Ingram skrev 2014-11-27 00:33:38 följande:
Tama vargar skiljer sig från vilda vargar och detta var ett mycket specifikt fall och en otroligt tragiskt händelse.
Men faktum kvarstår att ingen dödats av en varg (i vilt tillstånd) i Sverige och att man faktiskt inte kan jämföra vargar i det vilda med tama vargar.
Ja, såklart jag står fast vid mitt påstående eftersom det är sanningen men har du något bevis som talar emot så lyssnar jag gärna.
Till skillnad mot för vissa så befinner jag mig inte på ett forum för att "få rätt" och för att jag bara måste skriva av mig utan för att jag faktiskt har ett intresse av ämnena jag diskuterar.
Jag är öppen för diskussion som sagt, men gällande detta fall så är det ett faktum att man inte kan jämföra vargar som är tama med vilda vargar.
Inte så mycket faktiskt
Förutom att dess hade vant sig vid människor (som brukligt i djurparker)
Bara några veckor tidigare hade Arne Weise varit på besök i varghägnet
Det visar väl bara att vargar inte är att lita på som hundar
Hur ska man då se på vargar i naturen som faktiskt är vilda rovdjur som dödar själva för att få mat? (till skillnad från djurparksvargar)
"Faktumet" som du påstår, är väl att ingen har dödats av en varg i naturen i Sverige i modern tid (tänk då att vargen nyss varit nästan utrotad)
Att det på Kolmården hände för att vargarna hade vant sig vid människor ä bullshit