• Tamm

Döda björnar/vargar?

www.tv4.se/nyheterna/klipp/bj%C3%B6rnattacken-som-kunde-kostat-livet-3018865

31 människor har skadats av björnar men ingen av varg vad jag minns, de har istället dödat en massa tamdjur.
    Man måste väga bort ev. nytta, emot de som skadas och koppla bort teoretisk nationalromantik.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Döda björnar/vargar?
  • oOOo  oOOo
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 14:58:43 följande:
    Ja just det. För det viktiga är att människor får det bekvämt. Varför flyttar ni till naturen om ni inte vill leva i den? Vill ni bo i en park så finns det gott om sådana här.
    Vaför dräller vargarna omgḱring i områden där de blir beskjutna, verkar ganska korkat.

De där parkerna, är de vargvänliga?
  • Rataxes
    Ja just det. För det viktiga är att människor får det bekvämt. Varför flyttar ni till naturen om ni inte vill leva i den? Vill ni bo i en park så finns det gott om sådana här.
    parkerna är ju upptagna av så kallade "EU-migranter"...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Esoada

Vad jag vet finns det långt fler björnar än vargar i Sverige just nu
    Jag tycker man ska skjuta björnarna istället för det lilla antalet vargar
    Björnar är mycket farligare för människor än vargar

• oOOo  oOOo
    Esoada skrev 2014-11-26 18:05:29 följande:
    Du också. Varför istället? Varför inte skjuta båda?
  • Dorian Ertymexx
    Esoada skrev 2014-11-26 18:05:29 följande:
    Vet ni vad som är ännu farligare för människor än björnar? Andra människor. Med MASSIV marginal!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Haskel
    Det mest vettiga var väl att ha varg i skogarna runt städerna. Där är det ju tydligen välkomna???

Men märkligt nog, är man väldigt snabb på att utlysa skyddsjakt, på en varg som kommit för nära Stockholm.
  • Dorian Ertymexx
    Haskel skrev 2014-11-26 20:46:52 följande:
    Det mest vettiga var väl att ha varg i skogarna runt städerna. Där är det ju tydligen välkomna???

Men märkligt nog, är man väldigt snabb på att utlysa skyddsjakt, på en varg som kommit för nära Stockholm.
    Var inte fånig. Vargar är skogsdjur. Vi har andra djur i storstan, och andra faror. Men vi försöker inte lösa våra problem med att skjuta alla bilister eller cyklister.
  • oOOo  oOOo
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 20:52:24 följande:
    Var inte fånig. Vargar är skogsdjur. Vi har andra djur i storstan, och andra faror. Men vi försöker inte lösa våra problem med att skjuta alla bilister eller cyklister.
    Tydligen så löser man problemen annorlunda på landsbygden
    Kanske inte så förvånande för de flesta att du inte förväntas lösa dina storstadsproblem på samma sätt. 
    Varför bor du i storstaden om du nu har problem? (obs Dorian logik )
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-11-26 21:19:44 följande:
    Tydligen så löser man problemen annorlunda på landsbygden smile2.gif
    Kanske inte så förvånande för de flesta att du inte förväntas lösa dina storstadsproblem på samma sätt. 
    Varför bor du i storstaden om du nu har problem? (obs Dorian logik smile2.gif )
    Jag har inga problem med storstaden. Jag bara konstaterar att våld inte är en lösning. Eller som en vis (uppdiktad) man uttryckte det: "Våld är den odugliges sista tillflykt!"
  • oOOo  oOOo
    Dorian Ertymexx skrev 2014-11-26 21:26:41 följande:
    Jag har inga problem med storstaden. Jag bara konstaterar att våld inte är en lösning. Eller som en vis (uppdiktad) man uttryckte det: "Våld är den odugliges sista tillflykt!"
    Var det hans sista ord innan han blev uppäten?
Svar på tråden Döda björnar/vargar?