• Anonym (rädd)

jag anmälde min sambo för narkotika brott.

Min sambo är jurist men har använt både kokain, Gräs och i princip vad som på regular basis. En dag anmälde jag honom när han satte sig påtänd bakom ratten. Polisen tog honom. Jag är gravid och älskar denna stackare för han har aldrig varit elak, men jag har gjort hjärt och hlr på honom vid en överdos. Och det är ju inte snällt att utsätta någon för. Han vet inte att det är jag som anmält. Och nu går han och tar up för att visa sin drogfritt inför rättegång. Där finns ju en risk har jag fått veta att han kan få reda på anmälaren, och eftersom han bara varit drogfri i två månader så kommer han hata mig istället för att se att jag gjorde det av kärlek. Jag har väl nåt att säga till om? Jag ångrar inte anmälan men vill inte det ska förstöra hans nykterhet och vår framtid. Vi har precis köpt hus och vår son är beräknad om 4 veckor. Jag har sådan ångest vad göra? Själv är jag en tjej som aldrig prövat droger och det tog tre år innan jag anade ugglor. Jag jobbar som frisör och har ett ordnat liv i övrigt. Men jag har panik. Hur skulle ni reagera om er sambo anmält er med uppsåtet att rädda ditt och andras liv?

• Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.
  • Anonym (rädd)

( den anmälda) Sista ordet är sagt. Det finns olika missbrukare, de som vaknar efter en sådan händelse som detta andra kör racet hårdare och väntar på döden och känner sig som offer. Jag tillhör inte den kategorin. Jag har bettet mig vidrigt. Och nu är det min tur att ta ansvar och ta hand om min familj.

• Anonym (rädd)
    Carnitas skrev 2014-11-23 22:10:23 följande:

Vad tror man sig att uppnå, genom detta?

Härligt att göra sitt ofödda barn faderslös.

Jag kan tänka mig att han kommer lämna dig, efter han fått reda på att du har anmält honom.

Så får du flytta.

Så enkelt är det nog.

Sen varför ser man bara att göra ingenting eller skicka in atombomben, som enda alternativ?

Det jag ville uppnå är det jag uppnått nu. Frågor på det?
  • Anonym (rädd)
    Anonym (-) skrev 2014-11-24 08:21:56 följande:

rattfulla människor oavsett om det är narkotika eller alkohol har INGET på våra gator att göra och självklart ska man anmäla vare sig det det är en anhörig ellr inte.

otroligt skrämmande att man skulle låta en rattfull människa köra på våra gator, skäms!

Du har 100% rätt!!!! Jag skäms också för de risker jag utsatt andra för. Som tur ÄR hann ingen bli skadad. Inte ens bilen och det beror inte på att jag kör bättre påverkad, det handlar om ren tur.
  • Anonym (rädd)
    Carnitas skrev 2014-11-23 22:42:55 följande:

Den delen glömde jag nämna, det där huset som de har nu(om nu de råkar fortsätta att vara tillsammans).

Kan han inte längre ha råd med, eller ska hon betala detta med sin frisörslön?

Stigma och kan inte ta jobb där man tar ut belastningsregister, och det lär nog vara alla jobb han söker dom gör det.

Om vi har råd med vårt hus eller inte kan ju du inte avgöra. Du vet ju knappast vad som finns på mitt konto, vad jag tjänat och ärvt? Jag kan köpa tre hus kontant, men det känns onödigt. Jag har Heller inte förlorat mitt arbete. Ni ska ju inte tro att ingen misstänkte att jag använde? Nu har jag deras fulla stöd. Jag är sen innan ostraffad, och jag har tur som får fortsätta mitt arbete som jurist efter visad drogfrihet. Hade jag dock inte varit ärlig med mitt problem hade jag inte haft jobb kvar och svårt att få ett nytt då ingen vill anställa en som mig. Men även om scenariot varit så. Så har jag kunnat levt gott med min familj på de pengar som finns i så många år att mitt Brott varit borttaget ur belasningsregistret 3 ggr om.
  • Ganyca

Kan inte för mitt liv förstå hur Carnitas och smulpaj resonerar öht. Helweird.

I alla fall, till TS och dennes sambo (inkl kommande barn) - önskar er all lycka i framtiden! 

• Anonym (rädd)

Summa summarum. Allt gott slutet gott. Inga mer påhopp på min sambo som var modig. Ingen har tryckt in droger i käften på mig, jag gjorde det frivilligt. Det är jag som ska skämmas! Jag tackar min sambo för att jag lever och att jag inte dödat eller skadat någon på våra gator. Om jag hade kört på någon så hade jag absolut inte haft de förutsättningar jag har nu. Då hade JAG gjort min dotter faderlös. Jag äger ALLT. Jag har ingen Annan att skylla på. Jag är skyldig samhället att vara drogfri. Jag är skyldig min familj det och mig själv. Jag är inget offer, jag var en idiot. Nu ska jag planera julen med min kommande dotter och min sambo i vårat nya hus. All denna turbulens som blev igår efter att hon vågar berätta gjorde att hennes vatten gick inatt. 4 veckor för tidigt. Nu åker vi till BB. Och jag kommer visa er ett foto på vårat underverk.

• Anonym (rädd)
    Ganyca skrev 2014-11-24 09:48:08 följande:

Kan inte för mitt liv förstå hur Carnitas och smulpaj resonerar öht. Helweird.

I alla fall, till TS och dennes sambo (inkl kommande barn) - önskar er all lycka i framtiden! 

Tack du vettiga människa. / Juristen
  • Ganyca
    Anonym (rädd) skrev 2014-11-24 09:54:55 följande:

Summa summarum. Allt gott slutet gott. Inga mer påhopp på min sambo som var modig. Ingen har tryckt in droger i käften på mig, jag gjorde det frivilligt. Det är jag som ska skämmas! Jag tackar min sambo för att jag lever och att jag inte dödat eller skadat någon på våra gator. Om jag hade kört på någon så hade jag absolut inte haft de förutsättningar jag har nu. Då hade JAG gjort min dotter faderlös. Jag äger ALLT. Jag har ingen Annan att skylla på. Jag är skyldig samhället att vara drogfri. Jag är skyldig min familj det och mig själv. Jag är inget offer, jag var en idiot. Nu ska jag planera julen med min kommande dotter och min sambo i vårat nya hus. All denna turbulens som blev igår efter att hon vågar berätta gjorde att hennes vatten gick inatt. 4 veckor för tidigt. Nu åker vi till BB. Och jag kommer visa er ett foto på vårat underverk.

Underbart! Grattis, hoppas allt går bra! Njut av stunden =)
  • milkimi
    Anonym (-) skrev 2014-11-24 08:21:56 följande:
    rattfulla människor oavsett om det är narkotika eller alkohol har INGET på våra gator att göra och självklart ska man anmäla vare sig det det är en anhörig ellr inte.

otroligt skrämmande att man skulle låta en rattfull människa köra på våra gator, skäms!
    Håller verkligen med! Min pappa blev för några veckor sedan påkörd av en drog-rattfull människa. Först påstod han som körde på att han helt enkelt inte såg pappa, men sen erkände han att han var påverkad av droger och hade noll koll på trafiken Skrikandes Då blev jag ännu mer förbannad! Hela pappas bil blev totalt kvaddad, men lyckligtvis nog så klarade pappa sig utan en enda skråma, vilket är det viktigaste. Men det kunde ha slutat riktigt illa...
  • Anonym (rädd)
    milkimi skrev 2014-11-24 10:15:29 följande:

Håller verkligen med! Min pappa blev för några veckor sedan påkörd av en drog-rattfull människa. Först påstod han som körde på att han helt enkelt inte såg pappa, men sen erkände han att han var påverkad av droger och hade noll koll på trafiken  Då blev jag ännu mer förbannad! Hela pappas bil blev totalt kvaddad, men lyckligtvis nog så klarade pappa sig utan en enda skråma, vilket är det viktigaste. Men det kunde ha slutat riktigt illa...

( Juristen) Fruktansvärt att inse att JAG hade kunnat varit den som körde på din far. Och jag tackar min gud att inget sådant hann drabba någon medan jag höll på. Jag skäms över mitt beteende. Särskilt mkt när jag läser detta och sitter på BB nu och väntar mitt första barn med människan som räddade andras och mitt liv.
Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.