• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • excalibur
    Plutten120301 skrev 2015-03-07 11:14:28 följande:

[quote=74972160][quote-nick]excalibur skrev 2015-03-07 10:56:51 följande:[/quote-nick]

Tänkte skrivit ett oroligt inlägg härom dagen då jag tyckte jag borde börjat känna bebis men att jag inte gjort det trots att det är 3e - men nu! Igårkväll och i skrivande stund är det väldigt livligt fladder där inne - skööönt! :) 17+2 idag <3 Hoppas ni mår bra!

[/

Å vad mysigt, jag har också varit orolig för att jag inte känner nåt (17+0 idag) men med fösta barnet kände jag inte förrän v22. Moderkakan i framvägg båda gångerna så jag räknar inte med att känna förrän v 19-20 men längtar såå

Ja men man tycker ju att man borde känna nåt som ändå är 15cm och så sprallig när där vanligtvis inte finns nånting :P Kändes sjukt att se den ha disco på kub-testet och inte nånting kände man! :) Får hoppas veckorna går fort så du får känna snart! :) Ändå en liten "tröst" att ha den i framvägg så kan man ha det i åtanke när man blir lite orolig - fast det hjälper säkert inte :P Denna ständiga oro :S
  • TyckOmMig

Jag väntar ju tvillingar och känner inte mina ännu är i v 19 har BF den 5/8 men så var det förra graviditeten oxså även då tvillingar att jag inte kände värst mkt förrens kring v 21-efter RUL!

• Speck

Liten giraff: men ja! Jag har en son nu och verkligen ALLA på jobbet har frågat saker som "vad vill du helst ha?" och när jag svarar "ett friskt välskapt barn" så säger de typ "ja men de är givet, vilket KÖN vill du ha??". Jag blir uppriktigt irriterad då jag känner mig illojal mot barnet om jag skulle gå runt och vilja ha det ena eller det andra. Sen när vi får veta vad det är, vadå ska folk gå runt o tro jag är ev besviken eller? Jag ville ge min son ett syskon. Inte en syster eller en bror - ett syskon.

Alla som säger att jag har en stor mage bryr jag mig inte så mycket om, så länge min bm inte tycker nåt är onormalt är jag nöjd. Det är lite besvärligt med stor mage tidigt just med tanke på kläder, kan inte knäppa vinterjackan tex, men sånt är petitesser.

• MuffinCake

Ni som börjat fundera på vagn - vad tror ni om Britax Affinity? Nån som har koll på några för/nackdelar? Eller andra tips på modeller värda att kolla upp?

Är ju en djungel där ute!!

• liten giraff
    Speck skrev 2015-03-07 22:20:24 följande:

Liten giraff: men ja! Jag har en son nu och verkligen ALLA på jobbet har frågat saker som "vad vill du helst ha?" och när jag svarar "ett friskt välskapt barn" så säger de typ "ja men de är givet, vilket KÖN vill du ha??". Jag blir uppriktigt irriterad då jag känner mig illojal mot barnet om jag skulle gå runt och vilja ha det ena eller det andra. Sen när vi får veta vad det är, vadå ska folk gå runt o tro jag är ev besviken eller? Jag ville ge min son ett syskon. Inte en syster eller en bror - ett syskon.

Alla som säger att jag har en stor mage bryr jag mig inte så mycket om, så länge min bm inte tycker nåt är onormalt är jag nöjd. Det är lite besvärligt med stor mage tidigt just med tanke på kläder, kan inte knäppa vinterjackan tex, men sånt är petitesser.

Ja, instämmer!!
  • Speck

MuffinCake : Jag googlade på vagnen för att se hur den ser ut. Det enda jag har att säga om de är att om du bor på landet är små svängbara hjul ett helvete på grusväg och även om vintern. Men om du mest rör dig på asfalterade vägar och inte får så mycket snö om vintern går det nog bra :)

• Sanandra
    MuffinCake skrev 2015-03-07 23:07:00 följande:

Ni som börjat fundera på vagn - vad tror ni om Britax Affinity? Nån som har koll på några för/nackdelar? Eller andra tips på modeller värda att kolla upp?

Vi har beställt en Britax go next och beställde till countryhjul så den går att köra på de flesta underlag. Affinity klassas väl som en riktig stadsvagn, så bor du i stan är den säkert smidig, liten och lätt att ta sig fram med. Vi ville dock ha en mer allround vagn.:)
  • charlotta1985
    MuffinCake skrev 2015-03-07 23:07:00 följande:

Den ser fin ut! Liknar modellen vi har tänkt oss. Först var vi inne på Trille Viper, men den är nog lite liten och går för fort att växa ur om det är en lång bebis. Nu är vi mer inne på Brio Smile, som påminner om Britax Affinity.
    Dock är jag långt ifrån en barnvagnsexpert så kan inte ge några exakta argument till varför vi vill ha den, förutom att den verkar smidig och vi bor i en närförort till Sthlm så det passar bra.
  • Plutten120301

[quote=74975527][quote-nick]MuffinCake skrev 2015-03-07 23:07:00 följande:[/quote-nick]

[/

Ser ut som en jättefin och bra vagn. Det enda jag reagerade på var att sittdelen är ganska liten. Så fundera bara på hur länge ni tänkt att barnet ska sitta i den eller om ni tänkt köpa en sulky senare. Vi har en Emmaljunga city cross och dottern sitter ff i den ibland och hon är 3 år och 95 cm lång. Vi bor inte i storstad och det är ju lite skillnad men den finns både med svängarna eller fasta hjul. Vi är i alla fall jättenöjda med den.

• jenwal

Jag vill ha en vagn med svängbara framhjul. De ska dock inte vara för små hjul -som jag tycker de flesta vagnar har. Vi har kollat på en Kronan men vilka fler har stora svängbara hjul?

Svar på tråden Bf Augusti 2015