• Anonym (He-man)

Tjejer får blommor, killar får....?

Jag köper blommor till tjejen ungefär varannan månad i genomsnitt kanske. Hon blir alltid jätteglad och uppskattar det. Ibland är det blommor från en mataffär och då är det inte så dyrt men ibland så är det från en blommaffär och då kan det kosta 300 kr och uppåt.

Jag tänkte lite på det idag, vad får jag tillbaka? Det är inte så att hon brukar köpa saker till mig lite då och då, och vad skulle det isf kunna vara?
    Pratade med lite killkompisar och dom höll med om att det enbart var dom som gav sina tjejer oväntade presenter som tex blommor.

Vad bör en tjej ge en kille som mot svarar blommor? För jag personligen skiter fullkomligt i blommor och uppskattar det inte alls. Vart är jämställdheten?

• Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?
  • zooägaren

Här blir vi glada för andra saker än blommor. Både jag och maken köper något den andra gillar lite nu och då, bara för att överraska. Det kan vara en tidning inom intresseområdet, en skiva, något snacks, eller en snygg tröja, eller något annat som vi vet att den andra uppskattar. 
    Blommor är mest ivägen Oskyldig Skrattande

Jag är hård , men ärlig!
  • QueenS

Jag köper blommor till min man ibland :) Han blir jätteglad varje gång!!

• Anonym (Nej tack!)

Jag är tjej och jag vill inte ha blommor. Slöseri på pengar då de ändå vissnar någon dag efteråt!

• Anonym (vega)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2014-11-29 14:40:02 följande:

Jag är tjej och jag vill inte ha blommor. Slöseri på pengar då de ändå vissnar någon dag efteråt!

Precis min inställning. Alldeles särskilt under den tid på året när man kan gå ut på ängen och plocka en jättebukett blommor gratis. 
  • Anonym (xxx)

Är jag i ett förhållande visar jag uppskattning till min kille på olika sätt. 

Favoritmiddagen, massage, favoritmagasin, köper kläder ibland, tar emot i fina underkläder när han kommer hem . Jag hämtar inspiration från det jag vet att han tycker om. 

Det här med blommor känns lite gammaldags, men uppskattas av många. Själv skulle jag bli överlycklig om killen köpt något som jag gillar. Tex en påse fint garn, eller en bra olja från hälsokosten. 

• Anonym (Lisa)

Vi köper sällan saker till varandra i vardagen, men när jag får blommor som tex. vid alla hjärtans dag, bröllopsdag osv så brukar han alltid få en whiskey av mig.

• Anonym (vega)
    Anonym (Lisa) skrev 2014-11-29 16:11:58 följande:

Vi köper sällan saker till varandra i vardagen, men när jag får blommor som tex. vid alla hjärtans dag, bröllopsdag osv så brukar han alltid få en whiskey av mig.

Ett glas?
  • Anonym (städ,tvätt,mat)

Lever man efter traditionella könsroller (vilket man väl gör om man förutsätter att mannen ska köpa blommor till kvinnan) så brukar mannen få en hel del hushållsnära tjänster i utbyte för blommorna.

• Anonym (vega)
    Anonym (städ,tvätt,mat) skrev 2014-11-29 17:13:16 följande:

Lever man efter traditionella könsroller (vilket man väl gör om man förutsätter att mannen ska köpa blommor till kvinnan) så brukar mannen få en hel del hushållsnära tjänster i utbyte för blommorna.

Och hur många timmars städning får man för fem tulpaner köpta på ICA?
  • matildaaf
    Anonym (Z) skrev 2014-11-28 21:01:04 följande:
    "Kvinnorna betalar ppillren som bägge har nytta av. Med andra ord är det inte mer än rätt att kvinnor ska ha högre lön än män.."
    Resonerar lite så.. Bortskämd kanske men anser att blommor & choklad inte är annat än rätt till kvinnor då vi betalar p-piller samt stoppar i kroppen massor av hormoner vilket inte är ohälsosamt lite indirekt. 
    Har alltid vart bortskämd med det & p.s skulle inte kunna leva utan det .

Sen ligger ju det HUNDRA tals år bakåt i tiden, så ska män behandla kvinnorna, särskilt innan dem ber hennes fader om hennes hand. Lol....
Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?