• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Liafiaa
    familjenl skrev 2015-03-06 23:50:00 följande:

Idag har jag fått höra kommentaren "åh, jag trodde att du skulle ha fått mycket större mage - du har ju ändå gått halva tiden snart."

det här har jag fått höra till och från hela dagen trots att jag försök försvara mig med att säga att magen är större nu än i samma vecka förra grav och att jag har moderkakan i bakvägg vilket gör att det kan ta längre tid för magen att växa osv..

Trots detta så fortsatte kommentaren att komma så till slut letade jag fram en bild på magen i ungefär samma vecka förra grav och då var personen tvungen att hålla med..

Blir så sjukt ledsen av detta. Jag längtar ju så otroligt mycket efter att magen ska bli ännu större så det här högg i hjärtat.. :( trodde jag hade lärt mig att ignorera kommentarer angående grav men icke sa Nicke.... :/

Jag känner som du när det gäller personers dumma kommentarer.

Vi vill om det går se kön på rul, vilket flera har kommenterat..

"Nej, det gör man ju inte. Det ska ju vara en överraskning!"

"Gud va tråkigt! Det är ju det som blir spännade att se sen"

"När jag är gravid så ska jag inte kolla iallafall. Det är mycket roligare"

Jag kanske är känslig. Men va fan, det är mitt barn i magen. Jag gör va fan jag vill.. punkt..

Om man inte vill se könet så är det okej med mig. Men låt då mig få bestämma vad jag vill.
  • Maglizz
    Liafiaa skrev 2015-03-07 07:38:00 följande:
    Jag känner som du när det gäller personers dumma kommentarer.

Vi vill om det går se kön på rul, vilket flera har kommenterat..

"Nej, det gör man ju inte. Det ska ju vara en överraskning!"

"Gud va tråkigt! Det är ju det som blir spännade att se sen"

"När jag är gravid så ska jag inte kolla iallafall. Det är mycket roligare"

Jag kanske är känslig. Men va fan, det är mitt barn i magen. Jag gör va fan jag vill.. punkt..

Om man inte vill se könet så är det okej med mig. Men låt då mig få bestämma vad jag vill.
    Har också fått det kommenterat.. "Varför? Titta inte och låt det bli en överraskning!!"

Sa tillslut ifrån att det är min kropp barnet är i, det är hur jag vill göra som betyder något. Alla andra kan säga sin åsikt men det kommer inte ändra mig - då slutade dom ifrågasätta mitt beslut. Så stå på dig hur irreterande/sårande det är! :)
  • Singoalla14

Blev irriterad på en kollega som nog bara menade väl (är i v 24)....som utan en min granskade mig upp och ner och sen vara sa :Hur mycket har du gått upp? Jag vet inte sa jag, bm-kontrollerna kommer ju igång om ett par veckor...."jaså du går inte dit så ofta"?....jo jag följer deras program sa jag. "snygga mammakläder sa hon" åt min alldeles vanliga nya tröja. Varför tror folk att dom har rätt att kommentera mig?

• excalibur

Tänkte skrivit ett oroligt inlägg härom dagen då jag tyckte jag borde börjat känna bebis men att jag inte gjort det trots att det är 3e - men nu! Igårkväll och i skrivande stund är det väldigt livligt fladder där inne - skööönt! :) 17+2 idag <3 Hoppas ni mår bra!

• Plutten120301

[quote=74972160][quote-nick]excalibur skrev 2015-03-07 10:56:51 följande:[/quote-nick]

Tänkte skrivit ett oroligt inlägg härom dagen då jag tyckte jag borde börjat känna bebis men att jag inte gjort det trots att det är 3e - men nu! Igårkväll och i skrivande stund är det väldigt livligt fladder där inne - skööönt! :) 17+2 idag <3 Hoppas ni mår bra!

[/

Å vad mysigt, jag har också varit orolig för att jag inte känner nåt (17+0 idag) men med fösta barnet kände jag inte förrän v22. Moderkakan i framvägg båda gångerna så jag räknar inte med att känna förrän v 19-20 men längtar såå

• Plutten120301

Jag har sluppit onödiga kommentarer än så länge men förra gången jag var gravid (som var ettMA) kom en kollega på mig i vecka 8. Hon frågade om jag var i vecka 17 någonting. Förmodligen mina svullna tarmar, det visade ju sig att fostret aldrig blivit äldre än v6

• afroditekissen
    BF-lista 

7/8 queenxiter - första barnet, IVF. RUL 10/3, Värmland 

9/8 charlotta1985 - 1:a barnet, Sthlm 

11/8 Agentkia - 2:a barnet. 

13/8 Speck, rul 23/3, 2:a barnet  

14/8 plutten120301, 2a barnet  

14/8 sommar15, 1:a barnet, Sthlm 

15/8 lunar, 1:a barnet  

16/8 kottex 1:a barnet 

18/8 Zora - 2:a barnet 

18/8 afroditekissen - 3:e barnet Sundsvall

24/8 Sanandra, 2:a barnet, Örnsköldsvik

25/8 jenwal- 4:e barnet, Västerbotten 

27/7 KramKolan, 3:e barnet, Sala

28/8 rosali84 - 2:a barnet, Uppland

30/7 MuffinCake - 3:e barnet, pojke enligt RUL, Sala, Västmanland 
  • liten giraff

Folk med sina smidiga kommentarer alltså.. fått höra två gånger hittils "åh då vill ni väl att det blir en tjej den här gången?" Ehhh... vad ska man svara "Ja, trist annars" eller vadå? Blir väl lika glad om det blir en brorsa eller syrra, förstår verkligen inte hur man kan säga så.

• Agentkia
    liten giraff skrev 2015-03-07 16:27:10 följande:

Folk med sina smidiga kommentarer alltså.. fått höra två gånger hittils "åh då vill ni väl att det blir en tjej den här gången?" Ehhh... vad ska man svara "Ja, trist annars" eller vadå? Blir väl lika glad om det blir en brorsa eller syrra, förstår verkligen inte hur man kan säga så.

Man vill svara att man hoppas att man får ett friskt barn.

Sist kommenterade många att jag hade så liten mage. Jag orkade inte bry mig om dom. Jag hade normalt SF mått. Ut kom en 55cm lång son.
  • liten giraff
    Agentkia skrev 2015-03-07 16:42:47 följande:
    Man vill svara att man hoppas att man får ett friskt barn.

Sist kommenterade många att jag hade så liten mage. Jag orkade inte bry mig om dom. Jag hade normalt SF mått. Ut kom en 55cm lång son.
    Mm eller hur!

Fick kommentarer om stor mage förra gången och massa annat, men just den om kön gör mig irriterad.
Svar på tråden Bf Augusti 2015