• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Zora
    Minxy skrev 2015-03-03 17:31:30 följande:
    Vi har samma problem här, maken ska iväg ca 50 mil på jobb. Han jobbar in fredagarna, så hade RUL bara varit på en fredag så hade det varit lugnt, men nu är ju den 19 en torsdag, så med stor sannolikhet kommer han missa det smile4.gif
    Är precis samma här.. Han kommer hem torsdagen (alltså 19:e) men RUL är mitt på dagen och han kommer knappast kunna jobba in så mycket att han är hemma till dess.. Han jobbar också in fredagen. Hade vi bara vetat det här tidigare hade det kanske gått att boka om, men det är ju kört nu när det är så nära. Fanns nästan inga tider alls när bokningen gjordes (i början av februari).
  • Zora
    doccah skrev 2015-03-03 16:00:45 följande:

Liten leende bebis på RUL idag! smile2.gifphpybBfe117219.jpg

Vilken jättesöt bild!!
  • AnnaBanana

Jag mår bra men mina symtom är: har lite svårigheter emellanåt. Halsbränna då o då, stor mage , läckande bröst märkte jag igår :p och foglossningen såklart ( inte så lätt att glömma precis) och det e toan hela tiden :)

• Zora
    Fippla skrev 2015-03-03 18:43:29 följande:
    Samma här fast utan ömma bröst och foglossning!

Känner mig alltså bara övergödd och fladdrig!! Kul... smile5.gif

RUL nästa onsdag och jag är rätt säker på att dom inte kommer se något annat än kexchoklad och glass! smile2.gif

Någon som vet hus ultraljudet går till? Läst lite olika, en del verkar göra drt vaginalt och andra på magen så att säga!
    RUL görs väl alltid på magen? Så gjorde dem iallafall för oss förra graviditeten och har för mig att det stod så i pappret vi fick innan också. Har även gjort KUB båda graviditeterna och även dessa var på magen. I v.8 gjordes dock ett vaginalt ultraljud.
  • Plutten120301

Skönt att höra att fler känner ungefär samma. Frågade min BM idag om jag fick komma och lyssna efter hjärtljud men hon tyckte det var dumt eftersom det kan vara svårt att hitta fosterljud i v16+3 och då skapa onödig oro. Jag har redan beställt en angelsound doppler för att kunna lyssna själv så nu är frågan, ska jag lyssna när den kommer om ett par dagar eller inte?

• Plutten120301

Doccah; så mysigt och så söt bild.

Fippla: har aldrig hört att RUL görs vaginalt, tror bara de gör vul före v12 eftersom livmodern ligger så långt ner då

• Zora
    Plutten120301 skrev 2015-03-03 15:32:12 följande:

Hur mår ni andra nu (jag är i v17) ? Jag har nog såna där kallade spökveckor, piggare nu och känner mig knappt gravid bortsett från ömma bröst och lite foglossning. Har heller inte känt bebis än men så sitter moderkakan i framvägg. Fler som känner så här?

V 17 i morgon och mår hyggligt. Måste dock springa på toa många många gånger varje natt vilket gör att jag är fruktansvärt trött jämt! Dessutom har jag ofta ont i magen och är uppsvälld.

Mesta magontet tror jag beror på att magen inte fungerar som den ska eller att tarmarna är på typ fel plats (eller nåt). Men sen har jag en annan typ av ont som jag inte vet vad det är. Kände det aldrig under första graviditeten så jag misstänker att det har något med snittet att göra.. Känns inte helt bra..
  • Cvs
    doccah skrev 2015-03-03 16:00:45 följande:

Liten leende bebis på RUL idag!

Åh guud vilken söt bild! :)
  • doccah

Tack ja den var väldigt gullig. Vi fick höra hjärtljuden en liten stund oxå :)

Nej vi tog aldrig reda på kön, men min gissning är flicka, men är inte så duktig på att läsa av ul bilder ^^

• Fippla
    Zora skrev 2015-03-03 19:01:14 följande:

RUL görs väl alltid på magen? Så gjorde dem iallafall för oss förra graviditeten och har för mig att det stod så i pappret vi fick innan också. Har även gjort KUB båda graviditeterna och även dessa var på magen. I v.8 gjordes dock ett vaginalt ultraljud.

Jag var övertygad om det med men sen läste jag, minns inte vart! Att man ibland gjorde RUL vaginalt. Men det kanske var vid speciella fall, eller väldigt tidigt av någon anledning!
Svar på tråden Bf Augusti 2015