• Anonym (rädd)

jag anmälde min sambo för narkotika brott.

Min sambo är jurist men har använt både kokain, Gräs och i princip vad som på regular basis. En dag anmälde jag honom när han satte sig påtänd bakom ratten. Polisen tog honom. Jag är gravid och älskar denna stackare för han har aldrig varit elak, men jag har gjort hjärt och hlr på honom vid en överdos. Och det är ju inte snällt att utsätta någon för. Han vet inte att det är jag som anmält. Och nu går han och tar up för att visa sin drogfritt inför rättegång. Där finns ju en risk har jag fått veta att han kan få reda på anmälaren, och eftersom han bara varit drogfri i två månader så kommer han hata mig istället för att se att jag gjorde det av kärlek. Jag har väl nåt att säga till om? Jag ångrar inte anmälan men vill inte det ska förstöra hans nykterhet och vår framtid. Vi har precis köpt hus och vår son är beräknad om 4 veckor. Jag har sådan ångest vad göra? Själv är jag en tjej som aldrig prövat droger och det tog tre år innan jag anade ugglor. Jag jobbar som frisör och har ett ordnat liv i övrigt. Men jag har panik. Hur skulle ni reagera om er sambo anmält er med uppsåtet att rädda ditt och andras liv?

• Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.
  • stormagen

Modigt Ts. Det finns olika sätt att visa omsorg och kärlek. Och detta var ditt sätt. Glad att din man förstod det. Grattis till flickan och grattis till era nya hälsosamma liv. Tummen upp till alla som vågar!

• nissenorge
    Anonym (logik) skrev 2014-11-25 15:11:31 följande:

nissenorge skrev 2014-11-25 06:07:00 följande:
    Vad händer när han kört bil i 40 min o snubben vill fylla på? Han har då fan inte skarpa sinnen eller en defensiv körstil..... Om de nu va kokain du tänkte på? Jag har testat en o annan sak när jag va lite yngre men skulle nån anmäla mig för ja satte mig i trafiken påtänd så i efterhand skulle jag säga tack och ta mitt straff! 80 timmars samhällstjänst, mer än så har ja svårt o tro att han får för en drograttfylla och ringa narkotikabrott om han är ostraffad. Och är han straffad sen tidigare och inte berättat det för den blivande modern till hans barn så får han fan skylla sig själv för sånt berättar man

Vad ska hända menar du?

Annars så vet du vist inte mycket om vad som händer i moraldrabbade Sverige när man ditsäts som "knarkare" speciellt om man har en lite mer känslig position i samhället.

Skulle han åka dit på det vid en kontroll så skulle han väl inte ha nått val än att ta konsekvens och se glad ut, nu däremot blev han inte det, han blev i princip förråd av den han skulle kunna sätta sitt liv i händerna på, ingen bra grogrund för vidare relation om man inte kan lite ett skit på den man älskar och delar liv med.

Jo jag vet! Har själv haft en advokat som är dömd för både misshandel och ringa narkotikabrott, jag har rökt brajja med han som skulle representera mig i rätten. Jurist får jobb, inte som åklagare men advokat eller notarie, ja de finns massor
    Och det jag menar ska hända är att efter 40min så slutar kokainet ha sin verkan, återdoseringssuget kommer och han kör inte bil så bra längre! Tycker man att man blir förråd för hon sätter dit han när han ska ut i trafiken påtänd så är han en idiot men tydligen så tyckte han ungefär som mig. Precis som vilken vettig människa som helst, bara lortiga jävla gamla tjackpundare som tycker hon gjorde fel.
  • Carnitas
    Anonym (rädd) skrev 2014-11-25 22:55:09 följande:
    Hej alla! Det är TS. Jag och min drogfria sambo har fått en flicka. 47cm 3167g. Vackert barn såklart, hon mår bra och det gör jag och pappan också. Däremot gjorde han inte det den kvällen han körde med kokain, Thc och Bensodiazepin (Xanor) i blodet. Han är glad att han inte kört ihjäl någon eller sig själv, för då hade inte vår Lilla Lovisa inte haft en pappa. Han säger själv att en anmälan från mig var det som fick poletten att trilla ned. Vårt scenario är nog inte vanligt. I de flesta fall tror jag den anmälda ser det som ett svek istället för en räddning. Och det kan bara bero på EN sak. Han/Hon har inte knarkat klart, och då är det ju ändå game over. Jag uppmanar ALLA att anmäla brott om det så är din sambo/ syster eller bror. Det kan rädda flera liv. Tack alla som önskat lyckatill.

Ni skulle få en son om 4 veckor, men fick en dotter i går???
    Helt fantastiskt.
    Och normalvikt också, hur är detta fysiskt möjligt?

• smulpaj01
    Carnitas skrev 2014-11-26 10:03:03 följande:

Helt fantastiskt.

Slutade tro på denna tråd redan när ts sa att sambon var såååå glad och tacksam för anmälan och att ts räddat hans liv....

Suck!
  • Carnitas
    smulpaj01 skrev 2014-11-26 10:52:49 följande:
    Slutade tro på denna tråd redan när ts sa att sambon var såååå glad och tacksam för anmälan och att ts räddat hans liv....

Suck!
    Och jag som trodde ett tag, att det var detta lyckliga undantaget, som man så sällan träffar på.
    Man blir lite besviken faktiskt, just att det är så sällan man träffar på dessa.
  • smulpaj01
    Carnitas skrev 2014-11-26 11:38:04 följande:

Och jag som trodde ett tag, att det var detta lyckliga undantaget, som man så sällan träffar på.

Man blir lite besviken faktiskt, just att det är så sällan man träffar på dessa.

Trist bara om denna tråd får andra sambosar att vända sig till myndigheter istället för att lösa problem inom familjen
  • nissenorge
    smulpaj01 skrev 2014-11-26 12:16:20 följande:
    Trist bara om denna tråd får andra sambosar att vända sig till myndigheter istället för att lösa problem inom familjen
    Din lilla lilla hjärna kanske börjar tänka annorlunda när någon i din närhet är den som råkar stå ivägen för en narkoman i trafiken.....
  • stormagen
    Carnitas skrev 2014-11-26 10:03:03 följande:

Helt fantastiskt.

Hur kan du bedöma normalvikt och längd? Det är inget konstigt med varken vikt eller längd. Sen om man inte gjort ett blodprov eller spec ul så är det svårt att veta hundra.

Ser inte vad som skulle vara så weird med denna tråd mer än att alla som är för narkotika är fucked i huvudet.
  • stormagen

Jag drar helt enkelt slutsatsen av vissa idiotiska inlägg att ni själva är FÖR narkotika, alla kategorier. Och ni skulle bli pissed när er sambo 1. Gör hjärt och lung räddning på er. DET är ett riktigt svek att utsätta den man älskar eller NÅGON. 2. När en anmälan är sista utvägen att rädda ditt och andras liv lägger du dig ned som en unge och sparkar och skriker för att ni inte får lördagsgodis på en onsdag. Den som står för sveket är juristen, den som inte fattar det bör genomgå en utredning om denne lider av någon allvarlig personlighets störning. Ursäkta särskrivningar, jag är medveten om dem.

Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.