• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy

Skönt att höra att man inte är ensam om att ligga (haha) lite lågt på sexsidan :P

• Lilla My82

Jag har haft tur el vad man ska säga. Vårt sexliv har inte påverkats sådär jätte mycket. Lite mer sällan blir det men det är mest för att jag är tröttare nu och mannen jobbar skift. Men suget och samma känsla är kvar. Än så länge iaf. Kan väl inte direkt säga att jag känner mig mer och mer sexig ju större magen blir, så jag nästan förväntar mig att det kommer att bli sämre och sämre.

• Plutten120301
    hallonooboy skrev 2015-04-12 10:41:07 följande:

Jag frågade min kollegas dotter som jobbat på FK i en herrans massa år och hon sa att föräldrapenningen visst räknas från ett år innan BF... Annars hade jag verkligen kunnat gå utan prestationsångest.

Konstigt. Jag ringde FK för ett par veckor sedan för att kolla att denna regel fortfarande gällde och det gjorde den. Jag tycker du skall ringa dem själv och kolla vad som gäller i ditt fall = )
  • Cvs

Vet att denna fråga kommit upp tidigare med ställer den ändå igen.. 
    Hur tänker ni på alla matråd som ges?äter ni opastöriserat till exempel?

Jag undviker, då jag inte ser detta som en stor förlust, och jag blir sååå jädra trött på folk som ska slänga ur sig kommentarer som "tur att man inte visste om det på min tid" eller "äsch går du på sånt"... ja de va de jag fick höra igår kväll hos svärföräldrarna... 

• Minxy
    Cvs skrev 2015-04-12 23:13:40 följande:

Vet att denna fråga kommit upp tidigare med ställer den ändå igen.. 
    Hur tänker ni på alla matråd som ges?äter ni opastöriserat till exempel?

Jag undviker, då jag inte ser detta som en stor förlust, och jag blir sååå jädra trött på folk som ska slänga ur sig kommentarer som "tur att man inte visste om det på min tid" eller "äsch går du på sånt"... ja de va de jag fick höra igår kväll hos svärföräldrarna... 

Jag brukar le och säga: "Hellre det säkra före det osäkra" när jag får sådana kommentarer. Jag tar aldrig strid och kör upp Livsmedelsverkets rekommendationer i ansiktet på folk, men jag låter mig heller aldrig övertalas till att smaka på det som erbjuds (om det finns med på ajja-bajja-listan)
  • Kattflickan

Jag tycker att kostråden som gravid innebär en mycket liten uppoffring i vardagen och är inte svåra att följa. När barnet sedan föds blir uppoffringarna desto större

Sen försöker jag minska mängden mättat fett i maten, för att minska risken för att få hepatos igen. Det är betydligt svårare att genomföra. Ingen grädde, smör, ost eller annan fet mejeriprodukt äter jag och så har det varit sen vecka 6. Fasiken vad jag saknar lasagne exempelvis!

Mest rädd är jag för toxoplasmos, tänkte på det häromdan när jag lekte med dottern i sandlådan och insåg att katter kan ha använt den som toalett. Försöker att vara noggrann med att tvätta händerna när jag kommer in.

• doccah

Shit känner att jag inte är så aktiv, just nu ligger jag inlagd på ett sjukhus 12 mil hemifrån pga njurbäckeninflammation.. Har legat med intravenös antibiotika i två dygn och mår fortfarande skit.. Känns helt hopplöst just nu. Emellanåt har jag så ont sö jag inte vet vart jag ska ta vägen och dessutom höga febertoppar på de..

Dom har koll på bebis ganska regelbundet, jag ligger på BB, känns lite skumt.

Känns som det aldrig kommer gå över :-'(

• Minxy
    doccah skrev 2015-04-13 05:51:19 följande:

Shit känner att jag inte är så aktiv, just nu ligger jag inlagd på ett sjukhus 12 mil hemifrån pga njurbäckeninflammation.. Har legat med intravenös antibiotika i två dygn och mår fortfarande skit.. Känns helt hopplöst just nu. Emellanåt har jag så ont sö jag inte vet vart jag ska ta vägen och dessutom höga febertoppar på de..

Men fy vad jobbigt! Hoppas du mår bättre snart!
  • charlotta1985

Usch och fy, krya!
  • Smartsak85

Fy! Hoppas du mår bra snart!
Svar på tråden Bf Augusti 2015