• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • MuffinCake

Vi bor i stan och kommer mest att köra vagnen på asfalt isf. Jag har inte körkort, så att den är liten och smidig är ett måste för mig på tåg/buss.

Charlotta1985 - Vi väljer lite mellan Affinityn och just Brio smile, men brion får negativt i en del recentioner pga för kort ryggstöd i sittdelen..

Inget vidare tycker vi som med stor sannolikhet kommer få ett långt barn.

Enligt arnvagnsbloggen är sittdelen på affinityn i minsta laget, men ändå så att hennes dotter på 3,5 får plats.. Låter ok tycker vi.. Tvillingarna åkte inte vagn längre än så iaf...

• morsa2011

Hej, kommer in här ja ????

JaG är beräknad 18 agagusti, väntar vårt 4:e barn

Barnvagn vägen så vi har köpt emmaljunga dubbel viking chassi men behöver delar till den nu bara ?

• rosali84

Vi har redan 5(!) vagnar och 1 barn ;) Så behöver verkligen inga fler! Är supernöjd med kombinationen av våra vagnar och de fyller alla sin funktion på bästa sätt. Skulle jag vara tvungen att välja en enda av de, skulle jag välja våran första vagn, en Brio Nova -05. BÄSTA gunget man kan tänka sig och tar sig fram i alla väder trots mängder av snö (vi bor på landet).

• Speck

Jag har en Emmaljunga citycross sen sonen och har varit nöjd med den. Komfort för barnet och lätt att ta sig fram. Enda minuset är varu"korgen" under som var fäst med kardborrband och var tyg över en träplatta, om vi tog långpromenader i skog eller på grusväg landade det både en o annan kotte o sten däri just för att det inte var en gallerkorg. Var det lerigt ute behövde den tvättas.

De kanske har gjort om det sen 2011 då vi köpte den men det är det enda negativa jag har att säga om den vagnen.

• Maglizz

Känner mig jättelångt efter mina kompisar som enbart ligger 1-2v före mig. Har fina bebismagar och jag känner mig jätteavis! Jag ser mest tjock ut och mår illa på morgonen. Inget tyder på en graviditet nu... Känns inte alls normalt dethär :(

Bör man ringa BM och höra? Vill inte känna mig orolig...

• AnnaBanana

Börjar bli lite nervös nu :/ bm imorgon och förhoppningsvis vill hon lyssna efter hjärtljud men känner mig lite nojjig nu :( e helt säker på att jag har känt bebis röra sig därinne men tänk så e där inga hjärtljud :( jobbigt att alltid behöva känna sådan nervositet inför besöken :/ RUL på torsdag iaf så lägger isf inte till min bf förrän efter det om allt e normalt.

• charlotta1985

Nu är vagn beställd! Blev en Brio Smile, av alla vi testkörde gillade vi den bäst :). Smidig, lätt och enkel att köra och svänga med. Köpte lite annat smått också, babysitter, badbalja mm. Känns fortfarande så overkligt.

• Kottex

Kul med allas funderingar och svar gällande barnvagnar. Vi har hela tiden varit inne på en brio smile men har nu vänt åt en crescent infinity. Framförallt för att sittdelen är strax över 10 cm längre och vi är båda långa, 176 och 187 så vi räknar med ett långt barn och kommit fram att vi kommer kunna använda infinityn 6-12 månader längre. Har inte testkört den ännu men jäklar vad snygg den är :)

• liten giraff
    Maglizz skrev 2015-03-08 13:34:17 följande:

Känner mig jättelångt efter mina kompisar som enbart ligger 1-2v före mig. Har fina bebismagar och jag känner mig jätteavis! Jag ser mest tjock ut och mår illa på morgonen. Inget tyder på en graviditet nu... Känns inte alls normalt dethär :(

Bör man ringa BM och höra? Vill inte känna mig orolig...

Känner igen mig lite, känner mig inte speciellt gravid just nu. Visst, har en mage men den hade jag typ innan med :p Och magen syns mest på kvällen. Har hört att man har några "spökveckor" runt den här tiden som man kan känna sig ogravid. Men ta ett test för att få se ditt fina plus, eller ring/maila din bm för att få bolla lite och kanske kunna släppa på oron! Kram
  • tessan91

Hej. Gick in i vecka 17 + 0 idag. Jag har fått så himla ont i ryggen, vet inte riktigt vad jag ska göra åt smärta. ( första graviditeten för mig ). Jobbar som lokalvårdare och min chef kan tyvärr inte omplacera mig till lättare uppgifter heller. Vad kan man göra för att lindra smärtan? brukar träna minst 2 - 3 gånger i veckan men nu kan ja knappt ta mig ur soffan. Va på Ul när vi va i vecka 14 och har nästa om 3  veckor. 

någon som har samma problem? 

Svar på tråden Bf Augusti 2015