• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Tribute
    Cvs skrev 2015-04-08 08:34:21 följande:

Lycka till alla ni som har RUL idag! :)

Tack snälla :) Har varit vaken sedan 03.00 för att jag är så nervös. Bara de inte hittar något konstigt med fostret och att det växt som det ska trots att jag kräks hela tiden fortfarande :S
  • rosali84
    Tribute skrev 2015-04-08 08:17:20 följande:
    Har också RUL om fyra timmar nu :S Har varit så nervös att jag inte kunnat sova sedan 03.00.

Stort lycka till! :)
    Lycka till!!!!
  • Tribute
    rosali84 skrev 2015-04-08 08:50:59 följande:

Lycka till!!!!

Oj, jag trodde det första inlägget försvann, inte meningen att bomba tråden om RUL och nervositet :) Tack snälla!
  • jenwal

Lycka till ni som har RUL, skriv och berätta sen :) Det är så underbart att få titta in på den lilla bebisen!

Jag försöker hitta det perfekta pojknamnet men det finns helt enkelt inte lika många att välja på som flicknamn. Vi är intresserade av lite äldre svenska namn såsom Wilhelm, August och liknande. Men vi måste bara hitta det perfekta.

• livet från ljusa sidan

Lycka till alla med rul idag!!

Jag har börjat se sparkarna på utsidan nu och det är så himla mysigt!

Vi har en Elliot och en Elvin sedan tidigare så vi måste liksom fortsätta på E ???? vi har Ed och Elis som förslag ??

• jenwal
    doccah skrev 2015-04-08 07:59:44 följande:

Någon som har erfarenhet av ligamentsmärtor eller foglossning?? Vet inte om de är något av de jag har. Har skitont under magen mest på höger sida långt ner och de gör ont när jag ligger, sitter, står och går... Ja hela tiden. Typ hugger och molar om vartannat :/

Jag har jättemycket besvär av smärtor i ligamenten! Det gör jäkligt ont och det går inte att röra sig. Sen helt plötsligt släpper det bara. Jag hoppas jag slipper detta snart för det är väldigt svårt att vara aktiv och jobba på förskola då jag får dessa smärtor.
  • Teakfreak

Hej!

Jag har haft RUL idag och allt såg fint ut - så skönt!

Jag var otroligt nervös innan och har sovit oroligt i natt så nu är jag så lättad!

Vi tittade på hjärnan, hjärtat och alla organ som man kan se nu. Fantastiskt!

Och kanhända att jag är en aning partisk, men det var väldigt söt bebis vi fick se! ;)

• Kickioh

Grattis Teakfreak, så underbart! :D

Pojknamn har vi haft jättesvårt med och inte alls kunnat komma överens. Nu verkar det som att vi får en liten tjej och kanske tur det :P

Några som varit uppe på listan: Thor, Dante, Lincoln, Lennon, David, Mikael, Odin och Clint. Ja ni ser ju att det är lite stilvariation på dem ;)
    Thor är min favorit!
    Sonen heter Dolph Christian (Christian efter min storebror) och om nästa skulle vara en pojk ville jag ha Thor William (William efter lillebror) :)
    Nu blir det en *nånting* Cecilia, efter min mans syster :)

• Tribute

Äntligen är RUL över. Min bebis löper risk för att bli prematur på grund av att jag har dubbla livmödrar som är hälften så stora motför en vanlig. Risk föreligger också för hjärtfel på grund av medicin som jag måste äta för mitt eget hjärtfel. Därav min extrema oro inför detta facit.

Men allt såg bra ut! Livmodertapparna är långa så inget tyder på att kroppen vill starta förlossningen ännu, hjärtats kammare samt kärl såg bra ut, platsbrist råder inte ännu, hjärnan/ryggrad/ben/armar/urinblåsa finns och fungerar! Så bebisen är frisk och kommer med all sannolikhet att hålla sig inne åtminstone några veckor till! Jag kunde inte hålla mig och grät några tårar för första gången på några år då spänningen släppte.

Det är en liten pojke som är större än väntat så jag fick tidigare BF, 25/8 i stället för 30/8 :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015