• Anonym (rädd)

jag anmälde min sambo för narkotika brott.

Min sambo är jurist men har använt både kokain, Gräs och i princip vad som på regular basis. En dag anmälde jag honom när han satte sig påtänd bakom ratten. Polisen tog honom. Jag är gravid och älskar denna stackare för han har aldrig varit elak, men jag har gjort hjärt och hlr på honom vid en överdos. Och det är ju inte snällt att utsätta någon för. Han vet inte att det är jag som anmält. Och nu går han och tar up för att visa sin drogfritt inför rättegång. Där finns ju en risk har jag fått veta att han kan få reda på anmälaren, och eftersom han bara varit drogfri i två månader så kommer han hata mig istället för att se att jag gjorde det av kärlek. Jag har väl nåt att säga till om? Jag ångrar inte anmälan men vill inte det ska förstöra hans nykterhet och vår framtid. Vi har precis köpt hus och vår son är beräknad om 4 veckor. Jag har sådan ångest vad göra? Själv är jag en tjej som aldrig prövat droger och det tog tre år innan jag anade ugglor. Jag jobbar som frisör och har ett ordnat liv i övrigt. Men jag har panik. Hur skulle ni reagera om er sambo anmält er med uppsåtet att rädda ditt och andras liv?

• Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.
  • Carnitas
    Anonym (-) skrev 2014-11-24 08:21:56 följande:
    rattfulla människor oavsett om det är narkotika eller alkohol har INGET på våra gator att göra och självklart ska man anmäla vare sig det det är en anhörig ellr inte.

otroligt skrämmande att man skulle låta en rattfull människa köra på våra gator, skäms!

Jag är för nykterhet att framför fordon.
    Men det är en jätte skillnad på alkohol och risker att orsaka olyckor, och de droger som räknades upp.

Anonym (-) skrev 2014-11-24 08:23:07 följande:
    Du det är HAN och ingen annan som har förstört sitt liv

men som vanligt så ska man skylla på allt och alla utom sitt eget ansvar

Nu har jag för lite information, för ens veta om, om han förstört sitt liv.
    Det som nu sker, är utom hans räckhåll att påverka.
    Då han hade noll inblandning i detta.

Nu funkade detta att ge en pungspark, men de flesta gillar inte detta.
    Så positivt överraskad, annars brukar svek inte sluta så här.

• Carnitas
    Anonym (rädd) skrev 2014-11-24 09:32:31 följande:
    Det jag ville uppnå är det jag uppnått nu. Frågor på det?

Jag är ledsen, du är inte ens nära än.
    Men steget med din sambo, är taget.

Och du hade en extremt tur, såna här saker brukar så ofta gå åt andra hållet.

• Carnitas
    Anonym (rädd) skrev 2014-11-24 09:45:17 följande:
    Om vi har råd med vårt hus eller inte kan ju du inte avgöra. Du vet ju knappast vad som finns på mitt konto, vad jag tjänat och ärvt? Jag kan köpa tre hus kontant, men det känns onödigt. Jag har Heller inte förlorat mitt arbete. Ni ska ju inte tro att ingen misstänkte att jag använde? Nu har jag deras fulla stöd. Jag är sen innan ostraffad, och jag har tur som får fortsätta mitt arbete som jurist efter visad drogfrihet. Hade jag dock inte varit ärlig med mitt problem hade jag inte haft jobb kvar och svårt att få ett nytt då ingen vill anställa en som mig. Men även om scenariot varit så. Så har jag kunnat levt gott med min familj på de pengar som finns i så många år att mitt Brott varit borttaget ur belasningsregistret 3 ggr om.

Känns väldigt udda att du svarar på frågeställningar, som vi bägge vet inte längre är applicerbara.
    Resten av dina inlägg till mig, pre u telling, får samma svar av mig till dig.

• Carnitas
    Ganyca skrev 2014-11-24 09:48:08 följande:
    Kan inte för mitt liv förstå hur Carnitas och smulpaj resonerar öht. Helweird.

I alla fall, till TS och dennes sambo (inkl kommande barn) - önskar er all lycka i framtiden! 

Starta gärna en tråd om detta, så ska jag förklara för dig.
    Eller ta en annan existerade tråd i ämnet.
    Här passar det sig inte att gå på djupet, om denna delen.

• Ganyca
    Carnitas skrev 2014-11-24 14:23:49 följande:

Starta gärna en tråd om detta, så ska jag förklara för dig.
    Eller ta en annan existerade tråd i ämnet.
    Här passar det sig inte att gå på djupet, om denna delen.

Var heller inte min avsikt så all good. 
  • Carnitas
    Ganyca skrev 2014-11-24 14:48:55 följande:
    Var heller inte min avsikt så all good. 

Det var du som inte förstod.
    Men varför skriva en sådan sak kan man undra, när du inte ens var intresserad av svaret.
    Fyller noll funktion, och även visar en viss ignorans.

Har lärt mig med tiden, att många är som du.
    De vågar inte ta en sansad diskussion, då de ofta har en mycket extremt begränsad kunskap om ämnet.
    Utan är helt utelämnad till vad de lärde sig i samhällskunskapsboken i skolan.

• Ganyca
    Carnitas skrev 2014-11-24 14:53:19 följande:

Det var du som inte förstod.
    Men varför skriva en sådan sak kan man undra, när du inte ens var intresserad av svaret.
    Fyller noll funktion, och även visar en viss ignorans.

Har lärt mig med tiden, att många är som du.
    De vågar inte ta en sansad diskussion, då de ofta har en mycket extremt begränsad kunskap om ämnet.
    Utan är helt utelämnad till vad de lärde sig i samhällskunskapsboken i skolan.

Jag skrev som jag skrev med meningen att jag helt enkelt inte håller med dig/er. Sen att du tycker som du tycker har jag absolut ingenting emot, men vi har inte samma åsikter i ämnet och jag är inte intresserad av att diskutera det då jag är i princip stensäker på att vi ändå inte kommer att komma närmre varandra i någon slags förståelse för den andres åsikter. Eller förståelse och förståelse, jag kan förstå mångas åsikter även om de är olika mina, men håller för den delen ändå inte med.  

Bara uttryckte min sida av myntet, på ett väldigt, väldigt förenklat sätt, kan man väl säga. 

Nothing more to it.

Hur "jag är" vet jag inte om du vet så mycket om och vad jag har för kunskap inom ämnet vet du definitivt inte :) Samhällskunskapsboken i skolan kommer jag inte ens ihåg, så det kommer inte därifrån i alla fall ;)

Ha en bra kväll!

Tjohej
  • fluu

Jag tror inte att jag kan föreställa mig hur jag hade reagerat i din sambon situation, det är allt för främmande för mig. Men jag vill bara säga att du gjorde rätt! Kom också ihåg att du måste skydda ditt barn från honom om det så behövs, hur mycket du än älskar honom.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Carnitas
    Ganyca skrev 2014-11-24 15:39:59 följande:
    Jag skrev som jag skrev med meningen att jag helt enkelt inte håller med dig/er. Sen att du tycker som du tycker har jag absolut ingenting emot, men vi har inte samma åsikter i ämnet och jag är inte intresserad av att diskutera det då jag är i princip stensäker på att vi ändå inte kommer att komma närmre varandra i någon slags förståelse för den andres åsikter. Eller förståelse och förståelse, jag kan förstå mångas åsikter även om de är olika mina, men håller för den delen ändå inte med.  

Bara uttryckte min sida av myntet, på ett väldigt, väldigt förenklat sätt, kan man väl säga. 

Nothing more to it.

Hur "jag är" vet jag inte om du vet så mycket om och vad jag har för kunskap inom ämnet vet du definitivt inte :) Samhällskunskapsboken i skolan kommer jag inte ens ihåg, så det kommer inte därifrån i alla fall ;)

Ha en bra kväll!

Tjohej

Det var ett generellt riktat stycke, då du visade ett sånt ointresse.
    Så gjorde jag bara ett antagande, i slut änden är ju det bara du som har svaret.

Samhällskunskapsboken är en förlängning av statens propaganda maskin om narkotika.
    betyder ju inte allt är fel i den boken, men en hel del är rena lögner.

Kan man ju se med Portugal tex, och nu även i de delstater som i praktiskt legaliserat och en del va de stater som legaliserat medicinsk marijuana.
    Vilket är i princip samma som en legalisering.
    Där man hade massa farhågor, men visade sig tvärtom.
    Är man öppen för fakta och är kritiskt tänkande, så kommer man kanske inte se droger som nått jätte bra.
    Dock kommer man till en insikt att narkotikapolitiken skadar mer än den gör nytta.
    Sen om man har en strikt moraliskåsikt, så kommer ingen fakta i världen ändra deras åsikt.
    Då fakta är helt ointressant för dessa.

• The TARDIS
    Anonym (nn) skrev 2014-11-23 23:11:26 följande:

Det är enbart hans fel om hans liv är förstört, man sätter sig inte bakom ratten påverkad!

Precis. Ingen har heller tvingat i honom droger. Det är hans val helt och hållet. Gör man något sådant så får man ta konsekvenserna av sitt handlande. Orsak och verkan. Något som många tydligen missat.
Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.