• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    Speck skrev 2015-04-11 22:46:11 följande:

Minxy: jag känner mig inte som vanligt... Jag upplever att progesteronet (som får allt i kroppen att slappna av) har gjort ett stort nummer på min kropp. Inte nog med alla hemska åderbråck, jag har tappat knipförmåga nåt så enormt och lider väl av lätt graviditetsrelaterad inkontinens och det är inte det enda som blivit påverkat sas.

Jamen precis! Fan vad less jag är på det här, jag försöker hålla efter lite genom att knipa varje dag (ca 30 ggr iaf), men jag märker en STOR skillnad mot för hur jag var tidigare

Oroar mig också för framfall...drabbades att ett milt sådant efter min andra förlossning och även om det gick tillbaka utan kirurgiska ingrepp (fick knipträna som en galning läääänge för att bli som innan), så är jag ändå inte alls sugen på att gå igenom en liknande historia på nytt.
  • plett
    Minxy skrev 2015-04-11 22:28:47 följande:

Men vad tråkigt! Jag är inte alls sugen på sex och det känns jättetrist (tycker både jag och min man). När vi väl har sex tycker jag att jag känner mindre där nere, det känns helt enkelt inte som vanligt

Någon annan som upplever samma problem eller pippar ni som kaniner? :P

För mig känns det jätteobehagligt att ha sex, tror vi legat tre gånger det här året och då är vi ändå typerna som haft sex regelbundet alltid. :( känner mig väldigt taskig som säger nej hela tiden men han säger att han förstår att det inte är mitt vanliga jag och kan leva med det.
  • Minxy
    plett skrev 2015-04-12 09:06:47 följande:
    För mig känns det jätteobehagligt att ha sex, tror vi legat tre gånger det här året och då är vi ändå typerna som haft sex regelbundet alltid. :( känner mig väldigt taskig som säger nej hela tiden men han säger att han förstår att det inte är mitt vanliga jag och kan leva med det.
    Vi brukar också ha sex regelbundet, vanligtvis blir det 4-5 ggr/vecka. Nu blir det kanske 1-2 ggr/vecka och det känns jättetråkigt. I de flesta ställningar känns det också obehagligt för mig, den enda som funkar är missionären...och snart lär ju magen vara för stor för att det ska funka bra.
  • hallonooboy
    Sommar15 skrev 2015-04-10 10:51:34 följande:
    Har du pratat med din chef? Ofta kan man försöka hitta andra lösningar än sjukskrivning som ett första steg. Kanske finns arbetsuppgifter du kan slippa och/eller få jobba med något annat som inte är lika tungt? Alltid bra att ha en öppen dialog, för de vill ju inte heller sjukskrivning om man lan lösa det på annat sätt. Men blir det inte bättre eller om arbetsgivaren inte ser ngn annan lösning för dig tycker jag absolut att du ska prata ev sjukskrivning med din barnmorska. Man ska inte behöva må så dåligt när man jobbar!
    Jag har inte haft en jätteöppen dialog med min chef nej, men de har full förståelse över att jag jobbar mycket mindre än vad jag gjort innan. Berättade om min graviditet för jobbet förra veckan efter att min chef kommit fram till mig och sagt att jag inte riktigt kan ta ledigt så många fredagar i rad (fredagar är värst, en fullkomlig mardröm). Hon tog det fantastiskt bra och sa att det inte är några problem osv.

Det finns inga andra uppgifter än de jag nu har som jag kan göra på jobbet. Jag tar kunder så lite jag bara kan (de timmar på dagen vi är två medarbetare) eftersom skärmaskinen och sträckandet efter varor är värst. Men jag mår ju fortfarande inte bra och fötterna är ju fortfarande helt förstörda efter en heldag. Likaså ryggen. Jag får heller inte längre ha stängningar eftersom man då handskas man med en massa fosterskadliga medel.

Att bli förflyttad till kassan är heller inget alternativ eftersom det pågår en massa nedskärningar i vår butik och jag som ansvarig kan liksom inte bara rakt av byta plats med Gertrud som suttit i kassan i 45 år. Men men jag ska prata med min barnmorska så hoppas jag på en lösning som innefattar att jag inte förlorar så mycket pengar som jag nu gör! Hoppas hoppas :)
  • hallonooboy
    Plutten120301 skrev 2015-04-10 11:14:32 följande:
    Låter jobbigt, så skall man inte behöva ha det som gravid. Hoppas du hittar en lösning. Kan dock trösta dig med att du får gå ner i timmar de sista 6 månaderna innan BF utan att förlora SGI. Alltså din föräldrapenning räknas på din inkomst före 6 mån innan BF om den nu inte har höjts sedan dess.
    Jag frågade min kollegas dotter som jobbat på FK i en herrans massa år och hon sa att föräldrapenningen visst räknas från ett år innan BF... Annars hade jag verkligen kunnat gå utan prestationsångest.
  • hallonooboy
    Minxy skrev 2015-04-11 22:28:47 följande:

Men vad tråkigt! Jag är inte alls sugen på sex och det känns jättetrist (tycker både jag och min man). När vi väl har sex tycker jag att jag känner mindre där nere, det känns helt enkelt inte som vanligt

Någon annan som upplever samma problem eller pippar ni som kaniner? :P

Jag är heller aldrig sugen på sex... Skönt att höra att jag inte är ensam! Det är mest jobbigt för min sambo men what to do. Allt där nere känns helt annorlunda, både utanpå och inuti. Spec. inuti, känner knappt hälften av det jag kunde känna innan jag blev gravid. Tar aaaaldrig initiativ till sex, så sjukt trist :( Man får la pippa ikapp när bebis är färdigbakad och ute haha.
  • sagofröken
    hallonooboy skrev 2015-04-12 10:41:07 följande:
    Jag frågade min kollegas dotter som jobbat på FK i en herrans massa år och hon sa att föräldrapenningen visst räknas från ett år innan BF... Annars hade jag verkligen kunnat gå utan prestationsångest.
    Kan inte låta bli att lägga mig i, låter så jobbigt, du ska inte behöva ha det så. Läs nedanstående och ring FK och förklara ditt specifika fall. Om du är timanställd utan fast schema kan det vara problem, annars ska du kunna gå ner i tid utan att riskera sgi:n.

www.forsakringskassan.se/wps/wcm/connect/contentse/privatpers/foralder2/vanta_barn/foraldrapenning/om_foraldrapenning

Får jag lägre föräldrapenning om jag går ner i arbetstid innan förlossningen? +

-

Nej, inte om det är 6 månader eller kortare tid kvar till den planerade förlossningen. Din föräldrapenning beräknas på den inkomst du hade innan du gick ner i arbetstid.
  • Speck
    Minxy skrev 2015-04-12 09:28:23 följande:

Vi brukar också ha sex regelbundet, vanligtvis blir det 4-5 ggr/vecka. Nu blir det kanske 1-2 ggr/vecka och det känns jättetråkigt. I de flesta ställningar känns det också obehagligt för mig, den enda som funkar är missionären...och snart lär ju magen vara för stor för att det ska funka bra.

Jag vill inte på något sätt förminska din upplevda besvikelse, men jag o min man har haft sex tre gånger totalt sen strax innan vår embryoåterföring i november. Just sayin xD men det har fler anledningar än graviditeten att göra så det är ok.
  • Zora

En till här då med drastiskt minskad sexlust... Har väl blivit typ 3 ggr sedan bebisen blev till.. Först mådde jag illa och var så himla trött att det inte blev nåt och sedan har lusten bara varit borta! Känns inte som vanligt de gånger vi gjort det heller.. Betydligt torrare framförallt. Blä

• smenskelling

Skeden är en super bra se ställning när man fått mage ! Har väl inte direkt någon sug jag heller men ställer upp för mannen min , är man torr så funkar babyoljan bra. Bara några tips!

Svar på tråden Bf Augusti 2015