• Anonym (rädd)

jag anmälde min sambo för narkotika brott.

Min sambo är jurist men har använt både kokain, Gräs och i princip vad som på regular basis. En dag anmälde jag honom när han satte sig påtänd bakom ratten. Polisen tog honom. Jag är gravid och älskar denna stackare för han har aldrig varit elak, men jag har gjort hjärt och hlr på honom vid en överdos. Och det är ju inte snällt att utsätta någon för. Han vet inte att det är jag som anmält. Och nu går han och tar up för att visa sin drogfritt inför rättegång. Där finns ju en risk har jag fått veta att han kan få reda på anmälaren, och eftersom han bara varit drogfri i två månader så kommer han hata mig istället för att se att jag gjorde det av kärlek. Jag har väl nåt att säga till om? Jag ångrar inte anmälan men vill inte det ska förstöra hans nykterhet och vår framtid. Vi har precis köpt hus och vår son är beräknad om 4 veckor. Jag har sådan ångest vad göra? Själv är jag en tjej som aldrig prövat droger och det tog tre år innan jag anade ugglor. Jag jobbar som frisör och har ett ordnat liv i övrigt. Men jag har panik. Hur skulle ni reagera om er sambo anmält er med uppsåtet att rädda ditt och andras liv?

• Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.
  • Carnitas
    Anonym (Jobbe) skrev 2014-11-25 19:02:19 följande:
    Det är du som återkommer till alkohol hela tiden. Jag pratar om knark. Jag vet att du tycker att man är nykter när man har knark i blodet. Vad det verkar iaf. 

Vad i hela friden har trötthet(!) med det här att göra överhuvudtaget? Vi pratar om berusningsmedel.

TS man kör bil på ospecificerad drog och hon ringer polisen. Denna ospecificerade drogen kan ju faktiskt varit alkohol, även om jag inte tror det. Men vi låtsas det. Gjorde hon fel då med?

Du verkar ha allvarliga kommunikationsproblem eftersom du säger emot dig själv hela tiden, jag tycker vi glömmer det och du skriver ett inlägg där du förklarar vad ditt budskap är egentligen. För det är ganska oklart.

Man är inte nykter med droger i blodet.
    Men alkohol, är det som skapar alla våra olyckor.
    Du säger droger, men menar alkohol, då alkohol är det som orsakar de allra flesta olyckorna.
    Trötthet, ja, det är det  som orsakar massor av olyckor.
    Så varför ska vi ignorera nått som ger oss en massa olyckor, make no sense.

Jag är för nykterhet i trafiken, men man kan inte ignorera att vissa droger(alkohol).
    Orsakar extremt mycket olyckor.

Säger inte emot mig, du har bara problem att läsa in vad jag säger.
    Och om nått är oklart, så är det bara att fråga.

• Carnitas
    rfoto skrev 2014-11-25 19:47:54 följande:
    Jag förstår förstås att du själv brukar (missbrukar?) och att det är därför du svarar som du gör. I TS sambos fall har han drogat ner sig så att han har behövt HLR. TS sambo har uppenbarligen noll koll.
    Och hur tror du ad hominem liknade inlägg, ska ta dig någonstans?
  • Carnitas
    Anonym (Jobbe) skrev 2014-11-25 20:01:02 följande:
    Både du och Carnitas svarar jättekonstigt. Ni tar bara upp en massa lösa trådar och virrar in på sidospår.

Varför skulle jag vilja att du skrev hen? Det var väl ändå inte det jag anmärkte på.

Men om du håller dig till fakta och verklighet varför kommenterar du ens? Vet du vad TS sambo hade i blodet? Det verkar ju onekligen så. Intressant. 

Blir du verkligen så provocerad av att bli kallad användare? Du försöker ju ge intrycket av att du vet mycket om droger. Vem vet mer om verkan på droger än en som använder? Jag har själv viss erfarenhet i ämnet. Så personligen tycker jag inte jag är ute och cyklar.

Fint att ni kan lösa era problem själva. Fast ni kanske inte kommit till det stadiet att din sambo fått använda HLR på dig (än)?

Jag tror TS hade mer att riskera om hon låtit bli att ringa. Det är det du inte förstår.

Felet är, att det används som ett argument.
    Som du har fel, eftersom du använder(nått, vad det nu kan vara).

• Anonym (Jobbe)
    Carnitas skrev 2014-11-25 20:07:23 följande:

Felet är, att det används som ett argument.
    Som du har fel, eftersom du använder(nått, vad det nu kan vara).

Ok, ja det är ett bra argument. Äntligen. 

Dock så är det ju fortfarande så att ett eventuellt användare medför en viss erfarenhet i frågan och gör logiks påståenden mer trovärdiga.
  • Anonym (Jobbe)
    Carnitas skrev 2014-11-25 20:04:36 följande:

Man är inte nykter med droger i blodet.
    Men alkohol, är det som skapar alla våra olyckor.
    Du säger droger, men menar alkohol, då alkohol är det som orsakar de allra flesta olyckorna.
    Trötthet, ja, det är det  som orsakar massor av olyckor.
    Så varför ska vi ignorera nått som ger oss en massa olyckor, make no sense.

Jag är för nykterhet i trafiken, men man kan inte ignorera att vissa droger(alkohol).
    Orsakar extremt mycket olyckor.

Säger inte emot mig, du har bara problem att läsa in vad jag säger.
    Och om nått är oklart, så är det bara att fråga.

Bra. Då är vi överens. Om att man inte är nykter med droger i blodet.

Alkohol och trötthet har inte ett skit med denna tråd att göra. Spelar ingen roll om det är bättre att köra bil på droger än på alkohol eller trötthet. Det är fortfarande ett berusningsmedel som inte passar ihop med bilkörning (i de flesta fall).
  • Carnitas
    Anonym (Jobbe) skrev 2014-11-25 20:12:20 följande:
    Ok, ja det är ett bra argument. Äntligen. 

Dock så är det ju fortfarande så att ett eventuellt användare medför en viss erfarenhet i frågan och gör logiks påståenden mer trovärdiga.

Ad hominem ett bra argument?
    Nä, det kommer det aldrig bli.

Då de inte hantera en sakfråga, utan används enbart.
    Att säga, du har fel, för du är dum i huvudet.
    Då du är en knarkare.
    Och använda detta som ett argument, då har man redan förlorat diskussionen.

• Carnitas
    Anonym (Jobbe) skrev 2014-11-25 20:15:28 följande:
    Bra. Då är vi överens. Om att man inte är nykter med droger i blodet.

Alkohol och trötthet har inte ett skit med denna tråd att göra. Spelar ingen roll om det är bättre att köra bil på droger än på alkohol eller trötthet. Det är fortfarande ett berusningsmedel som inte passar ihop med bilkörning (i de flesta fall).

Pratar vi om rattonykterhet, och risker i trafiken.
    Så kommer alkohol och trötthet, vara de största orsakerna till olyckor.
    Sen kan man diskutera om det har med tråden att göra.
    Dock så sätter det, i ett perspektiv som inte går att ignorera.

• Anonym (Jobbe)
    Carnitas skrev 2014-11-25 20:42:26 följande:

Ad hominem ett bra argument?
    Nä, det kommer det aldrig bli.

Då de inte hantera en sakfråga, utan används enbart.
    Att säga, du har fel, för du är dum i huvudet.
    Då du är en knarkare.
    Och använda detta som ett argument, då har man redan förlorat diskussionen.

Ha ha. Nej det jag menade ju att det var ett bra argument från din sida. Det var en komplimang.
  • Anonym (Nykterist)

Tur du  har en sådan fantastisk sambo. Och lycka till med nya familjemedlemmen och eran nya resa. Droger är skit, alkohol är skit...det skadar så mycket.

Kämpa på! Kramar till er.

• Anonym (rädd)

Hej alla! Det är TS. Jag och min drogfria sambo har fått en flicka. 47cm 3167g. Vackert barn såklart, hon mår bra och det gör jag och pappan också. Däremot gjorde han inte det den kvällen han körde med kokain, Thc och Bensodiazepin (Xanor) i blodet. Han är glad att han inte kört ihjäl någon eller sig själv, för då hade inte vår Lilla Lovisa inte haft en pappa. Han säger själv att en anmälan från mig var det som fick poletten att trilla ned. Vårt scenario är nog inte vanligt. I de flesta fall tror jag den anmälda ser det som ett svek istället för en räddning. Och det kan bara bero på EN sak. Han/Hon har inte knarkat klart, och då är det ju ändå game over. Jag uppmanar ALLA att anmäla brott om det så är din sambo/ syster eller bror. Det kan rädda flera liv. Tack alla som önskat lyckatill.

Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.