• Anonym (He-man)

Tjejer får blommor, killar får....?

Jag köper blommor till tjejen ungefär varannan månad i genomsnitt kanske. Hon blir alltid jätteglad och uppskattar det. Ibland är det blommor från en mataffär och då är det inte så dyrt men ibland så är det från en blommaffär och då kan det kosta 300 kr och uppåt.

Jag tänkte lite på det idag, vad får jag tillbaka? Det är inte så att hon brukar köpa saker till mig lite då och då, och vad skulle det isf kunna vara?
    Pratade med lite killkompisar och dom höll med om att det enbart var dom som gav sina tjejer oväntade presenter som tex blommor.

Vad bör en tjej ge en kille som mot svarar blommor? För jag personligen skiter fullkomligt i blommor och uppskattar det inte alls. Vart är jämställdheten?

• Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?
  • Velouria
    Anonym (He-man) skrev 2014-11-28 20:04:00 följande:

Jag köper blommor till tjejen ungefär varannan månad i genomsnitt kanske. Hon blir alltid jätteglad och uppskattar det. Ibland är det blommor från en mataffär och då är det inte så dyrt men ibland så är det från en blommaffär och då kan det kosta 300 kr och uppåt.

Jag tänkte lite på det idag, vad får jag tillbaka? Det är inte så att hon brukar köpa saker till mig lite då och då, och vad skulle det isf kunna vara?
    Pratade med lite killkompisar och dom höll med om att det enbart var dom som gav sina tjejer oväntade presenter som tex blommor.

Vad bör en tjej ge en kille som mot svarar blommor? För jag personligen skiter fullkomligt i blommor och uppskattar det inte alls. Vart är jämställdheten?

Jämställdhet? Vem har sagt att du måste köpa blommor? Det är väl bara att sluta med det.
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • K grrl

Jag köper ibland en skjorta till honom, kalsonger jag vet att han gillar, eller strumpor. Jag vet ju att han uppskattar det mer än om jag kommer hem med en bukett blommor.

• Anonym (vega)

Om man absolut ska köpa snittblommor så kan man köpa rosor. De går att torka och bevara och de behåller sin vackra färg år ut och år in..................

• Anonym (allt möjligt)

Min sambo köper blommor eller någon present spontant då och då. Jag köper tv-spel, klädesplagg, någon dryck han tycker om, en film eller liknande. Inte så svårt alls ???? händer cirka en gång i månaden åt båda håll. Vi har gemensam ekonomi så det är ju mest gesten som räknas ????

• Batmamba

jag (kvinna) har köpt blommor till min sambo (man) några gånger. Han har nog aldrig köpt blommor till mig, däremot godis, böcker och tidningar (av det jag minns nu).

• Anonym (Chippan)

Jag har gett min man parfymer som jag tycker luktar gott, rakvatten, kalsonger osv. jag har aldrig köpt blommor till honom och han har väl knappt nånsin köpt blommor till mig. han är ingen köpa present kille direkt.. Vilket iofs är väldigt tråkigt men då blir jag verkligen verkligen överraskad när han faktiskt köper något till mig. 

• Batmamba
    matildaaf skrev 2014-11-29 17:21:45 följande:

Resonerar lite så.. Bortskämd kanske men anser att blommor & choklad inte är annat än rätt till kvinnor då vi betalar p-piller samt stoppar i kroppen massor av hormoner vilket inte är ohälsosamt lite indirekt. 

Har alltid vart bortskämd med det & p.s skulle inte kunna leva utan det .

Sen ligger ju det HUNDRA tals år bakåt i tiden, så ska män behandla kvinnorna, särskilt innan dem ber hennes fader om hennes hand. Lol....

Men sluta ät p-piller om du tycker att det är dåligt!

Jag resonerar lite så här: både kvinnor och män förlorar på att hålla fast vid gamla könsroller. Så länge en kvinna aktivt stödjer könsrollerna kan hon i princip inte klaga på alla de nackdelar de också innebär (låg lön, rättslöshet vid våldtäkt, lillagummanattityder mm).

könsroller - take it or leave it!
  • lantlivet

I vårt förhållande är det jag som skämmer bort mannen med överraskningar då å då. Ja visst är det kul att få nått ibland men de är roligare att ge och göra min kärlek glad. De kan vara något han tycker ät gott, kläder, nån pryl han själv snålat in på. Trisslotter. Ja vad som helst egentligen.

Och vill du hon ska ge tillbaka måste du säga det, hur ska hon annars veta att du vill ha något? Jag vill absolut inte ha något tillbaka av min sambo för att ja känner för att skämma bort han då å då.

Sen kan ja säga att hade jag fått blommor så hade jag gett tillbaka just för att visa min uppskattning . Men behöver själv inte något tillbaka.

• Anonym (Aldrig blommor)

Jag har aldrig fått en enda blomma av min man, NÅGONSIN! 

Däremot brukar jag ge honom presenter, även om vi inte firar något, bara för att det är kul att överraska ibland! Han har fått kallingar, finare strumpor, nån snygg halsduk, manschettknappar, parfymer, golfbollar, pegs, godis, fin choklad, nåt onödigt lyxigt men roligt köksredskap (han älskar att laga mat) osv.. 
    Finns massor med grejer som man kan ge en man bara för att visa sin uppskattning :) 

Har hintat (och sagt rakt ut FLERA gånger) att det vore trevligt med en blomma nån gång eller så, men förra födelsedagen fick jag köpa min present själv så betalade han den haha.. Vi är alla olika. 
    Känner du att det är orättvist och blir irriterad på att din tjej får blommor ofta men du inte får något så sluta ge henne blommor då ;) 

• Anonym (Oscar)
    taquine skrev 2014-11-29 03:35:43 följande:

Ja men precis, hur kul är blommor egentligen? Nej en bra bok, en god parfym en fotmassage smäller ju högre och ska ju gälla åt båda håll.;)

Det låter inte dumt alls. Gäller bara att veta rätt parfymsort så får man kanske sedan massera fossingarna hennes, med lite tur. Två flugor i en smäll, jag får massera frugans fötter och hon doftar gott.
Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?