Esoada skrev 2014-11-27 01:09:11 följande:
Nej det kan man tycka, även om man kanske inte skulle låta sina barn vara ute själva då...
Men problemet är väl för de som har någon form av djurhållning, som ekologiskt jordbruk, fäbodvall eller renhjord, det kanske blir problem med varg då
Och då tycker jag man ska få skjutaDet är deras problem att se till att de kan hålla sina djur på ett bättre sätt, att skjuta bara för att man är rädd är inte logiskt.
Esoada skrev 2014-11-27 01:06:05 följande:
De flesta hundraser är väl en överdrift?!
Kan bara komma på en hundras (på rak arm) som är lika farlig/farligare än vargen
Att du pratar om varghat när folk påpekar att vargen inte är ofarlig får mig att tro att du är med i Djurens Rätt alternativt wolfaboo
Inte överdrift alls, de flesta hundraser är farligare än vargar om man ska se till statistiken för det är betydligt vanligare att bli biten av en hund än av en varg.
Det är väl ändå statistik man ska gå efter?
Wolfaboo vet jag inte ens vad det är och i många fall är Djurens Rätt för extrem för mig men jag delar även många av deras arbete och jag tycker det är otroligt viktigt att värna om våra djur.
Återigen jag förstår inte varghatet hos många människor och tycker helt ärligt det är skrattretande att folk på allvar valt att rikta sin ilska mot ett djur.