• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    AnnaBanana skrev 2015-03-09 20:11:03 följande:

Besöket hos bm gick jättebra :) ska till sjulhymnast och få hjälp med smärtan och sen ska jag skaffa bältet och läkare är inbokad nästa vecka för ev sjukskrivning :) ska börja ta järntabletter nu också :) plus att jag fick höra den lill*s hjärtljud ^^ ca 150 slag/min :) nu e de bara att invänta RUL på torsdag :D lycklig tjej idag! :D

Härligt
  • Minxy

Jag är så irriterad idag.

Min kille jobbar borta på veckorna (måndag-torsdag). Först hade vi fått RUL bokat till fredag 20 mars vilket innebar att min man kunde vara med!

Sen bokade mitt jobb in mig på en kurs på annan ort just den 20:e, så jag var tvungen att ringa och boka om mitt RUL till torsdag den 19:e....vilket innebar att min man INTE kunde vara med

Idag meddelade min chef att dom hade bokat av mig från kursen igen eftersom jag är gravid och ändå kanske måste gå om den efter avslutad föräldraledighet. Jag skyndade mig och ringde BM och kollade om jag kunde boka om tiden till den 20:e igen men tyvärr var det fullt den 20:e nu

Blir så sur på mitt jobb! Kunde dom inte tänkt efter INNAN dom bokade in mig?

• Agentkia

Besöket hos bm gick jättebra :) ska till sjulhymnast och få hjälp med smärtan och sen ska jag skaffa bältet och läkare är inbokad nästa vecka för ev sjukskrivning :) ska börja ta järntabletter nu också :) plus att jag fick höra den lill*s hjärtljud ^^ ca 150 slag/min :) nu e de bara att invänta RUL på torsdag :D lycklig tjej idag! :D

Vad skönt att det gick bra och att bm lyssnade på dig. Att det finns lite saker som kan hjälpa. Mysigt med hjärtljud.
  • plett
    Micka! skrev 2015-03-09 20:02:45 följande:

Hejsan!

Ska också på RUL imorgon , kl 13, hoppas på ett friskt barn, vi tänker också ta reda på kön, är vårat tredje barn! Tror att det är en flicka, men blir lika glad vad det än är vi har bestämt pojknamn men vet inte riktigt alls om det blir en flicka..... har inget självklart namn som vi båda känner för! Känner småbuffar imagen, så vet att den lever, men är lite orolig för imorgon ändå! Längtar verkligen till augusti nu

Spännande med tredje barnet! Vi har faktiskt fått lyssna på det lilla hjärtat idag hos BM vilket kändes underbart. Man försöker ju att inte tänka i negativa banor och fokusera på att ens kropp förhoppningsvis säger till om något är fel, men orolig är man alltid. Antog dock att det var mer inför första barnet, men då vet jag att det inte blir enklare!
  • Micka!
    plett skrev 2015-03-09 21:21:14 följande:

Spännande med tredje barnet! Vi har faktiskt fått lyssna på det lilla hjärtat idag hos BM vilket kändes underbart. Man försöker ju att inte tänka i negativa banor och fokusera på att ens kropp förhoppningsvis säger till om något är fel, men orolig är man alltid. Antog dock att det var mer inför första barnet, men då vet jag att det inte blir enklare!

Det beror nog på vilken historia man har, har råkat ut för tråkigheter när det gäller att vänta barn, så därför finns oron där! Hade nog inte varit lika orolig annars! Men hoppas att allt är bra, så klart! Just nu peppar jag mig själv med positiva tankar Härligt att du hört hjärtat
  • Lilo
    tessan91 skrev 2015-03-09 07:47:13 följande:

Usch. Ja där jag jobbar så är det bara jag som är anställd och sen min chef som äger företaget, så hon kan ju göra hur hon vill. Det är tufft att böja sig , men ska försöka stå ut, blir det värre får ja väl ringa min BM och prata om hur jag ska göra , eftersom att jag jobbar själv på dagarna ( Oftast ) så vill jag inte riktigt gå hem än heller, förlorar ju så mycket pengar. Ska träffa chefen idag så ska ta det med henne igen att jag har börjat fått så fruktansvärt ont i ryggen så får vi se vad hon säger, kanske kam hon förstå och komma och hjälpa mig på dagarna så vi båda jobbar. 

Vilken vecka är du i ? :) 

Hur gick det idag?

Hoppas att hon kan visa lite förståelse!

Jag är i vecka 18 (17+2).

Jag ska kämpa på in i det sista, men bara att böja sig och sätta sig på huk kommer ju att bli tyngre för varje vecka som går, så jag är rädd för att jag o värsta fall inte klarar av att jobba till semestern i juni.

Men skam den som ger sig utan att kämpa!

Vilken vecka är du i?
  • Lilo

Men åh va härligt!

Och skönt att du får hjälp med smärtan!
  • AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-09 21:01:06 följande:

Vad skönt att det gick bra och att bm lyssnade på dig. Att det finns lite saker som kan hjälpa. Mysigt med hjärtljud.

Lilo skrev 2015-03-09 21:47:51 följande:

Men åh va härligt!

Och skönt att du får hjälp med smärtan!

Ja de känns helt underbart allting :) har känts lite sisådär med denna bm innan men idag kändes de verkligen bra :) ska ni andra gå på vattengympa förresten ? :) min bm bokade in mig tidigare pga foglossningen :)
  • tessan91
    Lilo skrev 2015-03-09 21:46:13 följande:
    Hur gick det idag?

Hoppas att hon kan visa lite förståelse!

Jag är i vecka 18 (17+2).

Jag ska kämpa på in i det sista, men bara att böja sig och sätta sig på huk kommer ju att bli tyngre för varje vecka som går, så jag är rädd för att jag o värsta fall inte klarar av att jobba till semestern i juni.

Men skam den som ger sig utan att kämpa!

Vilken vecka är du i?
    Det gick sådär. Hon tar det inte riktigt på allvar att jag faktiskt inte bara kan köra på som om allt vore som vanligt. Ja jag hade iallafall hoppats på att kunna köra på fram till midsommar åtminstånde. Men vi får se. Kommer knappt ur sängen på morgonen för jag har så himla ont. :( . 
    Har lite övervikt sen innan jag blev gravid så blir ju lite extra jobbigt med tiden liksom. Har skitsvårt att böja mig ner till golven och sitta på huk, magen börjar komma lite ivägen och sen är det ryggen :( . Men skam den som ger sig. ;) ( ja o min sambo ser den saken lite olika ) . 

Jag är i vecka  17.
    16+2.
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-09 22:33:58 följande:

Ja de känns helt underbart allting :) har känts lite sisådär med denna bm innan men idag kändes de verkligen bra :) ska ni andra gå på vattengympa förresten ? :) min bm bokade in mig tidigare pga foglossningen :)

Vad skönt att det känns bra nu. Det är huvudsaken nej jag har inget hört om vattengympa. Är det via mvc? Gratis? För att du har foglossning? Jag hade inte så jobbig foglossning sist och känner inte mkt nu. Har jag vart igång mkt kan jag få ont i ischias och det kan vara av foglossning, men inget ont i ryggen el höfter.
Svar på tråden Bf Augusti 2015