Cvs skrev 2015-03-11 06:59:02 följande:
[quote=74991125][quote-nick]lunar skrev 2015-03-11 01:33:07 följande:[/quote-nick]Hej fantastiska medsystrar!
Jag har senaste veckan fått bristningar på brösten. Idag dök de även upp på höft och rumpa. Jag undrar naturligtvis var det ska sluta. Jag vill ju gärna känna mig så fräsch som möjligt även efter graviditeten. Det är en ynnest att få möjlighet att vara med om att vänta barn och jag skulle absolut aldrig välja bort det av estetiska skäl, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.
Har ni fått bristningar?
Har någon av er tips på kräm att använda?
Jag har läst mycket om ämnet och vet att det råder delade meningar om vad som kan påverkas och inte men jag skulle gärna testa något som möjligtvis kan hjälpa mig.
Just nu känner jag mig rätt ensam. Ingen av mina vänner, min mamma eller min syster har fått bristningar under graviditet. Jag vet att det är vanligt, men...
Talk to me!
Jag smörjer mage, bröst, rumpa och lår morgon och kväll med bio-oil. En olja som ska göra ärr och bristningar mindre synliga. Jag tänker då att man kanske kan motverka innan de blivit så "grova". Vet inte om det är en eller tur, men inga bristningar än. Peppar, peppar!
www.apotekhjartat.se/produkter/hudvard/hudbesvar/torr-hud/bio-oil-2/
Jag fick bristningar redan som tonåring, på insidan av låten framförallt. Under förra graviditeten dröjde det till sista veckorna innan jag såg nåt på magen, sedan två veckor efter bf, precis innan barnet kom, såg jag plötsligt som ett spindelnät över hela magen. Blev mkt synligare efter förlossningen och jag trodde att jg aldrig skulle visa mig naken igen. Men det bleknar. Jag tänker nästan aldrig på det. De djupaste bristningarna kommer oftast på undersidan av magen, där solen ändå sällan skiner :) Jag smörjde och smörjde med olja, det var skönt, kanske skulle det blivit värre utan, men i mitt fall tror jag inget kunde ha hindrat bristningarna. Min kropp är sån, bara. Ingen runt mig har fått bristningar, men det ÄR vanligt. jag fick en del tröst av att se andra randiga kroppar här på FL och jag skäms inte alls för det längre. Nu när jag är gravid igen framträder ränderna snabbt och jag gissar att det blir en väldigt randig kula den här gången :)