• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    AnnaBanana skrev 2015-03-11 16:35:30 följande:
    Nej jag har sambo men blev rätt ledsen nyss.. Har varit på 5 UL än så länge och sagt till han att imorgon måste han ta ledigt då han bara har varit med på 1 utav dessa och nu när han kom hem så sa han att de e ändrade planer i för imorgon för han måste jobba :( känns så tråkigt och blir ledsen :( inte kul och åka på de själv precis och särskilt inte när de kanske e de sista vi ska på :(
    Samma här

Har RUL nästa torsdag och då är maken 50 mil bort på jobb. Min mamma följer med istället, men det är tråkigt att han aldrig kommer få se bebben i magen.
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-11 16:35:30 följande:

Nej jag har sambo men blev rätt ledsen nyss.. Har varit på 5 UL än så länge och sagt till han att imorgon måste han ta ledigt då han bara har varit med på 1 utav dessa och nu när han kom hem så sa han att de e ändrade planer i för imorgon för han måste jobba :( känns så tråkigt och blir ledsen :( inte kul och åka på de själv precis och särskilt inte när de kanske e de sista vi ska på :(

Ja det är ju synd om han inte kan vara med. Vissa jobb är ju svårare att få ledigt ifrån. Kanske är det så för honom. Men förstår att du vill dela dom stundens med honom.
  • Zora

Inatt kände jag bebisen för första gången! Har bara känt nåt obestämbart någon enstaka gång förut och aldrig utanpå. Efter magsjukan i helgen har jag inte känt nåt alls.. Men i natt när jag vaknade så la jag handen på magen och fick två buffar Gick in i v 18 idag, andra barnet. Trodde jag skulle känna mycket mer tidigare, men icke!

• charlotta1985
    Sommar15 skrev 2015-03-11 17:43:11 följande:

Visst är det bra för ens egen del att vara positiv men är man inte det så tar bebisen i alla fall ingen skada. Att oro/depression/mm skadar bebisen ("glad mamma ger glad bebis") är en gammal myt. Så man ska inte vara ledsen om man inte lyckas med det.

Nej, absolut inte så jag menade... bara att man inte ska känna sig dum bara för att man är nyfiken på könet och känner sig förväntansfull. Menar bara att det är okej också. Tror det är självklart för ALLA att bebis hälsa är det absolut viktigaste. Känns onödigt att behöva påpeka i samma andetag varje gång, men ofta känns det som att man måste det nästan som att försvara att man är nyfiken också.
  • Sommar15
    charlotta1985 skrev 2015-03-11 19:10:23 följande:

Nej, absolut inte så jag menade... bara att man inte ska känna sig dum bara för att man är nyfiken på könet och känner sig förväntansfull. Menar bara att det är okej också. Tror det är självklart för ALLA att bebis hälsa är det absolut viktigaste. Känns onödigt att behöva påpeka i samma andetag varje gång, men ofta känns det som att man måste det nästan som att försvara att man är nyfiken också.

Nejdå så menade inte jag heller, skrev samma sak själv ovan att jag både är orolig och nyfiken :) men det är bara så mkt prat ibland om att inte oroa sig "för att inte det är bra för barnet" (inte sagt av dig men många runt omkring mig) och ville säga till de andra som var oroliga att man i alla fall inte behöver oroa sig över den saken (också) :)
  • AnnaBanana
    Minxy skrev 2015-03-11 17:57:17 följande:

Samma här

Har RUL nästa torsdag och då är maken 50 mil bort på jobb. Min mamma följer med istället, men det är tråkigt att han aldrig kommer få se bebben i magen.

Agentkia skrev 2015-03-11 18:01:31 följande:

Ja det är ju synd om han inte kan vara med. Vissa jobb är ju svårare att få ledigt ifrån. Kanske är det så för honom. Men förstår att du vill dela dom stundens med honom.

Ja jag vill ju verkligen inte ligga där ensam på britsen och kanske få nyheter om att vårt barn har någon missbildning, skulle jag inte köara ensam :( han sa han skulle göra vad han kunde för att jobba undan men jag skulle inte ha några förhoppningar :( tror han sa de lite också för att göra mig lite gladare dock :/
  • Julle86
    livet från ljusa sidan skrev 2015-03-10 21:47:34 följande:

BF-lista

27/7 KramKolan - 3:e barnet, Sala

30/7 MuffinCake - 3:e barnet, pojke enligt RUL, Sala, Västmanland

1/8 livetfrånljusasidan- tredje barnet. Pojke enligt RUL. Kungsbacka, Halland

7/8 queenxiter - första barnet, IVF. RUL 10/3, Värmland

9/8 charlotta1985 - 1:a barnet, Sthlm

11/8 Agentkia - 2:a barnet.

13/8 Speck- 2:a barnet, rul 23/3

14/8 plutten120301 - 2:a barnet

14/8 sommar15 -1:a barnet, Sthlm

15/8 lunar - 1:a barnet

16/8 kottex - 1:a barnet

18/8 Zora - 2:a barnet

18/8 afroditekissen - 3:e barnet Sundsvall

24/8 Sanandra, 2:a barnet, Örnsköldsvik

25/8 jenwal - 4:e barnet, Västerbotten

26/8 julle86 2:a barnet, Stenungsund, Västra Götaland

28/8 rosali84 - 2:a barnet, Uppland

(Vet inte om jag gjorde rätt nu men tryckte på citera och la till mig själv? :) )
  • Fippla

Varit på ultraljud idag!

Var nervös som fan innan och under tiden.

Hade ett litet bryt på vägen dit, var säker på att något skulle vara vajsing, men allt verkar ok!! Lättad helt klart!

Nu är vi beräknade till 10 augusti!

• jenwal

Jag blir nog en av de sista att ha RUL... Hela 3 lååååånga veckor kvar. Längtar så och hoppas allt ser bra ut och att vi kan få reda på könet.

Grattis till alla lyckade RUL :)

• stjärnasomärdin
    jenwal skrev 2015-03-11 21:49:28 följande:

Jag blir nog en av de sista att ha RUL... Hela 3 lååååånga veckor kvar. Längtar så och hoppas allt ser bra ut och att vi kan få reda på könet.

Grattis till alla lyckade RUL :)

Här har du en till som har tre veckor kvar ;) 1/4 har vi RUL!
Svar på tråden Bf Augusti 2015