• Anonym (He-man)

Tjejer får blommor, killar får....?

Jag köper blommor till tjejen ungefär varannan månad i genomsnitt kanske. Hon blir alltid jätteglad och uppskattar det. Ibland är det blommor från en mataffär och då är det inte så dyrt men ibland så är det från en blommaffär och då kan det kosta 300 kr och uppåt.

Jag tänkte lite på det idag, vad får jag tillbaka? Det är inte så att hon brukar köpa saker till mig lite då och då, och vad skulle det isf kunna vara?
    Pratade med lite killkompisar och dom höll med om att det enbart var dom som gav sina tjejer oväntade presenter som tex blommor.

Vad bör en tjej ge en kille som mot svarar blommor? För jag personligen skiter fullkomligt i blommor och uppskattar det inte alls. Vart är jämställdheten?

• Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?
  • Åttiotalist

Jag får ofta blommor och brukar köpa presenter till honom också. Saker som jag vet att han gillar. Senast blev det ett anteckningsblock med graverad framsida, som han kan ha på jobbet.

• Anonym (He-man)
    Anonym (tre) skrev 2014-11-28 20:12:10 följande:
    Nä, det tycker inte jag heller. Men lägger mig inte i hur andra väljer att leva.

Men hur kopplar du ihop blommor-sex med att män förtjänar högre lön? För att män har större utgifter på grund av blommorna eller?
    Andra nämnde sex, så det var så jag kopplade ihop det. Sex är ju gratis om man ser till ekonomin så därför antog jag att det var rätt att män fick högre lön.
  • Anonym (Jess)

Min man ger mig aldrig blommor, däremot kan han köpa andra småsaker som present och jag gör det samma.

• Anonym (Lön)

Det är aldrig rätt att mannen skall ha högre lön än kvinnorna.

Lika lön för lika arbete,

Problemet är att det inte är sant det man partar om är lika lön för samma tid.

Det vi har idag är just lika lön för lika arbete, då män oftast gör mer på mindre tid, de lyfter mera, de klarar av att jobba snabbare och fortare.

• Anonym (Sigge Hill)

alltså 

1 man ger något av fri vilja för att uppskattningen räcker som tack. Skulle jag börja förvänta mig något tillbaka för att jag köper en blomma så är jag way ute och cyklar. Det är inte så det funkar. Ingen tvingar mig att ge blommor, därför kan jag heller inte börja gnälla över att få något tillbaka.   Jag ger för att det är till min partner jag älskar. Behövs mer förklaring än så? 

2: om man generellt sett tycker att partnern sällan eller rent av aldrig ger något av fri vilja, uppskattning eller som tack för att man är en god partner så har man något att fundera på och tillsammans prata om.  Då finns det ett problem att lösa.

3: Punkterna 1 och 2 har ingenting med varandra att göra. Man kan inte ge blomma under punkt 1 och förvänta sig något under punkt 2.   Det funkar inte så. 

• Anonym (A)

Jag kan tycka att blommor som present är som en present för båda. Förutsatt att man bor ihop, både kan ju njuta av dem lika mycket. Typ som om man skulle köpa fredagsmys, eller hyra en film. Vilket alla är fina gester. Så jag vill jämställa blommor med t ex en mysig middag snarare än en slips eller bok som är en present riktad till bara den ena partern.

• Anonym (Fia)

Jag älskar att få blommor...det gör inte min man. Men jag brukar överaska honom med en god middag han gillar, hans favoritgodis eller kläder. Sist överraskade jag honom med ett par BjörnBorg-kalsonger. Hade jag råd skulle jag köpt honom en frän bil. Jag tycker inte priset spelar roll det är tanken att vilja göra någon glad och visa uppskattning som räknas.

• Anonym (Oscar)

Vad skulle jag med blommor och sån´t krafs till? Våningen är redan överfull med pryttlar att hålla reda på så man nästan kvävs. Räcker och blir över med allt krams man själv gett till frugan under åren så jag vill inte ha nå´t för egen del.

Det jag vill ha är sex hångel o kroppskontakt och det får jag genom att diska, städa, fixa och ge frun presenter o upplevelser. Om hon är på rätt humör.

• Anonym (rosen)

Tjejer får blommor, killar får något personligt. 

Skärp er killar. På allvar, det är inte svårt att komma på personliga presenter och uppskattning. Bara att observera och komma ihåg. 

Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?