikade på.

Vi tog reda på kön och det är en tredje kille. Jag bröt faktiskt ihop i bilen därifrån... Nu känns det såklart mkt bättre men jag tror det blev så svart på vitt och slutgiltigt att jag aldrig kommer få en tjej och det var faktiskt en liten sorg för mig.. Men som sagt nu känns det såklart mkt bättre och vi är lika glada hur som helst eftersom det verkar som det är en pigg och frisk liten kille :)

Ja men det kan man ju förstå. Klart man gärna hade fått en tjej, men ingen säger att ni inte kommer älska den lilla killen ändå. Skönt att han såg frisk ut.
  • Minxy

Åh vad tråkigt! Min livmoder verkar ligga väldigt djupt in den här graviditeten vilket innebär att när jag ligger ner så är magen helt jäkla platt fortfarande, trots att jag hunnit till v.17

När jag står upp ser det annorlunda ut, men det beror nog bara på slappa magmuskler och ett visst mått späck + tarmar som inte har vett att uppföra sig :-P

• Cvs

Drygt två veckor kvar till rul..har en märklig känsla i kroppen, som att det inte finns någon bebis kvar. Trots att jag redan gjort ett ul och sett en sprattlig liten en där inne. vet inte hur det kommer sig, tror det är för att jag inte känner så mycket än.. Så jag blir lite tveksam.. hmm jobbigt.

• Minxy
    Cvs skrev 2015-03-04 08:28:26 följande:

Drygt två veckor kvar till rul..har en märklig känsla i kroppen, som att det inte finns någon bebis kvar. Trots att jag redan gjort ett ul och sett en sprattlig liten en där inne. vet inte hur det kommer sig, tror det är för att jag inte känner så mycket än.. Så jag blir lite tveksam.. hmm jobbigt.

Jag har samma känsla här. Känner typ ingenting, har ingen riktig mage osv.
Svar på tråden Bf Augusti 2015