• Tamm

Döda björnar/vargar?

www.tv4.se/nyheterna/klipp/bj%C3%B6rnattacken-som-kunde-kostat-livet-3018865

31 människor har skadats av björnar men ingen av varg vad jag minns, de har istället dödat en massa tamdjur.
    Man måste väga bort ev. nytta, emot de som skadas och koppla bort teoretisk nationalromantik.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Döda björnar/vargar?
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-11-26 21:28:20 följande:
    Var det hans sista ord innan han blev uppäten? smile2.gif
    Nej, det var hans ord innan hans motståndare tog livet av sig i pur frustration...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • oOOo  oOOo
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 21:29:53 följande:
    Nej, det var hans ord innan hans motståndare tog livet av sig i pur frustration...
    Tog vargen livet av sig? Låter ganska praktiskt nu när du uttrycker det sådär.
  • Haskel
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 21:26:41 följande:
    Jag har inga problem med storstaden. Jag bara konstaterar att våld inte är en lösning. Eller som en vis (uppdiktad) man uttryckte det: "Våld är den odugliges sista tillflykt!"
    Tack!!!

Tänk så dumma vi varit här på landsbygden. Velat skjuta alla vargar för att de inte uppför sig. Att vi inte tänkte på att det bara var att prata med dem.

Du är ett geniDrömmer
  • oOOo  oOOo
    Haskel skrev 2014-11-26 21:57:39 följande:
    Tack!!!

Tänk så dumma vi varit här på landsbygden. Velat skjuta alla vargar för att de inte uppför sig. Att vi inte tänkte på att det bara var att prata med dem.

Du är ett geniDrömmer
    Återstår att lära våra får prata med dem, antar att den där vise(uppdiktade) mannen var ett får annars har ju tyvärr inte Dorians ide någon direkt praktisk betydelse. 

Det kanske så det går till i storstaden, Dorian, allas vår doktor Dolittle lär djuren bli vänner Solig
  • Ingram

Nu är det såhär att vargar utgör egentligen inget större hot mot människor och vargattacker är i världen något väldigt ovanligt.
    Det finns inget dokumenterat fall där en varg dödat en människa i modern tid och extremt få fall där varg skadat en människa, samma siffror ser man också i våra nordiska grannländer.

• Esoada
    Ingram skrev 2014-11-26 22:44:04 följande:

Det finns inget dokumenterat fall där en varg dödat en människa i modern tid och extremt få fall där varg skadat en människa, samma siffror ser man också i våra nordiska grannländer.

Det där stämmer inte
  • Ingram
    Esoada skrev 2014-11-26 23:06:03 följande:
    Det där stämmer inte
    Okej? för jag hittar verkligen ingen information om att en varg dödat en människa i modern tid i Sverige men du sitter på annan information? Jag säger inte att jag vet allt utan går bara på den rådande information som jag har.
    När hände det att en varg dödade en människa?
  • Esoada

Finns en bra hemsida med mycket info, vargfakta.se
    I Kanada och Ryssland har det förekommit att vargar dödat människor i modern tid (på 2000-talet)
    Senaste fallet var i Sverige, Kolmårdens djurpark, då en skötare blev dödad av vargar, och det var inte längesen

• Ingram
    Esoada skrev 2014-11-26 23:28:18 följande:

Finns en bra hemsida med mycket info, vargfakta.se
    I Kanada och Ryssland har det förekommit att vargar dödat människor i modern tid (på 2000-talet)
    Senaste fallet var i Sverige, Kolmårdens djurpark, då en skötare blev dödad av vargar, och det var inte längesen

Nu skrev jag iofs Sverige och det där på Kolmården räknas inte eftersom det var i fångenskap och det är en helt annan situation.
    Så alltså får jag stå fast vid mitt påstående att det faktiskt i modern tid aldrig förkommit att en varg dödat en människa i Sverige eller de övriga nordiska länderna.
  • oOOo  oOOo
    Ingram skrev 2014-11-26 22:44:04 följande:
    Nu är det såhär att vargar utgör egentligen inget större hot mot människor 
    Kan du också prata med vargar? 

Om nu vargarna är så ofarliga för människor, varför får man inte gå in och klappa dom på djurparker?
Svar på tråden Döda björnar/vargar?