• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sanandra
    Monkan81 skrev 2015-04-09 11:28:52 följande:

Hej!

Tänkte att jag hoppar på denna tråden efter att bara ha läst era inlägg under några veckors tid Flört Jag (vi) är beräknade till den 22 augusti och jag känner äntligen att jag kan slappna av och njuta av graviditeten. Vi har haft tre missfall innan så det har varit en ständig oro för att det ska gå åt pipsvängen denna gången oxå. Jag har sedan tidigare en son som är sex år men för min sambo är det hans första barn.

Välkommen!

Låter lite som vår historia. Har haft 2 missfall och en rätt komplicerad felaktig graviditet innan denna. Har en dotter på snart 4 år men detta är sambons första.:)
  • tessan91
    Cvs skrev 2015-04-09 11:05:00 följande:
    Jag ska till sjukgymnasten på måndag mot min ryggvärk/foglossning, min BM som skickade dit mig :( känns inge vidare kul att redan ha ont. Är i v.23 (22+5)
    Usch , hoppas det blir bättre för dig :) ja ska till sjukgymnast imorgon för min rygg , känns inte så roligt om jag skulle behöva bli sjukskriven redan nu. Men idag är det en sån dag där ja mestadels är liggandes för jag har så ont. ska till BM vid 14 annars blir det liggläge hela dagen :( 
  • tessan91

Vad gör man när man inte får behålla något? så fort ja stoppar i mig något kommer det antingen upp eller ut andra vägen, har så ont i magen :( Farligt för barnet ?

• KramKolan
    tessan91 skrev 2015-04-09 13:35:24 följande:

Vad gör man när man inte får behålla något? så fort ja stoppar i mig något kommer det antingen upp eller ut andra vägen, har så ont i magen :( Farligt för barnet ?

Stackare!!!

Det är inte farligt för barnet. Men se till att få dig vätska!

Bebisen tar näring innan du får det, så den klarar sig fint. Håll koll på fosterrörelser bara.

Jag har just vart magsjuk och känt bebis mycket hela tiden så jag har känt mig väldigt lugn för den delen. Har fortfarande väldigt ont i magen och den är sur. Å inatt åker vi på semester till Cypern, så jag hoppas att den lugnar sig. :-S

Krya på dig nu!!
  • MuffinCake
    tessan91 skrev 2015-04-09 10:24:33 följande:

Jag undrar om någon har haft samma bekymmer som mig?. 

Min kropp har sagt i från i ett antal veckor nu, då jag har så fruktansvärt ont i ryggen så ja knappt kommer upp efter en dag på jobbet ( lokalvårdare )  men envis som man är tänker man "det går över " . Igår slog det till ordentligt, kunde knappt gå och inatt så spydde jag även , men bara 1 gång. Kan det vara ett tecken på att kroppen verkligen har sagt ifrån på allvar? 

Ska till BM senare idag , dock inte till min vanliga då hon hade semester. men är detta nått jag ska ta upp med henne? 

är i vecka 21. 20+4

tessan91 skrev 2015-04-09 12:20:23 följande:

Usch , hoppas det blir bättre för dig :) ja ska till sjukgymnast imorgon för min rygg , känns inte så roligt om jag skulle behöva bli sjukskriven redan nu. Men idag är det en sån dag där ja mestadels är liggandes för jag har så ont. ska till BM vid 14 annars blir det liggläge hela dagen :( 

Jag tycker absolut att ni ska försöka bli sjukskrivna. Från v.33 kan man även söka graviditetspenning om man har ett tungt jobb.

Självklart ska man inte behöva ha så ont så man knappt kommer ur sängen på morgonen efter ett arbetspass, bara för att man råkar vara gravid.

Jag kommer att ta ut semester från v.29 och har sedan beviljats hel grav. penning från v.33.

Jobbar som kock, vilket är tungt på många sätt.

Tror det är viktigt att ta hand om sig under graviditeten, då man aldrig vet hur jobbig spädbarnstiden blir.

Lycka till hos BM och sjukgymnasten! :)
  • Sanandra

Iiihhh, imorgon drar jag å min bästa kompis till London. Ska bli grymt skönt att komma iväg, käka god mat å shoppa en massa. Primarks bebisavdelning ser jag framemot. Dock har jag en känsla av att benen och fötterna inte kommer må lika bra! Inlägg i skorna å stödstrumpor is the shit!;)

• Plutten120301

Häf är en till med foglossning, började i v 18 förra graviditeten och har känt av sedan v7 denna gång. Jag jobbar dock på kontor så jobbet kan jag inte skylla på men det blir långa dagar eftersom jag har lång resväg och sedan är det matlagning, tvätt och allt annat när man kommer hem. Råder verkligen er som har fysiska jobb att försöka gå ner i tid. Det blir ju oftast bara värre ju längre man går i graviditeten och vi ska ju orka ända fram inte bara stå ut varje dag och tänka att det går över tills i morgon.

• isaswe

Hej alla!

Brukar mest läsa det ni andra skriver men har en liten fundering; hur långt upp kan ni känna livmodern och vilken vecka är ni i?

Känner själv livmodern precis vid naveln och är v 21+0. Nu har jag också lång överkropp vilet säkert också påverkar :)

• tessan91
    MuffinCake skrev 2015-04-09 16:52:07 följande:
    tessan91 skrev 2015-04-09 12:20:23 följande:

Jag tycker absolut att ni ska försöka bli sjukskrivna. Från v.33 kan man även söka graviditetspenning om man har ett tungt jobb.

Självklart ska man inte behöva ha så ont så man knappt kommer ur sängen på morgonen efter ett arbetspass, bara för att man råkar vara gravid.

Jag kommer att ta ut semester från v.29 och har sedan beviljats hel grav. penning från v.33.

Jobbar som kock, vilket är tungt på många sätt.

Tror det är viktigt att ta hand om sig under graviditeten, då man aldrig vet hur jobbig spädbarnstiden blir.

Lycka till hos BM och sjukgymnasten! :)
    tack för svar :). 
    Ställde tyvärr in mötet hos Bm idag då jag inte vet om jag åkt på magsjukan igen. Är svin hungrig men får inte behålla något och så varm så jag inte vet vart jag ska ta vägen. :(  Sjukgymnasten ska jag till imorgon oavsett om ja är sjuk eller inte, måste få bekräftat om jag har foglossning eller inte. just nu skulle ja bara vilja bli sjukskriven så jag har tid att se till så jag mår bra. :(
  • tessan91
    KramKolan skrev 2015-04-09 16:07:56 följande:
    Stackare!!!

Det är inte farligt för barnet. Men se till att få dig vätska!

Bebisen tar näring innan du får det, så den klarar sig fint. Håll koll på fosterrörelser bara.

Jag har just vart magsjuk och känt bebis mycket hela tiden så jag har känt mig väldigt lugn för den delen. Har fortfarande väldigt ont i magen och den är sur. Å inatt åker vi på semester till Cypern, så jag hoppas att den lugnar sig. :-S

Krya på dig nu!!
    Okej, andra gången jag blir riktigt sjuk sen jag vart gravid:( men är väl bara att gilla läget antar jag. 
    Jag håller koll, den rör sig då och då . :) Försöker kämpa med vätska , oftast vatten då det går lättast ner . Men är så varm så ja inte vet vart ja ska ta vägen,fick tips om att äta ipren men det verkar inte vilja bita på febern :( .

Hoppas du blir bättre:) skönt med semester:)

Tack:)  
Svar på tråden Bf Augusti 2015