• Anonym (rädd)

jag anmälde min sambo för narkotika brott.

Min sambo är jurist men har använt både kokain, Gräs och i princip vad som på regular basis. En dag anmälde jag honom när han satte sig påtänd bakom ratten. Polisen tog honom. Jag är gravid och älskar denna stackare för han har aldrig varit elak, men jag har gjort hjärt och hlr på honom vid en överdos. Och det är ju inte snällt att utsätta någon för. Han vet inte att det är jag som anmält. Och nu går han och tar up för att visa sin drogfritt inför rättegång. Där finns ju en risk har jag fått veta att han kan få reda på anmälaren, och eftersom han bara varit drogfri i två månader så kommer han hata mig istället för att se att jag gjorde det av kärlek. Jag har väl nåt att säga till om? Jag ångrar inte anmälan men vill inte det ska förstöra hans nykterhet och vår framtid. Vi har precis köpt hus och vår son är beräknad om 4 veckor. Jag har sådan ångest vad göra? Själv är jag en tjej som aldrig prövat droger och det tog tre år innan jag anade ugglor. Jag jobbar som frisör och har ett ordnat liv i övrigt. Men jag har panik. Hur skulle ni reagera om er sambo anmält er med uppsåtet att rädda ditt och andras liv?

• Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.
  • Carnitas
    Anonym (Jobbe) skrev 2014-11-23 22:51:54 följande:
    En pundare åker dit och ni whinar på en oskyldig.

Orkar inte.
    Har du läst nått inlägg alls?
  • Carnitas
    smulpaj01 skrev 2014-11-23 22:52:55 följande:
    Han kommer vara arbetslös i 10 år, så länge finns han i belastningsregistret.

Nu kommer han troligen verkligen sjunka ner i drogträsket, han förlorar ju allt!

TS, kanske har en stol över till honom i frisörsalongen.
    Men risken är väl TS tar en koll i belastningsregistret, och inser att han är lagförd.
    Så inget jobb där heller.

Problemet är, att en del verkar inte greppa vad som sker.
    Och när dom får reda på det, så tycker dom det är jätte bra ändå.

För knarkare ska man sparka på.
    Sen hur man får ihop, att man älskar en person och samtidigt sparka på den samma.
    Det får jag inte ihop alls

• smulpaj01
    Carnitas skrev 2014-11-23 22:57:48 följande:

TS, kanske har en stol över till honom i frisörsalongen.

Men risken är väl TS tar en koll i belastningsregistret, och inser att han är lagförd.

Så inget jobb där heller.

Problemet är, att en del verkar inte greppa vad som sker.

Och när dom får reda på det, så tycker dom det är jätte bra ändå.

För knarkare ska man sparka på.

Sen hur man får ihop, att man älskar en person och samtidigt sparka på den samma.

Det får jag inte ihop alls

Det som är mest stört är att hon tror att (ex)sambon ska förstå och vara TACKSAM?!

Helt sinnessjukt!
  • Anonym (Ester)

Jag förstår att det är av kärlek du gjorde det. Paniken att din kärlek ska skada sig själv eller någon annan. Hur han kommer reagera när det uppdagas att det var du är svårt att förutspå..

Jag tycker att det var starkt av dig att göra det. Jag gissar att du tog chansen när den kom och han kanske väljer att bli fri från droger. Du ger honom även om det är ofrivilligt en chans till ett nytt liv. Han ska bli pappa och oavsett vad som händer mellan er har du gjort något för enat ofödda barn.

Ta kontakt med missbrukarvården där du bor och fråga var du som anhörig kan vända dig. Då kan du kanske hitta rätt stöd och få chansen att prata om allt med personer som är kunniga inom området.

Lycka till!

• smulpaj01
    Anonym (Ester) skrev 2014-11-23 23:04:33 följande:

Jag förstår att det är av kärlek du gjorde det. Paniken att din kärlek ska skada sig själv eller någon annan. Hur han kommer reagera när det uppdagas att det var du är svårt att förutspå..

Jag tycker att det var starkt av dig att göra det. Jag gissar att du tog chansen när den kom och han kanske väljer att bli fri från droger. Du ger honom även om det är ofrivilligt en chans till ett nytt liv. Han ska bli pappa och oavsett vad som händer mellan er har du gjort något för enat ofödda barn.

Ta kontakt med missbrukarvården där du bor och fråga var du som anhörig kan vända dig. Då kan du kanske hitta rätt stöd och få chansen att prata om allt med personer som är kunniga inom området.

Lycka till!

Ditt sista stycke är vad ts borde ha gjort I FÖRSTA HAND!

Nu är det försent och hans liv ÄR förstört för många år framåt!
  • Anonym (nn)

Det är enbart hans fel om hans liv är förstört, man sätter sig inte bakom ratten påverkad!

• Carnitas
    smulpaj01 skrev 2014-11-23 23:07:21 följande:
    Ditt sista stycke är vad ts borde ha gjort I FÖRSTA HAND!

Nu är det försent och hans liv ÄR förstört för många år framåt!

Kanske pratat själv, i allra första hand.

Känns lite mer som, att som sambon blir en het potatis, och man släpper potatisen omgående.
    Och låter någon annan ta hand om det, det måste vara höjden av lathet.
    Och det ska föreställa en person man älskar, behandlar man på detta vis.

• smulpaj01
    Carnitas skrev 2014-11-23 23:13:39 följande:

Kanske pratat själv, i allra första hand.

Känns lite mer som, att som sambon blir en het potatis, och man släpper potatisen omgående.

Och låter någon annan ta hand om det, det måste vara höjden av lathet.

Och det ska föreställa en person man älskar, behandlar man på detta vis.

Jag tror inte ts förstår innebörden av vad hon faktiskt har gjort?!!
  • Anonym (rädd)

Tack för alla svar. Jag vet inte var jag fick modet ifrån men tog och berätta allt för en stund sedan. Reaktionen var oväntad och jag är så otroligt glad nu att jag anmälde honom för nu ska jag citera vad han sa. - Jag vet att det var du. Och jag hoppades på att du skulle våga berätta så jag skulle få chansen att tacka dig för att du fick paletten att trilla ned. Hans byrå och arbetskamrater vet också då han berättat varför han inte har körkort. Och han har redan pratat med åklagaren som i princip lovade honom endast betalningsföreläggande om han gick med på att lämna urinprov i 15 månader. Och 90 dagsböter cirka. Jag blev inte dumpad jag fick en kram och tårar och ett förlåt. Han är trots allt 36 år och vill ta vara på sitt liv och familj. Jag är lättad och lite förvånad.

• Carnitas

Känns fantastiskt oväntat.
    Men sista ordet är inte sagt än, och jag skulle inte ropa hej än.
    Men ser ju i alla fall inte ut som det är kört precis.

En del erfarenhet med liknande(er personliga), där har utgången sällan varit denna.
    Sen vad det betyder med droger i framtiden, det vet man inte.
    Såna här personer brukar börja röka spice, då det är både lagligt och icke spårbart i de flesta fall.

Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.