oOOo oOOo skrev 2014-11-27 14:20:36 följande:
Nej, tyvärr. Människor i allmänhet och människor i Sverige är två skilda grupper. Ber du om statistik över den ena gruppen kan du inte förvänta dig statistik för den andra.
Ingram skrev 2014-11-27 14:12:37 följande:
Nej jag har inte skrivit att de är ofarliga, jag ber dig bara om statistik som säger att de utgör en direkt fara för människor och jag har ett flertal gånger efterfrågat statistik på attacker mot människor.
Direkt fara? Det var ett nytt ord. vet du själv vad du ber om? Tror du vi kan läsa dina tankar eller.
Du bad om
"Kom igen nu, visa mig statistiken som stödjer din tes om att vargen skulle vara farlig för människan." citat inlägg #86
Det var det jag svarade på. Det du håller på med är ett argumentationsfel som kallas 'moving the goalposts'. Hoppas du uppskattar gratisundervisningen.Bra, då kan vi diskutera det. För det är egentligen det enda relevanta i den här tråden. Djurägarna vill skydda sina djur. Har du problem med det?
Jag har hela tiden menat i Sverige såklart, jag trodde det var underförstått eftersom vi bor i Sverige och talar om Sverige.
Jag vet inte om du anser dig kunna läsa tankar eller inte och det är helt ärligt inte så intressant för mig vad du anser dig kunna göra, jag ber bara om statistik.
Men du har inte sådan statistik va?
Jag har flera gånger efterfrågat statistik som stödjer din tes, men jag får ingen utan jag får bortförklaringar varför du inte visar statistiken.
Jag försöker dock igen, visa mig statistik som säger att det är vanligt med vargattacker och attacker med dödlig utgång ifrån vargen.
Jag tycker som sagt gärna att man ska titta på statistiken men jag har aldrig sett någon statistik som säger att detta är något som förekommer i stort.
Nu får jag upprepa mig igen, nej jag har inte problem med att djurägare skyddar sina djur.