• Anonym (He-man)

Tjejer får blommor, killar får....?

Jag köper blommor till tjejen ungefär varannan månad i genomsnitt kanske. Hon blir alltid jätteglad och uppskattar det. Ibland är det blommor från en mataffär och då är det inte så dyrt men ibland så är det från en blommaffär och då kan det kosta 300 kr och uppåt.

Jag tänkte lite på det idag, vad får jag tillbaka? Det är inte så att hon brukar köpa saker till mig lite då och då, och vad skulle det isf kunna vara?
    Pratade med lite killkompisar och dom höll med om att det enbart var dom som gav sina tjejer oväntade presenter som tex blommor.

Vad bör en tjej ge en kille som mot svarar blommor? För jag personligen skiter fullkomligt i blommor och uppskattar det inte alls. Vart är jämställdheten?

• Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?
  • jashrinah

jag och min sambo köper små presenter åt varandra till som tätt , sist var det han som fick en skruvmejsel med ficklampa och 23 bits av mig , innan det fick jag 2500 vårlökar av han :)

• jashrinah

btw så hatar jag att få blommor och choklad å annat sånt trams. 
    liksom vad tusan skall jag göra med en bukett från ica som dör om 4 dagar iaf ? 

• Anonym (mikk)

tjejer får blommor killar får en avsugning ?

• Anonym (xxx)
    matildaaf skrev 2014-11-30 14:55:17 följande:

Tycker synd om er. Precis som jag skulle tycka lika mycket synd om män som uppvaktar sina kvinnor önskvärt mycket and beyond utan att få något tillbaka. Det ska vara traditionellt men ändå modernt. En kan inte stå för all uppvaktning & uppskattning i en relation.

Vet dock av många erfarenheter att svenska killar har tendenser av att vara snålare. Dem är det. Går tom att googla. Har inte dejtat en helsvensk man på hur länge som helst...

Skaffa er en man som är hälften svensk & hälften utländsk (i mitt fall en halvgrek).. Dem har ju en helt annorlunda mentalitet, på gott & ont men tråden handlar ju om blommor och annat & där slår dem de svenska killarna...

Inväntar hatkommentarer nu :)))))) Skippa det tack..

...på gott och ont skriver du. Vad i består det onda i din situation? *nyfiken* Kan de vara så att mannen har förväntningar på kvinnan, som i Sverige anses ojämställda och utdaterade?

• Anonym (Tappad)
    matildaaf skrev 2014-11-30 14:09:05 följande:
    Jag går inte själv på p-piller. Går inte på något preventivmedel alls men jag såg en liknande kommentar i tråden & det är den jag utgår ifrån då min åsikt är sådan. Stoppar en kvinna i sig hormon de betalar för för att båda två ska kunna ligga som bara den utan att få barn så är det en grej hon gör själv, mannen gör ingenting i det. 
    Jag är inte för gamla könsroller.  Bara för att jag tycker mannen ska uppvakta sin kvinna med blommor, öppna dörrar osv så får jag inte klaga på våldtäkter och lillagummanattityder? Jag stödjer aktivt både könsroller för män & kvinnor men stöjer då fan inte det negativa hos varken den ena eller andra. 

Är du smått tappad eller?
    Så bara för att jag gillar att kalla tjejer lilla gumman, så måste jag köpa dem blommor då?

Är du helt tappad eller?
  • Anonym (m)

Jag har bara läst TS och får intrycket att ni är unga? 

Jag är snart 45. Min man och jag överraskar varann med tex en bra bok som vi vet att den andre skulle vilja ha. Gärna en gammal som är svår att få tag på (yes vi är litteraturnördar Glad )  Vi har gett varann blommor båda två men jag tror att vi är lagom förtjusta i blommor, det är liksom en "basic" present. En svårhittad bok slår mycket högre :) 

Vad jag menar är: man ger något som man vet att den andre verkligen skulle uppskatta: gillar man bio kanske man bjuder på biljetten, gillar man god mat bjuder man på restaurang, gillar man parfym köper man en bra parfym osv 

• Anonym (Tappad)
    matildaaf skrev 2014-11-30 14:55:17 följande:

Tycker synd om er. Precis som jag skulle tycka lika mycket synd om män som uppvaktar sina kvinnor önskvärt mycket and beyond utan att få något tillbaka. Det ska vara traditionellt men ändå modernt. En kan inte stå för all uppvaktning & uppskattning i en relation.

Vet dock av många erfarenheter att svenska killar har tendenser av att vara snålare. Dem är det. Går tom att googla. Har inte dejtat en helsvensk man på hur länge som helst...

Skaffa er en man som är hälften svensk & hälften utländsk (i mitt fall en halvgrek).. Dem har ju en helt annorlunda mentalitet, på gott & ont men tråden handlar ju om blommor och annat & där slår dem de svenska killarna...

Inväntar hatkommentarer nu :)))))) Skippa det tack..

Tills det kommer fram till din halvgrekiska pojkvän att du knullat motsvarande en turistbuss med män vid akropolis varav rätt många tagot dig i rumpan. Då blir det inte lika harmoniskt hemma. Grekiska män har rätt hög standard på sina kvinnor, det är det svenska kvinnor missar. 

Man kan inte bete sig hur som helst som kvinna, och sen ändå förvänta sig samma behandling.

Om man beter sig som slampa, så blir man behandlad som en slampa.
  • matildaaf
    Anonym (Tappad) skrev 2014-11-30 18:23:53 följande:
    Tills det kommer fram till din halvgrekiska pojkvän att du knullat motsvarande en turistbuss med män vid akropolis varav rätt många tagot dig i rumpan. Då blir det inte lika harmoniskt hemma. Grekiska män har rätt hög standard på sina kvinnor, det är det svenska kvinnor missar. 

Man kan inte bete sig hur som helst som kvinna, och sen ändå förvänta sig samma behandling.

Alltså vad i helvete, hur snedtänd får man bli? Jag har då i helvete heller legat med många. 4 personer och jag är strax 22 år gammal. Ta du dina fördomar och ord och stoppa upp dem i röven för helvete. Får mina erfarenheter på andra sätt som inte innefattar en penis i en slida. Är en fin flicka men det verkar du missat totalt. 

Greker har absolut en hög standard på kvinnor som ibland är över gränsen, MEN det är killarna som knullar runt, så in i helvete. Jag vet betydligt mer om hur greker är än vad du gör, det slår jag vad om. 

Kalla mig slampa indirekt, hahahaha lilla hjärtat. 
  • SnurriggirrunS
    Anonym (Tappad) skrev 2014-11-30 18:23:53 följande:

Tappad...bakom en vagn?

Det är världskänt att svenska killar är snåla jämfört med män i andra kulturer..att de skulle ha en högre standard än svenska män, säger väl sig själv då att svenska män dessutom har dålig smak?
    Tydligen så tycker svenska män att det är ok då att en kvinna knullat en turistbuss män medans en grek/halvgrek inte tycker det är ok?

Dessvärre så föredrar jag svenska män framför andra så man får väl vara glad för de blommor de släpar hem några gånger om året ;) Är jag nöjd, är min man nöjd ;)
Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?