• Anonym (He-man)

Tjejer får blommor, killar får....?

Jag köper blommor till tjejen ungefär varannan månad i genomsnitt kanske. Hon blir alltid jätteglad och uppskattar det. Ibland är det blommor från en mataffär och då är det inte så dyrt men ibland så är det från en blommaffär och då kan det kosta 300 kr och uppåt.

Jag tänkte lite på det idag, vad får jag tillbaka? Det är inte så att hon brukar köpa saker till mig lite då och då, och vad skulle det isf kunna vara?
    Pratade med lite killkompisar och dom höll med om att det enbart var dom som gav sina tjejer oväntade presenter som tex blommor.

Vad bör en tjej ge en kille som mot svarar blommor? För jag personligen skiter fullkomligt i blommor och uppskattar det inte alls. Vart är jämställdheten?

• Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?
  • Kereza
    Anonym (He-man) skrev 2014-11-28 20:09:47 följande:

Fast jag tycker inte "sex" ska vara en utbytesvara i en förhållande. Men det är väl så det funkar, mao så är det enbart rätt att män har en högre lön än kvinnan.

Kanske rätt att DU har högre lön, om du är med en prostituerad...för det är ju det du pekar på; män ska ha mer betalt eftersom de måste köpa sex av kvinnorna (om så med prylar)

Jag får inga blommor (och vill inte ha) och inte idkar jag byteshandel med sex heller - döm inte alla tjejer efter den du dragit på dig, om du nu har så låga tankar om henne...
  • Anonym (tre)
    Anonym (He-man) skrev 2014-11-28 21:04:23 följande:

Andra nämnde sex, så det var så jag kopplade ihop det. Sex är ju gratis om man ser till ekonomin så därför antog jag att det var rätt att män fick högre lön.

Bör inte lönen vara kopplad till arbetsprestation istället?
  • Kim Possible

Varför ens köra könsstereotypa gåvor istället för att anpassa gåvan efter den som ska få den? 

Jag tar hellre ett kg prästost än en blombukett, är jag inte kvinna då? 

Hela den traditionella gåvogrejen som sådan, att män ska ge kvinnor saker, är rätt unken. I ett bra förhållande vill man väl ge varandra saker, för att glädja den andra, inte för att gå något för det själv. 

• SupersurasunkSara

Jag ser hellre att min man gör något för mig som han vet gör mig glad. Som att ta disken fast det är min uppgift. Visst blir jag glad för blommor också, men hellre disken... Och han lagar alltid bilen om den pajar.

Min man tja, han får choklad, sin favvoöl eller nåt sånt.

• Fröken Hepburn

Jag brukar anstränga mig extra mycket och laga min mans favoriträtt. Eller så köper jag en tröja, en bok eller något dylikt.

Blommor från mataffären får jag kanske var 6:e vecka, riktiga snittblommor en gång per år.

Jag köper något till honom, spontant, typ var tredje månad.

• BSBS

Men vad är det som händer? Vill du ha blommor TS? Jag kan köpa blommor åt dig.

• taquine
    Kim Possible skrev 2014-11-28 23:08:34 följande:
    Varför ens köra könsstereotypa gåvor istället för att anpassa gåvan efter den som ska få den? 

Jag tar hellre ett kg prästost än en blombukett, är jag inte kvinna då? 

Hela den traditionella gåvogrejen som sådan, att män ska ge kvinnor saker, är rätt unken. I ett bra förhållande vill man väl ge varandra saker, för att glädja den andra, inte för att gå något för det själv. 
    Ja men precis, hur kul är blommor egentligen? Nej en bra bok, en god parfym en fotmassage smäller ju högre och ska ju gälla åt båda håll.;)
    Goodness me
  • Kim Possible
    taquine skrev 2014-11-29 03:35:43 följande:
    Ja men precis, hur kul är blommor egentligen? Nej en bra bok, en god parfym en fotmassage smäller ju högre och ska ju gälla åt båda håll.;)
    Jupp! 
  • Anton Chigurh

En ask med 9 mm Lapua patroner, gärna HP (Hollow point, aka hålspets) ammo, det är ju aldrig fel att få som en liten överraskning.Glad 

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • SupersurasunkSara
    Anton Chigurh skrev 2014-11-29 12:06:17 följande:

En ask med 9 mm Lapua patroner, gärna HP (Hollow point, aka hålspets) ammo, det är ju aldrig fel att få som en liten överraskning.Glad 

Haha det hade jag GÄRNA gett min man men jag får inte köpa patroner Eller ja, jag vet inte om han behöver HP direkt :-P Men 9 mm och 22 mm och till revolvern (45 eller nåt) skulle han nog bli glad för Jag brukar köpa de delarna jag får så får han köpa resten
Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?