• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-11 11:11:21 följande:

Ja då e de inte lätt :/ jo de känns rätt jobbigt ibland att inte ha någon men jag vill ju så gärna ha detta barnet så då får de va som de e helt enkelt, jag klarar mig :) japp första :) oj då får man kanske leta lite och se vad man kan hitta :) tack för tipset!

Nä men nu när jag har insett det går det ju att påverka också.

Ja klart du klarar dig ändå! Du har ju oss också

Har du sambo med eller väntar du själv?

Ja men kika runt om du hittar ngn tråd i din stad eller närmare.
  • excalibur

Jag fick inga bristningar med ettan, på låren dök dom upp med tvåan, dock ljusa och smala. Andra verkar inte se dom som jag gör - men jag känner dom oxå och det retar ihjäl mig! Får se hur det blir denna gången :/ Är dock ganska glad om dom håller sig borta från magen - men vad gör man? Blir det så blir det, man lär väl sig leva med det med och som någon sa så är det ju vanligt. Tror fasen det är vanligare att man får än att man klarar sig utan..

6 dagar kvar till RUL idag och det känns som att jag kommer dö om den inte vill visa oss könet! :P Så jäävla nyfiken nu!! :D

• Kattflickan

Alla verkar se fram emot RUL. Ingen fler än jag som mest känner vånda och oro inför RUL? Försöker att förtränga att det snart är RUL. Barnets kön är det minsta jag funderar över. Kommer nog att glömma att fråga.

• Agentkia
    Kattflickan skrev 2015-03-11 15:23:13 följande:

Alla verkar se fram emot RUL. Ingen fler än jag som mest känner vånda och oro inför RUL? Försöker att förtränga att det snart är RUL. Barnets kön är det minsta jag funderar över. Kommer nog att glömma att fråga.

Joho nog var jag orolig. Var helt övertygad om att ngt var fel. Men jag fick höra hjärtljud veckan innan så det lugnade mig lite. Men allt var bra med lillen. Känns frågade vi aldrig om. Det är helt oviktigt när jag vart så orolig.
  • Sommar15

Jag känner både och! Allra viktigast är såklart att få veta att bebisen mår bra. Har haft flera missfall innan och inga barn så det är alltid med stor oro jag går till ett ultraljud. Men samtidigt försöker jag tänka positivt och på att alla andra fått så fina resultat, och vi kommer om det går att ta reda på könet just för att lättare förstå att det faktiskt kommer att komma ett levande barn till oss denna gång, och inför det är jag nyfiken och förväntansfull. Så skräckblandad förtjusning kanske är rätt ord för att beskriva hur jag känner. Har RUL om en vecka.
  • Lycka Olycka

Jag känner samma. Har RUL på fredag efter lunch och bara jag tänker på det får jag härtklappning.
  • AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-11 11:26:24 följande:

Nä men nu när jag har insett det går det ju att påverka också.

Ja klart du klarar dig ändå! Du har ju oss också

Har du sambo med eller väntar du själv?

Ja men kika runt om du hittar ngn tråd i din stad eller närmare.

Nej jag har sambo men blev rätt ledsen nyss.. Har varit på 5 UL än så länge och sagt till han att imorgon måste han ta ledigt då han bara har varit med på 1 utav dessa och nu när han kom hem så sa han att de e ändrade planer i för imorgon för han måste jobba :( känns så tråkigt och blir ledsen :( inte kul och åka på de själv precis och särskilt inte när de kanske e de sista vi ska på :(
  • Micka!

Har beställt barnvagn, blev en Brio smile, grå/ svart Så glad

Har kikat lite på andra ultraljudsbilder på könet, underifrån( som vi såg på rul), lite kul att jämföra, tror verkligen vi får en flicka nu, även fast bm inte var helt 100% säker på det!

Var till ikea och shoppade lite skötbord och tillbehör! Börjar få jobbig foglossning, så det känns bäst att pyssla med lite av inköpen redan nu!!!!

Har fått rejäl mage redan, går in i v. 20 på lördag.....

• charlotta1985
    Micka! skrev 2015-03-11 17:24:03 följande:

Har beställt barnvagn, blev en Brio smile, grå/ svart Så glad

Har kikat lite på andra ultraljudsbilder på könet, underifrån( som vi såg på rul), lite kul att jämföra, tror verkligen vi får en flicka nu, även fast bm inte var helt 100% säker på det!

Var till ikea och shoppade lite skötbord och tillbehör! Börjar få jobbig foglossning, så det känns bäst att pyssla med lite av inköpen redan nu!!!!

Har fått rejäl mage redan, går in i v. 20 på lördag.....

Åh, vi körde också Brio Smile, kul! Svart/svart blev det för oss :)

Angående oro inför RUL,jättejobbigt för er som har det så ni inte ens kan se fram emot att få se liten!

Själv kände jag en viss oro, men mest positiv förväntan! Nog naturligt att vara lite orolig, men jag tror att kan man vara positiv så är det jättebra! Jag var som ni kanske minns extreeemt nyfiken på kön och superbesviken när jag inte fick veta, trots att jag såklart var jätteglad över att bebis var frisk. Nu i efterhand känns det lite som att det kvittar, varför vet jag inte.... har dock ändå bokat nytt ul för att ta reda på kön 15 april :)
  • Sommar15

Visst är det bra för ens egen del att vara positiv men är man inte det så tar bebisen i alla fall ingen skada. Att oro/depression/mm skadar bebisen ("glad mamma ger glad bebis") är en gammal myt. Så man ska inte vara ledsen om man inte lyckas med det.

Svar på tråden Bf Augusti 2015