• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Plutten120301
    tessan91 skrev 2015-03-08 20:17:46 följande:

Hej. Gick in i vecka 17 + 0 idag. Jag har fått så himla ont i ryggen, vet inte riktigt vad jag ska göra åt smärta. ( första graviditeten för mig ). Jobbar som lokalvårdare och min chef kan tyvärr inte omplacera mig till lättare uppgifter heller. Vad kan man göra för att lindra smärtan? brukar träna minst 2 - 3 gånger i veckan men nu kan ja knappt ta mig ur soffan. Va på Ul när vi va i vecka 14 och har nästa om 3  veckor. 

någon som har samma problem? 

Jag tycker att du skall prata med din BM eller en sjukgymnast som kan kontrollera om det är foglossning du känner. Det är mycket vanligt och kan komma i den veckan du är i men oftare senare. I så fall finns det en del du kan göra för att lindra men det går tyvärr inte att bota (brukar sedan försvinna i samma sekund som bebis kommer ut; ) du kan även bli deltidssjukskriven om det behövs. Läs om foglossning och se om du känner igen dig. Undrar du något så fråga gärna, har rätt bra koll på detta, tyvärr ;/
  • tessan91
    Plutten120301 skrev 2015-03-08 20:45:08 följande:
    Jag tycker att du skall prata med din BM eller en sjukgymnast som kan kontrollera om det är foglossning du känner. Det är mycket vanligt och kan komma i den veckan du är i men oftare senare. I så fall finns det en del du kan göra för att lindra men det går tyvärr inte att bota (brukar sedan försvinna i samma sekund som bebis kommer ut; ) du kan även bli deltidssjukskriven om det behövs. Läs om foglossning och se om du känner igen dig. Undrar du något så fråga gärna, har rätt bra koll på detta, tyvärr ;/
    Tack för svar, ska läsa lite om det imorgon, vet att min mamma hade väldigt stora problem när hon väntade både min bror och mig och hon sa att det tyvärr kan vara ärftligt:(. Men det är nog värt varenda smärta när underverket väl är ute, men känns skit om det ska börja nu. Vill ju iallafall kunna jobba till vecka 30 minst . Är bara anställd på 50 % men jobbar typ det dubbla, chefen la mer ansvar på mig när jag berättade att vi väntade barn :(.  
  • Lilo
    tessan91 skrev 2015-03-08 20:17:46 följande:

Hej. Gick in i vecka 17 + 0 idag. Jag har fått så himla ont i ryggen, vet inte riktigt vad jag ska göra åt smärta. ( första graviditeten för mig ). Jobbar som lokalvårdare och min chef kan tyvärr inte omplacera mig till lättare uppgifter heller. Vad kan man göra för att lindra smärtan? brukar träna minst 2 - 3 gånger i veckan men nu kan ja knappt ta mig ur soffan. Va på Ul när vi va i vecka 14 och har nästa om 3  veckor. 

någon som har samma problem? 

Åh vad jobbigt!

Jag tycker att du ska ta och ringa din bbm, kanske hon kan hjälpa dig!?

Jag jobbar också som lokalvårdare och har känt i ryggen sen 2 veckor tillbaka, men än går det. Även om det blir värre för varje vecka känns det som..

Min bm undrade om jag kaN få slippa vissa arbetsuppgifter där jag behöver sätta mig på huk och böja mig mycket...

Men jag är ensam, så det är bara att kämpa på tills det inte går längre!
  • Lilo
    tessan91 skrev 2015-03-08 21:06:46 följande:

Tack för svar, ska läsa lite om det imorgon, vet att min mamma hade väldigt stora problem när hon väntade både min bror och mig och hon sa att det tyvärr kan vara ärftligt:(. Men det är nog värt varenda smärta när underverket väl är ute, men känns skit om det ska börja nu. Vill ju iallafall kunna jobba till vecka 30 minst . Är bara anställd på 50 % men jobbar typ det dubbla, chefen la mer ansvar på mig när jag berättade att vi väntade barn :(.  

Men, vilken skitstil av chefen!!
  • tessan91
    Lilo skrev 2015-03-08 21:12:10 följande:
    Men, vilken skitstil av chefen!!
    Usch. Ja där jag jobbar så är det bara jag som är anställd och sen min chef som äger företaget, så hon kan ju göra hur hon vill. Det är tufft att böja sig , men ska försöka stå ut, blir det värre får ja väl ringa min BM och prata om hur jag ska göra , eftersom att jag jobbar själv på dagarna ( Oftast ) så vill jag inte riktigt gå hem än heller, förlorar ju så mycket pengar. Ska träffa chefen idag så ska ta det med henne igen att jag har börjat fått så fruktansvärt ont i ryggen så får vi se vad hon säger, kanske kam hon förstå och komma och hjälpa mig på dagarna så vi båda jobbar. 

Vilken vecka är du i ? :) 
  • Lycka Olycka

Hej
    Jag är i v 17+5 och jag känner mig knappt gravid längre heller. Energin är tillbaka, speciellt stor mage har jag inte heller. Syns mest på kvällen. Jag känner då sparkar av och till, eller ja något som rör sig, har en doppler hemma som jag brukar lyssna med när jag blir orolig. Det kanske kan hjälpa?

• mteriksson

Jag är i vecka 19 och känner fortfarande inte av sparkar. Typ 2 gr i veckan kan jag känna nåt smått.....och det är mitt tredje barn...usch vad jobbigt att oroa sig för sånt...

• plett

Ansluter mig även jag till denna tråd. :)

Bor med man och två katter i Stockholm och väntar första barnet med BF 2 Augusti, längtar väldigt mycket till att den lilla ska födas och hoppas på en liten tjej! Imorgon får vi förhoppningsvis veta på RUL.

• Micka!
    plett skrev 2015-03-09 14:25:30 följande:

Ansluter mig även jag till denna tråd. :)

Bor med man och två katter i Stockholm och väntar första barnet med BF 2 Augusti, längtar väldigt mycket till att den lilla ska födas och hoppas på en liten tjej! Imorgon får vi förhoppningsvis veta på RUL.

Hejsan!

Ska också på RUL imorgon , kl 13, hoppas på ett friskt barn, vi tänker också ta reda på kön, är vårat tredje barn! Tror att det är en flicka, men blir lika glad vad det än är vi har bestämt pojknamn men vet inte riktigt alls om det blir en flicka..... har inget självklart namn som vi båda känner för! Känner småbuffar imagen, så vet att den lever, men är lite orolig för imorgon ändå! Längtar verkligen till augusti nu
  • AnnaBanana

Besöket hos bm gick jättebra :) ska till sjulhymnast och få hjälp med smärtan och sen ska jag skaffa bältet och läkare är inbokad nästa vecka för ev sjukskrivning :) ska börja ta järntabletter nu också :) plus att jag fick höra den lill*s hjärtljud ^^ ca 150 slag/min :) nu e de bara att invänta RUL på torsdag :D lycklig tjej idag! :D

Svar på tråden Bf Augusti 2015