• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-04-10 10:15:32 följande:

Här gick uppföljningsultraljudet jättebra! Lill-humlan var livlig, vi fick höra hjärtljudet och fick fina bilder. Längtar!!!

Härligt! :)
  • charlotta1985
    jenwal skrev 2015-04-10 20:02:47 följande:

Nu känner jag äntligen tydliga buffar från barnet :) Så mysigt! Men det tog väldigt lång tid tycker jag. Men nu känner jag rörelser på flera ställen samtidigt så man förstår att bebisen växt på sig :)

Tog rätt lång tid för mig att känna också... men nu känner jag dagligen. Helt klart det bästa med graviditeten :)
  • Agohiw
    jenwal skrev 2015-04-11 07:14:56 följande:

Är det någon av er som bloggar eller följer någon bra gravidblogg? Tipsa gärna!

Hej, kan tipsa om en sida som heter vimedbarn.se... Där finns många bloggar Glad
  • Kickioh
    Speck skrev 2015-04-08 21:01:05 följande:

Åh tack för den listan :D var ett par namn som hamnade på vår lista nu xD

Vad kul :D Det är ju verkligen inte lätt med namn! Eller, det hade varit väldigt lätt om man inte behövde vara överens också :P
  • Goldie
    jenwal skrev 2015-04-11 07:14:56 följande:

Är det någon av er som bloggar eller följer någon bra gravidblogg? Tipsa gärna!

Bloggar av och till, nettelblad.blogg.se :)
  • Goldie

Hej, länge sedan jag tittade in här! rullar på för min del med studier och rätt mycket tid som läggs på mitt skrivintresse och sådär.. har precis passerat v 20 så kommit halvvägs i graviditeten nu, just nu inga krämpor alls vlket är superskönt. var orolig att inte fixa det så smidigt som tidigare då det blir lite tätare mellan mina två minsta (20 mån typ). håller tummarna att det fortsätter såhär..

• Speck
    Kickioh skrev 2015-04-11 11:01:38 följande:

Vad kul :D Det är ju verkligen inte lätt med namn! Eller, det hade varit väldigt lätt om man inte behövde vara överens också :P

Haha precis, det är nog att komma överens som är det svåraste :P
  • Minxy

Men vad tråkigt! Jag är inte alls sugen på sex och det känns jättetrist (tycker både jag och min man). När vi väl har sex tycker jag att jag känner mindre där nere, det känns helt enkelt inte som vanligt

Någon annan som upplever samma problem eller pippar ni som kaniner? :P

• Speck

Minxy: jag känner mig inte som vanligt... Jag upplever att progesteronet (som får allt i kroppen att slappna av) har gjort ett stort nummer på min kropp. Inte nog med alla hemska åderbråck, jag har tappat knipförmåga nåt så enormt och lider väl av lätt graviditetsrelaterad inkontinens och det är inte det enda som blivit påverkat sas.

• Tribute
    moeol skrev 2015-04-11 01:05:30 följande:

Vad skönt att allt såg bra ut. Själv har jag en vägg i min livmoder(finns en liten öppning så är inte helt delat),har även två livmodertappar. Mina två grabbar och denna bebis har legat/ligger på den vänstra sidan. Är detta ditt första barn?

Vad kul att läsa att det gått och går bra för dig! :) Jag är glad för din skull!

Ja, det är mitt första barn så allt är väldigt förvirrande överlag och det blir ju inte mindre förvirrande av att alla barnmorskor och läkare "har hört om det men inte riktigt vet så mycket". Extra skönt då att allt fortlöper normalt hittills, vågar inte lita på att de vet vad de ska göra om det INTE gör det :S
Svar på tråden Bf Augusti 2015