• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sanandra
    tessan91 skrev 2015-04-09 20:11:13 följande:
    Okej, andra gången jag blir riktigt sjuk sen jag vart gravid:( men är väl bara att gilla läget antar jag. 
    Jag håller koll, den rör sig då och då . :) Försöker kämpa med vätska , oftast vatten då det går lättast ner . Men är så varm så ja inte vet vart ja ska ta vägen,fick tips om att äta ipren men det verkar inte vilja bita på febern :( .

Hoppas du blir bättre:) skönt med semester:)

Tack:)  
    Hmm, har du verkligen fått rådet att använda Ipren när du är gravid? På 1177 står det såhär:
  • Speck

Tessan : du vet att du inte bör äta ipren som gravid? Dessutom är inte feber farligt, det är bara vänta ut.

• Sanandra

Min bm sa att jag skulle hålla nere febern med alvedon då fostret inte mår bra av den höga tempen i kroppen

• rosali84
    Okej, andra gången jag blir riktigt sjuk sen jag vart gravid:( men är väl bara att gilla läget antar jag. 
    Jag håller koll, den rör sig då och då . :) Försöker kämpa med vätska , oftast vatten då det går lättast ner . Men är så varm så ja inte vet vart ja ska ta vägen,fick tips om att äta ipren men det verkar inte vilja bita på febern :( .

Ipren ska du absolut inte äta när du är gravid!
  • Minxy

Tessan: jag faller in i den övriga kören: ät inte Ipren! Alvedon är bättre. Jag tycker dock du ska försöka ordna ny tid till BM för att kolla vad hon tror om dina kräkningar + feber.

• Mamma till 5 underbara barn

Ipren ska man inte ta som gravid
  • Speck
    Sanandra skrev 2015-04-09 21:10:06 följande:

Min bm sa att jag skulle hålla nere febern med alvedon då fostret inte mår bra av den höga tempen i kroppen

Det är bara hög feber över 40 som man behöver få ner enligt vad jag läst o hört. Men lätt feber runt 38-39 är ingen fara, jag rådgjorde med vården sist jag var sjuk o då hade jag 39,6.
  • tessan91
    Mamma till 5 underbara barn skrev 2015-04-10 07:17:13 följande:
    Ipren ska man inte ta som gravid
    konstigt, min bm sa att det var det man fick ta , och att Alvedon är det man inte får ta? :O. Men då undviker jag det helt . Mår bättre idag så hoppas det är på rätt väg:) 
  • tessan91
    Minxy skrev 2015-04-10 06:41:05 följande:

Tessan: jag faller in i den övriga kören: ät inte Ipren! Alvedon är bättre. Jag tycker dock du ska försöka ordna ny tid till BM för att kolla vad hon tror om dina kräkningar + feber.

Ojdå. min bm har sagt att ipren är  det man får äta när man är sjuk och gravid och att man ska undvika Alvedon ?. Kan det ha blivit nån fara för barnet? tog bara 3 st igår. Idag känner jag mig lite bättre. men ska undvika piller då febern är borta. 
  • Minxy
    tessan91 skrev 2015-04-10 08:50:08 följande:
    Ojdå. min bm har sagt att ipren är  det man får äta när man är sjuk och gravid och att man ska undvika Alvedon ?. Kan det ha blivit nån fara för barnet? tog bara 3 st igår. Idag känner jag mig lite bättre. men ska undvika piller då febern är borta. 
    Skumt. Såhär står det på 1177 om ipren och graviditet:

"Under de första sex månaderna av graviditeten bör man inte använda medicinen utan att ha rådgjort med läkare. Det finns en risk för att fostret kan påverkas. Under graviditetens sista tre månader ska man inte använda medicinen alls."

Jag tror nog inte det är någon större fara, men ta gärna upp frågan med din BM vid nästa tillfälle
Svar på tråden Bf Augusti 2015