• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-11 19:34:24 följande:

Ja jag vill ju verkligen inte ligga där ensam på britsen och kanske få nyheter om att vårt barn har någon missbildning, skulle jag inte köara ensam :( han sa han skulle göra vad han kunde för att jobba undan men jag skulle inte ha några förhoppningar :( tror han sa de lite också för att göra mig lite gladare dock :/

Nä det förstår jag ju såklart. :-/ jag tror förvisso att det kommer gå bra. Men det gör ju ingen skillnad tyvärr. håller tummarna för er och tänker på dig.
  • Kattflickan
    charlotta1985 skrev 2015-03-11 19:10:23 följande:
    Nej, absolut inte så jag menade... bara att man inte ska känna sig dum bara för att man är nyfiken på könet och känner sig förväntansfull. Menar bara att det är okej också. Tror det är självklart för ALLA att bebis hälsa är det absolut viktigaste. Känns onödigt att behöva påpeka i samma andetag varje gång, men ofta känns det som att man måste det nästan som att försvara att man är nyfiken också.
    Klart det är ok att se fram emot RUL! Jag önskar ju att jag kunde det!

Förra graviditeten ville jag ha TUL för att se bebisen och vi fick göra det pga min oro. Den här gången vill jag inte ha något TUL. Om det ser bra ut vid RUL vill jag slippa stressen med fler ultraljud under graviditeten.
  • inda

Har rul om tre veckor och kommer även få göra tul längre fram för att kunna hålla någorlunda koll på tillväxten på den lilla.

Längtar nått enormt! Inte känt så mycket rörelser än så har haft det lite svårt att ta in denna grav

• AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-11 22:15:06 följande:

Nä det förstår jag ju såklart. :-/ jag tror förvisso att det kommer gå bra. Men det gör ju ingen skillnad tyvärr. håller tummarna för er och tänker på dig.

Tack! ^^
  • Plutten120301

Var helt säker på att jag kände bebis första gången igår (17+4) kändes som ett ägg som gjorde kullerbyttor ; ) härligt, nu börjar jag se fram emot RUL om en vecka.

Kan även säga att jag har världens bästa chef, ny tjänst och löneförhöjning om 2 mån = )

• charlotta1985
    Plutten120301 skrev 2015-03-12 07:04:36 följande:

Var helt säker på att jag kände bebis första gången igår (17+4) kändes som ett ägg som gjorde kullerbyttor ; ) härligt, nu börjar jag se fram emot RUL om en vecka.

Kan även säga att jag har världens bästa chef, ny tjänst och löneförhöjning om 2 mån = )

Vad härligt med ny tjänst och lön under graviditet! Precis så en chef ska vara :)
  • charlotta1985
    Kattflickan skrev 2015-03-11 22:46:36 följande:
    Klart det är ok att se fram emot RUL! Jag önskar ju att jag kunde det!

Förra graviditeten ville jag ha TUL för att se bebisen och vi fick göra det pga min oro. Den här gången vill jag inte ha något TUL. Om det ser bra ut vid RUL vill jag slippa stressen med fler ultraljud under graviditeten.
    Jag förstår :). Det ska säkert gå bra, håller tummarna och hoppas att din oro snart släpper så du får njuta :)
  • stjärnasomärdin

Ni som kommit lite längre i graviditeten/varit gravida förut, jag har en fundering kring att träna magen.

Känner man när det är dags att sluta/anpassa magträningen eller behöver man vara observant på delningen för att inte riskera något, om ni förstår vad jag menar?

• Agentkia
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-12 09:46:13 följande:

Ni som kommit lite längre i graviditeten/varit gravida förut, jag har en fundering kring att träna magen.

Känner man när det är dags att sluta/anpassa magträningen eller behöver man vara observant på delningen för att inte riskera något, om ni förstår vad jag menar?

Träna så länge det känns bra. Känner du obehag så är det läge att sluta eller ändra träningen. Jag tycker själv det har vart obehagligt att böja mig ner redan tidigt i graviditeten och skulle kunna tänka mig att situps skulle skapa obehag. Får känslan av att jag ska kräkas om jag böjer mig för mkt.
  • Sanandra
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-12 09:46:13 följande:

Har för mig att jag läst ngnstans att magträning inte är bra då magmusklerna delat sig å att det kan bli problem när de ska ihop igen efter graviditeten. Att de typ kan bli muskler mellan på ngt vis så att de inte riktigt går ihop sig som de ska.

Googla å se vad som sägs eller hör med din bm.:)
Svar på tråden Bf Augusti 2015