tessan91 skrev 2015-04-09 10:24:33 följande:
Jag undrar om någon har haft samma bekymmer som mig?.
Min kropp har sagt i från i ett antal veckor nu, då jag har så fruktansvärt ont i ryggen så ja knappt kommer upp efter en dag på jobbet ( lokalvårdare ) men envis som man är tänker man "det går över " . Igår slog det till ordentligt, kunde knappt gå och inatt så spydde jag även , men bara 1 gång. Kan det vara ett tecken på att kroppen verkligen har sagt ifrån på allvar?
Ska till BM senare idag , dock inte till min vanliga då hon hade semester. men är detta nått jag ska ta upp med henne?
är i vecka 21. 20+4
tessan91 skrev 2015-04-09 12:20:23 följande:
Usch , hoppas det blir bättre för dig :) ja ska till sjukgymnast imorgon för min rygg , känns inte så roligt om jag skulle behöva bli sjukskriven redan nu. Men idag är det en sån dag där ja mestadels är liggandes för jag har så ont. ska till BM vid 14 annars blir det liggläge hela dagen :(
Jag tycker absolut att ni ska försöka bli sjukskrivna. Från v.33 kan man även söka graviditetspenning om man har ett tungt jobb.
Självklart ska man inte behöva ha så ont så man knappt kommer ur sängen på morgonen efter ett arbetspass, bara för att man råkar vara gravid.
Jag kommer att ta ut semester från v.29 och har sedan beviljats hel grav. penning från v.33.
Jobbar som kock, vilket är tungt på många sätt.
Tror det är viktigt att ta hand om sig under graviditeten, då man aldrig vet hur jobbig spädbarnstiden blir.
Lycka till hos BM och sjukgymnasten! :)