• Anonym (rädd)

jag anmälde min sambo för narkotika brott.

Min sambo är jurist men har använt både kokain, Gräs och i princip vad som på regular basis. En dag anmälde jag honom när han satte sig påtänd bakom ratten. Polisen tog honom. Jag är gravid och älskar denna stackare för han har aldrig varit elak, men jag har gjort hjärt och hlr på honom vid en överdos. Och det är ju inte snällt att utsätta någon för. Han vet inte att det är jag som anmält. Och nu går han och tar up för att visa sin drogfritt inför rättegång. Där finns ju en risk har jag fått veta att han kan få reda på anmälaren, och eftersom han bara varit drogfri i två månader så kommer han hata mig istället för att se att jag gjorde det av kärlek. Jag har väl nåt att säga till om? Jag ångrar inte anmälan men vill inte det ska förstöra hans nykterhet och vår framtid. Vi har precis köpt hus och vår son är beräknad om 4 veckor. Jag har sådan ångest vad göra? Själv är jag en tjej som aldrig prövat droger och det tog tre år innan jag anade ugglor. Jag jobbar som frisör och har ett ordnat liv i övrigt. Men jag har panik. Hur skulle ni reagera om er sambo anmält er med uppsåtet att rädda ditt och andras liv?

• Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.
  • Anonym (-)
    Lord Hans skrev 2014-11-24 13:26:49 följande:
    Rent hypotetiskt hade jag i samma situation dumpat min sambo och aldrig talat med henne igen.
    Och de flesta hade nog dumpat en människa som kör rattfull eller någon som tycker det är ok att köra rattfull

Självklart ska man anmäla människor som kör ratfulla oavsett om det är droger eller alkohol och oavsett om det är någon man känner eller inte.

• Anonym (-)
    Carnitas skrev 2014-11-24 13:30:07 följande:

Jag är för nykterhet att framför fordon.
    Men det är en jätte skillnad på alkohol och risker att orsaka olyckor, och de droger som räknades upp.

Anonym (-) skrev 2014-11-24 08:23:07 följande:
    Du det är HAN och ingen annan som har förstört sitt liv

men som vanligt så ska man skylla på allt och alla utom sitt eget ansvar

Nu har jag för lite information, för ens veta om, om han förstört sitt liv.
    Det som nu sker, är utom hans räckhåll att påverka.
    Då han hade noll inblandning i detta.

Nu funkade detta att ge en pungspark, men de flesta gillar inte detta.
    Så positivt överraskad, annars brukar svek inte sluta så här.

Nej, att du är för droger förhindrar inte att det både är olagligt och olämpligt att köra bil påverkad, att du inte tycker det bör vara så är inget som ändrar på något eller gör det till en sanning.

Att köra påverkad, vare sig det är av droger eller alkoho, är ALLTID fel.

Och när jag skrev att det är HAN som har förstört sitt liv så var det som ett svar på alla de absurda påståenden att det var ts som har försört hans liv.

• Anonym (logik)
    Anonym (-) skrev 2014-11-24 22:37:37 följande:
    Nej, att du är för droger förhindrar inte att det både är olagligt och olämpligt att köra bil påverkad, att du inte tycker det bör vara så är inget som ändrar på något eller gör det till en sanning.

Och när jag skrev att det är HAN som har förstört sitt liv så var det som ett svar på alla de absurda påståenden att det var ts som har försört hans liv.

Satte han sig själv i skiten genom att sköta sitt liv som det passade han eller satte ts han i skiten genom att hugga han i ryggen med en polisanmälan?

Behöver inte vara en raketforskare för att räkna ut svaret där.

Lite underförstått att man går med på att bemanna fordon nykter när man tar körkort och godkänner dessa regler men man kna inte blunda för att det finns droger som försämrar körförmågan som alkohol bland annat och det finns droger som gör en bättre förare genom att ex skärpa sinnen eller förändra körstilen till mer försiktig och defensiv.

• Carnitas
    Anonym (-) skrev 2014-11-24 22:37:37 följande:

Ja, jag också för att folk ska framföra fordon, nyktert.
  • nissenorge
    smulpaj01 skrev 2014-11-23 22:52:55 följande:
    Han kommer vara arbetslös i 10 år, så länge finns han i belastningsregistret.

Nu kommer han troligen verkligen sjunka ner i drogträsket, han förlorar ju allt!
    Varför tror du han skulle va arbetslös i 10 år? Han är jurist inte präst...
  • nissenorge
    Anonym (logik) skrev 2014-11-24 22:42:02 följande:

Satte han sig själv i skiten genom att sköta sitt liv som det passade han eller satte ts han i skiten genom att hugga han i ryggen med en polisanmälan?

Lite underförstått att man går med på att bemanna fordon nykter när man tar körkort och godkänner dessa regler men man kna inte blunda för att det finns droger som försämrar körförmågan som alkohol bland annat och det finns droger som gör en bättre förare genom att ex skärpa sinnen eller förändra körstilen till mer försiktig och defensiv.

Vad händer när han kört bil i 40 min o snubben vill fylla på? Han har då fan inte skarpa sinnen eller en defensiv körstil..... Om de nu va kokain du tänkte på? Jag har testat en o annan sak när jag va lite yngre men skulle nån anmäla mig för ja satte mig i trafiken påtänd så i efterhand skulle jag säga tack och ta mitt straff! 80 timmars samhällstjänst, mer än så har ja svårt o tro att han får för en drograttfylla och ringa narkotikabrott om han är ostraffad. Och är han straffad sen tidigare och inte berättat det för den blivande modern till hans barn så får han fan skylla sig själv för sånt berättar man
  • Anonym (Jobbe)

Ok så du anser, precis som carnitas, att det är ok att köra på kokain?

"Skärpa sinnen" brukar oftast handla om att man stänger av vissa delar av sitt medvetande för att rikta uppmärksamheten åt ett särskilt håll. När man kör bil är det förödande.
  • Anonym (nyfiken)

Är seriöst nyfiken-av vilka droger blir man en bättre bilförare?
    Gärna med källhänvisning,tack.
  • Carnitas
    Anonym (Jobbe) skrev 2014-11-25 06:12:15 följande:
    Ok så du anser, precis som carnitas, att det är ok att köra på kokain?

"Skärpa sinnen" brukar oftast handla om att man stänger av vissa delar av sitt medvetande för att rikta uppmärksamheten åt ett särskilt håll. När man kör bil är det förödande.

LoL, du fattar ju ingenting.
    Problemet är att du ser droger, men tänker alkohol.
    I vissa fall, så är trötthet alldeles säkert  klart farligare
    Och ja, jag anser man ska framföra fordon  nyktert.

• rfoto

Aldrig kul att växa upp i ett missbrukarhem där den ena föräldern alltid grälar på missbrukaren. Då är det sorgligt nog bättre med en ensamstående förälder.

TS har vunnit första striden, men det är såklart inte över för det. Det är en lång väg tillbaka bort från missbruket.

Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.